شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

ارزش بازار تتر چقدر است؟

از مهمترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال عدم پایداری قیمت آنهاست. نوسان قیمت‌های ارز دیجیتال همانند یک شمشیر دو دم عمل می‌کند.

ارزش بازار تتر چقدر است؟

 

 همانطور که برای تریدرها و برخی مشاغل دیگر سودآور است، ممکن است علاوه بر ریسک سرمایه گذاری بالا، ترس در دل سرمایه گذاران دیگر بیاندازد. از این رو در سال ۲۰۱۴ کمپانی تتر ارز دیجیتالی با همین نام ساخت. تتر با داشتن قیمت ثابت توانسته در نوسانات قیمت بازار همانند یک سنگر امن عمل کند. در ادامه به بررسی بازار تتر، عوامل موثر بر قیمت تتر خواهیم پرداخت. با صرافی ارز دیجیتال والکس همراه باشید.

ارزش واقعی بازار تتر چقدر است؟

ارز تتر با ارزش بازار ۶۸/۱۲ میلیارد دلار در جایگاه سومین رمزارز با ارزش بازار قرار دارد و به دلیل جفت شدن با بسیاری از ارزهای دیجیتال، حجم معاملات آن گاهی از بیت کوین هم پیشی می‌گیرد. امروزه تتر در شبکه‌های مختلفی در اکثر صرافی‌های مطرح جهان قابل معامله است. خوشبختانه کاربران ایرانی هم می‌توانند ارز تتر را در دو شبکه TRC-۲۰ و ERC-۲۰ در صرافی ارز دیجیتال والکس خریداری و با یکدیگر معامله کنند.

تجزیه و تحلیل تاریخچه قیمت Tether

قبل از خرید هر ارز دیجیتال، بررسی ارزش ارز و تحلیل تاریخچه آن ارزش بالایی دارد. باید نمودار قیمت و حجم معاملات بازار را تجزیه تحلیل کنید. تا بتوانید به الگوها و شاخص‌های تکرار شونده دست بیابید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که احتمال افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر از کاهش آن است. راه‌های بی‌شماری برای تجزیه و تحلیل عملکرد کریپتو وجود دارد. دو مورد از رایج‌ترین آنها تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی هستند.

تجزیه و تحلیل فنی و تکنیکال می‌تواند در سرمایه‌گذاری رمزارز کمک شایانی به تصمیم صحیح خرید داشته باشد؛ حتی اگر به داده‌های تاریخی قیمت در نمودار Tether دسترسی نداشته باشید. به عنوان مثال، در بسیاری از کریپتوها افت قیمت و دوره‌های نوسانات بالا با افزایش مداوم به بالاترین حد خود رسیده است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این الگو در آینده پایدار بماند. به هر حال، بهتر است بررسی شود که آیا در گذشته نیز این شرایط تکرار شده است؟

در تحلیل فاندامنتال، عوامل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را که بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌شود. اطلاعاتی در مورد نرخ بهره، تولید ناخالص داخلی، داده‌های تولید و نرخ بیکاری جمع‌آوری می‌شود تا پیش بینی‌های آگاهانه‌ای در مورد قیمت سهام به دست بیاید. رویدادهای خبری نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند. آیا بانک مرکزی نرخ سود وام‌ها را افزایش می‌دهد؟ کدام جبهه در انتخابات رای خواهند آورد؟ آن جبهه چه موضعی در برابر طرح‌های اقتصادی دارند؟ آیا حوادث طبیعی یا خطای انسانی، کشاورزی، گردشگری و دیگر صنایع را مختل کرده است؟ از دیدگاه اکثر سرمایه گذاران هنگام ارزیابی خرید یا فروش باید از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده کرد.

ارزش زنده تتر و ارزش بازار

1914434f-ec07-4342-bbef-e834b3a9f07d

نرخ تبادل زنده تتر لحظه به لحظه متفاوت است. زیرا تراکنش‌ها در صرافی‌های سراسر جهان انجام می‌شود. با توجه به نوسانات سایر ارزهای دیجیتال، قیمت‌ها می‌توانند در یک دوره کوتاه به میزان قابل توجهی افزایش یا کاهش پیدا کنند.

نحوه خرید تتر

سریع ترین و راحت ترین راه برای خرید USDT در صرافی ارز دیجیتال والکس است. وجود تابلو نرخ قیمت خرید و فروش لحظه به لحظه آنلاین در این سایت به شما این امکان را می‌دهد معاملات خود را در یک نگاه بررسی کرده و خرید دقیقی داشته باشید. بسیاری از مشاوران مالی این استراتژی را برای ایجاد ارزش در یک سبد سرمایه گذاری تایید کرده‌اند.

چند تجربه ناقابل

بد نیست مروری بر چند تجربه داشته باشیم. خرید مکرر کاربران موجب تعدیل کردن اثر نوسانات بازار بر قیمت رمز ارزها می‌شوند. همچنین خریدهای کوچک می‌تواند نقش یک سرمایه گذاری را داشته باشد. خریدهای بزرگ باید با پول‌هایی که پس از خریدهای نیازهای اصلی و پس انداز نهایی باقی می‌ماند انجام شود. یا به عبارت بهتر، پول‌هایی که اگر از دست بروند در شرایط زندگی نقصی ایجاد نمی‌کنند. در غیر این صورت علاوه بر نا امیدی بر روی ذهن تحلیلگر تاثیر گذاشته و دقت تحلیل او را کاهش می‌دهد.

عوامل موثر بر قیمت تتر

عوامل بی‌شماری بر ارزش تتر تأثیر می‌گذارند. مانند همه ارزهای دیجیتال، این رمز ارز نیز با عرضه ثابت ایجاد شد. این بدان معناست که دولت نمی‌تواند باعث تورم یا کاهش ارزش آن شود. اما بالا رفتن تقاضا و کمبود ارز می‌تواند قیمت را بالا ببرد. نرخ ارز USDT گاهی همگام با تغییرات گسترده در اقتصاد حرکت می‌کند. گاهی هم در پاسخ به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال، بسیاری از رمز ارزها در سال ۲۰۲۰ رشدهای چشمگیری داشتند. در حالی که اقتصادهای سراسر جهان به دلیل همه گیری ویروس کرونا آسیب دیدند. این امر می‌تواند به دلیل توجه مردم به ارزهای دیجیتال برای مقابله با اقتصاد ضعیف جوامع باشد.

مقررات دولتی تاثیر زیادی بر قیمت تتر و سایر ارزها دارد. سیاست‌های مالیاتی، مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری، محدودیت‌های استخراج، برنامه‌های دولت برای ارزهای دیجیتال رسمی و سایر تحولات می‌توانند بازار ارزهای دیجیتال را درگیر نوسانات کنند. سلبریتی‌ها به طور فزاینده‌ای بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند. وقتی یک کارآفرین میلیاردر توییتی از یک کوین یا توکن خاص منتشر و از آن حمایت می‌کند، قیمت بالا می‌رود. افراد مشهور روز به روز رمز ارزها و NFT‌های بیشتری را برای میلیون‌ها دنبال کننده در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند. چه موافق باشیم چه مخالف، همه سلبریتی‌ها تاثیرات بسیاری بر اقتصاد کشور دارند.

سوالات متداول قیمت تتر

  • بالاترین قیمت تتر به یورو چیست؟

تاریخچه قیمت USDT نشان می‌دهد که USDT اوج ارزش ۱/۳۲ دلار را ثبت کرده است.

  • کمترین قیمت خرید تتر به یورو چیست؟

داده‌های کریپتومات تأیید می‌کند که ۰/۵۷ یورو کمترین مقدار ثبت شده Tether است.

  • قیمت فعلی تتر به دلار چقدر است؟

تتر به دلار را با مخفف USDT نمایش می‌دهند. خرید USDT در قسمت نمایش ارزهای سایت صرافی ارز دیجیتال والکس قابل رؤیت است.

  • قیمت تتر چگونه محاسبه می‌شود؟

نرخ مبادله USDT بر اساس عرضه و تقاضا در مبادلات ارزهای دیجیتال تعیین می‌شود. اگر افراد بیشتری متقاضی خرید تتر باشند، قیمت آن بالا خواهد رفت. اگر تعداد فروش از تعداد خرید پیشی گیرد، قیمت آن سقوط خواهد کرد.

  • چرا قیمت زنده تتر در صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال متفاوت است؟

گرچه حجم معاملات جهانی تتر بر روی قیمت آن تاثیر دارد. اما مظنه نهایی قیمت Tether بر اساس معاملاتی است که در هر صرافی انجام می‌شود. حجم معاملات و نقدینگی برای هر صرافی متفاوت است و این تفاوت‌ها بر قیمت تاثیر می‌گذارد.

  • تتر در آینده چه ارزشی خواهد داشت؟

موارد بسیاری می‌توانند بر قیمت USDT در آینده تأثیر بگذارد. تغییرات در مقررات، نرخ پذیرش توسط سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی، تحولات فناوری از جمله تاثیر گذاران بر روی قیمت ارزهای دیجیتال هستند. از آنجایی که رویدادهای ناشناخته آینده می‌توانند بر قیمت تأثیر بگذارند، نمی‌توان پیش بینی دقیقی انجام داد.

نتیجه نهایی

عوامل زیادی بر تاریخچه قیمت تتر تأثیر گذاشته اند، از جمله مقررات دولتی، پیشرفت‌های فناوری، پذیرش توسط خرده فروشان و سرمایه گذاران نهادی و نیروهای بازار.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied