شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی را بشناسید

یکی از موارد مهمی که افراد علاقه ‌مند به کار با بیل مکانیکی بایستی به آن توجه داشته باشند، آشنا بودن با مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا افراد با مشکلات و خرابی‌ های به وجود آمده در بیل مکانیکی ‌ها آشنا شده و در نتیجه به ‌راحتی بتوانند به تشخیص مشکل بپردازند. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم ‌ترین قطعات موجود در بیل مکانیکی‌ ها آشنا سازیم. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. منبع: آداک کوماتسو https://adakkomatsu.ir

مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی را بشناسید

آشنا بودن با مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی برای آن‌ هایی که قصد دارند درباره نحوه استفاده از بیل مکانیکی اطلاعاتی کسب کنند، یک الزام محسوب می‌شود. درحقیقت داشتن درک درست از بخش‌ های مختلف بیل مکانیکی باعث می‌شود تا استفاده ‌کنندگان این وسیله کمتر دچار مشکل بشوند.

 امروزه بیل مکانیکی ‌ها در انواع مختلف توسط برندهای گوناگون مانند برند کوماتسو ساخته می‌شوند؛ لذا این امکان وجود دارد که قطعات بیل مکانیکی ‌ها در مدل‌ های مختلف، با یکدیگر فرق داشته باشند.

بهتر است بدانید که از یک سری قطعات اصلی برای ساخت بیل مکانیکی ‌ها در انواع مختلف استفاده می‌شود که ما قصد داریم در این مطلب درباره آن‌ ها با شما به گفتگو بپردازیم. بدون شک کسب اطلاعات لازم درباره مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی سبب می‌شود تا شما در مواقع مختلف مثل هنگام خرید قطعات و لوازم ‌یدکی بیل مکانیکی کمتر دچار اشکال بشوید.

 

قطعات بیل مکانیکی به چند دسته تقسیم‌ بندی می‌شوند؟

 

مهم‌ترین قطعات بیل مکانیکی را می‌توان در 6 گروه مختلف دسته ‌بندی کرد. این گروه‌ ها عبارت‌اند از: قطعات موتوری، قطعات هیدرولیک، سیل کیت، قطعات پمپ انژکتور، قطعات زیربندی و قطعات فیلتر و اگزوز.

 در هرکدام از 6 گروه ذکر شده تعدادی قطعه قرار دارند که در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ ترین آن‌ ها را برای شما معرفی نماییم.

لازم به ذکر است که تهیه این قطعات کار سختی نبوده و شما می‌توانید به روش ‌های مختلف مانند خرید از فروشگاه ‌های اینترنتی معتبر، قطعه موردنظر را خریداری نمایید.

  • قطعات موتوری

5 قطعه بوش موتور، پیستون موتور، تسمه سفت ‌کن، رینگ موتور و سیت دود و هوا قطعاتی هستند که در گروه قطعات موتوری قرار می‌گیرند.

 شاید بتوان گفت که از میان قطعات موجود در این گروه، بوش موتور و تسمه سفت ‌کن جزء مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی محسوب می‌شوند.

بوش موتور: به قطعه‌ای چدنی یا فولادی که در داخل بلوک سیلندر قرار دارد، بوش سیلندر می‌گویند. این قطعه وظیفه مهمی را برعهده دارد که وظیفه آن فراهم کردن محیطی مناسب برای حرکت پیستون می‌باشد.

 نکته مهمی که تولیدکنندگان در طراحی بوش‌ ها در نظر می ‌گیرند این است که آن‌ ها باید از دوام بالایی در برابر گرما و حرارت برخوردار باشند.

تسمه سفت ‌کن: تسمه سفت‌ کن از دیگر قطعات مهم یک بیل مکانیکی است که در گروه قطعات موتوری قرار می‌گیرند. این قطعه وظیفه دارد تا حرکت دورانی تسمه را کنترل کرده و قدرت موتور را در میان اجزای دیگر منتقل نماید.

 وظیفه این تسمه به قدری مهم است که عملکرد صحیح واتر پمپ و دینام به عملکرد آن بستگی دارد.

  • قطعات هیدرولیک

قطعات هیدرولیک که جزء مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی محسوب می‌شوند شامل شارژ پمپ، روتاری گروپ پمپ مادر، پیستون هیدرولیک و بالانسر پمپ هیدرولیک می‌باشند.

در ادامه به توضیح دو قطعه روتاری گروه پمپ هیدرولیک و پیستون هیدرولیک خواهیم پرداخت.

 

روتاری گروپ پمپ هیدرولیک: قطعه‌ای که نقش قلب را در سیستم‌ های هیدرولیک ایفا می‌کند، پمپ‌ های هیدرولیک هستند.

 این پمپ‌ها انرژی مکانیکی تولید شده به وسیله موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و غیره را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می‌کنند.

 پمپ‌های هیدرولیک قادر هستند تا در یک سیکل نیوماتیکی به افزایش انرژی سیال بپردازند تا بتوان از انرژی تولید شده در زمان موردنیاز به بهترین شکل استفاده نمود.

پیستون هیدرولیک: یکی از اجزایی که در داخل سیلندر قرار دارد، پیستون هیدرولیک می‌باشد. این پیستون نقش موثری در کمک به پمپ برای تبدیل انرژی به انرژی هیدرولیک دارد.

عملکرد این پیستون به دیگر پیستون‌ های موجود در سیلندر شباهت داشته و با ترکیب کردن سوخت و هوا با یکدیگر سعی می‌کند تا به پمپ برای تولید انرژی هیدرولیک کمک نماید.

باتوجه‌ به توضیحات ذکر شده متوجه خواهید شد که پیستون هیدرولیک از مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی بوده و می ‌توان آن را جزء مهم ‌ترین لوازم‌ یدکی کوماتسو که یکی از برندهای تولیدکننده بیل مکانیکی است، محسوب کرد.

 

 

 

..1.

 

 

 

  • سیل کیت

5 قطعه کیت پمپ هیدرولیک، کیت تعمیر جک استیک، کیت جک بالابر، اویل رینگ و کیت شیر کنترل جزء قطعات گروه سیل کیت محسوب می‌شوند.

از میان قطعات ذکرشده، دو قطعه اویل رینگ و کیت شیر کنترل شاید از اهمیت بیشتری برخوردار باشند به‌ طوری‌ که بتوان آن را در زمره مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی به شمار آورد.

اویل رینگ: محل قرارگیری اویل رینگ بر روی پیستون است و وظیفه آن جلوگیری از ورود روغن به دیگر قطعات است. این کار باعث می‌شود تا عملکرد پیستون‌ ها بهینه باشد.

همچنین جلوگیری از فرسودگی و سایش میان پیستون و سیلندر و انتقال دادن حرارت میان پیستون و سیلندر از دیگر وظایف اویل رینگ ‌ها می‌باشد.

کیت شیر کنترل: کیت شیر کنترل را باید به‌ عنوان یکی از مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی محسوب کرد.

این شیر که جزء اجزای دستوردهنده در پمپ ‌های هیدرولیک به شمار می‌آید وظیفه دارد تا میزان دبی وارد شده به پمپ‌ ها و خارج شده از پمپ‌ها را کنترل نماید. تعیین فشار پمپ‌ ها از دیگر نقش‌ هایی است که شیرهای کنترل ایفا می‌کنند.

  • قطعات پمپ انژکتور

سیت پمپ انژکتور، سوزن انژکتور، المنت پمپ انژکتور و بلانچر پمپ انژکتور، 4 قطعه مهمی هستند که در گروه قطعات پمپ انژکتور قرار می‌گیرند. شما می‌توانید در زیر به مطالعه توضیحاتی درباره المنت پمپ انژکتور و سوزن انژکتور بپردازید.

المنت پمپ انژکتور: المنت، جزء مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین قطعات پمپ ‌های انژکتور در بیل‌ های مکانیکی محسوب می‌شود. نقش این قطعه احتراقی بوده و در انتقال سوخت و آزاد شدن نیروی سوخت تاثیر بسزایی دارد.

سوزن انژکتور: سوزن انژکتور را به دلیل عملکرد حساسی که دارد بایستی جزء مهم‌ ترین قطعات بیل مکانیکی به شمار آورد. چنانچه نحوه پاشش سوخت به داخل محفظه آتش موتور به‌غلط صورت بگیرد آنگاه بازدهی موتور پایین آمده و در هنگام کارکردن منجر به خروج دود از موتور خواهد شد.

  • قطعات زیربندی

باکت، رولیک، ناخن‌های باکت، ریپر، سرندی، فنر زنجیر سفت‌کن و پیچ کفشگ قطعاتی هستند که در گروه قطعات زیربندی قرار می‌گیرند. قطعات ذکرشده جزء قطعات مهم در بیل مکانیکی‌ های مختلف محسوب می‌شوند.

افرادی که با بیل مکانیکی‌ های برند کوماتسو فعالیت می‌کنند به‌ خوبی می‌دانند که قطعات زیربندی جزء مهم ‌ترین لوازم‌ یدکی بیل مکانیکی کوماتسو به شمار می‌روند.

ریپر: به قطعه‌ای دراز که شکلی شبیه به چنگال دارد و کار آن هموار کردن زمین‌ های ناهموار می‌باشد، ریپر می‌گویند. بهتر است بدانید که به ریپر، شیار زن هم می‌گویند.

 با استفاده از این قطعه کاربردی می‌توان صخره ‌های بزرگ را به سنگریزه‌ ها و قطعات کوچک ‌تر تقسیم کرد تا با این کار بتوان به‌ راحتی آن‌ ها را جابه‌جا نمود.

 

ناخن ‌های باکت: از مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی که با کاربرد بسیاری همراه است، ناخن‌ ها می‌باشند. این قطعه پرمصرف به علت آنکه در برابر اصطکاک و فرسایش بسیاری زیادی قرار می‌گیرد، به‌سرعت از بین می‌رود؛ لذا یکی از فاکتورهای مهمی که درباره این قطعه در هنگام خرید بایستی توجه شود، فاکتور کیفیت و دوام آن می‌باشد.

  • فیلتر و اگزوز

فیلتر هیدرولیک، فیلتر آب، فیلتر المنت، خرطومی اگزوز، فیلتر روغن، فیلتر آب، فیلتر گازوئیل، اگزوز و پیش فیلتر فن‌دار جزء قطعاتی هستند که در گروه فیلتر و اگزوز قرار می‌گیرند.

 

 

..2.

 

 

کلام آخر

یکی از موارد مهمی که افراد علاقه ‌مند به کار با بیل مکانیکی بایستی به آن توجه داشته باشند، آشنا بودن با مهم ‌ترین قطعات بیل مکانیکی می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا افراد با مشکلات و خرابی‌ های به وجود آمده در بیل مکانیکی ‌ها آشنا شده و در نتیجه به ‌راحتی بتوانند به تشخیص مشکل بپردازند.

 ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم ‌ترین قطعات موجود در بیل مکانیکی‌ ها آشنا سازیم. امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

منبع: آداک کوماتسو  https://adakkomatsu.ir

 

*مطلب فوق رپورتاژ آگهی بوده و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی بابت نشر آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied