شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بهترین مقاصد سفر یک‌ روزه برای تابستان

نوار ساحلی دریای خزر با رودخانه‌ها، کوه‌ها و ییلاق‌های بکرش همیشه مملو از حس خوب و تجربه لحظات رویایی برای همگان است.

بهترین مقاصد سفر یک‌ روزه برای تابستان

 

طبیعت این ناحیه، همیشه بهترین مقصد برای تعطیلات آخر هفته است. با آرند تور همراه باشید تا با چند تا از بهترین مقاصد برای تور یک روزه برای تابستان آشنا شوید.

 فیلبند در آغوش ابرها مسحور شوید

فیلبند از توابع دهستان خشرود، جزء شهرستان بابل استان مازندران است. با خودروی شخصی می‌توانید از طریق جاده تهران-هراز به فیلبند برسید.

6 ماه نخست سال، بهترین زمان برای سفر به این روستای رویایی است که تماما با جنگل ابر، جنگل چلاو، چشمه لار، روستای سنگچال، قله اندوار پوشیده شده است.

سفر به این روستا، مانند سفر به دل ابرهاست، به گونه‌ای که می‌توانید ابرها را هر روز زیر پای خود حس کنید. از آنجایی که فیلبند در ارتفاعات کوهپایه‌ای واقع شده، دسترسی به روستاهای اطراف و مرتع‌ها به سادگی امکان‌پذیر است. فاصله این روستا از تهران، تنها چند ساعت است، بنابراین، یکی از بهترین مقاصد برای تور یک روزه به شمار می‌آید.

خانه‌های روستایی بهترین گزینه برای اسکان است. گرچه این روستا دارای مسافرخانه نیز هست ولی امکانات بسیار محدودی دارد.

به یاد داشته باشید در سفر به فیلبند، حتما لباس گرم و کفش مناسب همراه داشته باشید. گشت‌وگذار در دل این روستا، شبیه به یک کوهنوردی است. مهم‌تر از همه، وضعیت جوی آن پایدار نیست و هر لحظه باید انتظار بارش باران داشته باشید. یک کوله پشتی با وسایل محدود،  به همراه  اقلام خوراکی، کیسه خواب و یک دوربین عکاسی همه آن چیزی است که در این سفر به آن نیاز دارید.

فیلبند

اگر قصد گشت‌وگذار به مناطق دورتر را دارید، حتما این‌کار را با یک راهنمای محلی یا راهنمای تور انجام دهید، زیرا به دلیل وجود ارتفاعات، امکان عدم دسترسی به اینترنت بسیار بالاست.

جنگل‌های سنگچال و چلاو اطراف این روستا بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی در دل طبیعت است.

الیمستان؛ افسون باد و برگ

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مقاصد برای تور یک روزه، روستای جنگلی الیمستان واقع در استان مازندران است که در هر فصلی، زیبایی خاص خودش را دارد.

دشت‌های پرگل، مناظر چشم‌گیر و نفس‌گیر جنگلی، آرامش آکنده در فضای جنگل، مناطق بکر و آب‌وهوای پاکیزه آن را به یکی از بهترین مقاصد سفر کوتاه تبدیل کرده است، به گونه‌ای که می‌تواند تا  تاثیر مثبت خود را تا مدت‌ها در ذهنتان می‌نشاند.

برای رسیدن به این مکان رویایی کافی است از جاده تهران-هراز حرکت کنید و به سمت روستای الیمستان راه بیافتید.

جنگل‌نوردی، عکاسی از اسب‌های زیبا، فتح قله الیمستان، بازدید از نقش پای رستم، دوچرخه سواری، بازدید از منطقه بکر قلاردن از جمله فعالیت‌های گردشگری است که خاطره آن تا همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.

اقلام مورد نیاز برای سفر به این روستا در دل تابستان:

  • لباس خنک
  • بطری آب و خوراکی
  • عینک دودی
  • کلاه نقاب دار
  • زیرانداز

لفور؛ تجربه کشت در جنگل‌های هیرکانی

یکی دیگر از مناطق دیدنی ایران و عالی برای تور یک روزه لفور واقع در سوادکوه شمالی (استان مازندران) است. این منطقه با انبوهی از جنگل‌های هیرکانی (با قدمت 40 میلیون سال) ، چشمه‌سارها، رودها و چشم‌اندازهای طبیعی محاصره شده است.

لفور یکی از بهترین انتخاب‌ها برای جنگل‌پیمایی یا طبیعت‌گردی است. در این جنگل، پس از حدود 2 ساعت پیاده‌روی در زمین شیب‌دار جنگلی در میان درختان سربه فلک کشیده‌ای همچون راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و غیره به هفت آبشار تیرکن خواهید رسید که می‌توانید در آن استراحت کنید. هفت‌ آبشار تیرکن در واقع شامل هفت آبشار بزرگ و کوچک است که در بخش غربی جنگل واقع شده‎اند. ارتفاع بلندترین آبشار، حدود 9 متر است و حوضچه‌ای در پایین دست آن وجود دارد که برای آب‌تنی و پیک‌نیک عالی است.

دلایل اصلی سفر به این مکان دیدنی:

  • تجربه آب‌بازی
  • فضایی مناسب برای ریلکس کردن
  • بازدید از آبشارهای پلکانی
  • بازدید از جنگل‌های هیرکانی

به یاد داشته باشید بهترین زمان سال برای سفر به لفور، اردیبهشت تا شهریور است.

برای رسیدن به لفور، باید پس از گذر از فیروزکوه و پل سفید، به سمت شیرگاه حرکت کرده و سپس مسیر جنگل را در راستای جاده سد البرز ادامه دهید. پس از طی 2 ساعت جاده خاکی (بعد از سد البرز) جنگل‌های پرابهت لفور در انتظارتان خواهد بود.

تنگ روخانچال، تجربه خنکای دلپذیر تابستانی

تنگ روخانچال یا روح خان چال یک منطقه بکر جنگلی در هفت کیلومتری عباس آباد به سمت کلاردشت (واقع در روستای ماشال آباد استان مازندران) است. این تنگ، یکی از بهترین مقاصد برای یک تور یک روزه و دور شدن از هیاهوی شهر است. 

به یاد داشته باشید تنگه با تنگ فرق دارد. تنگه آبراهه‌ای برای اتصال دو دریا به هم است (مانند تنگه هرمز) ولی تنگ در واقع دره‌ای باریکی است که توسط دیواره‌های صخره‌ای قائم و پرشیب محاصره شده است. روخانچال، یکی از بهترین نمونه‌های تنگ‌های کشور است.

برای رسیدن به آبشار روخانچال و حوضچه‌های آب‌تنی باید 2 کیلومتر در رودخانه‌ای که عمق آن تا زانوهایتان است طی کنید.

تور یک روزه تنگ روخانچال

رودخانه‌نوردی، آب‌نوردی، جنگل‌نوردی، پیمایش تنگه و آب‌بازی از جمله جاذبه‌های این سفر یک روزه و دلچسب است.

سخن پایانی

هیچ چیز بهتر از استراحت و سفر بعد از یک هفته سخت کاری نیست. خوشبختانه، نوار دریای خزر، مملو از جاذبه‌های بکری است که می‌تواند برای ذهن خسته‌تان، همچون یک شارژ دوباره و مفرح باشد.

هنگام سفر، هیچ‌چیز بهتر از داشتن یک راه‌بلد در کنارتان نیست. به همین دلیل، ما در آرند تور انواع تورهای یک روزه با قیمت‌های مناسب را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم لحظات مفرح و لذت‌بخشی بعد از گذراندن یک هفته سخت کاری را برایتان مهیا کنیم. 

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied