شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

ارتودنسی شفاف جایگزین سیم کشی دندان ها

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف یک تکنولوژی نوین در حوزه ارتودنسی دندان است. این تکنولوژی نوین باعث شده تا دیگر کسی به علت قابل مشاهده بودن سیم کشی دندان ها از درمان ارتودنسی منصرف نشود.

ارتودنسی شفاف جایگزین سیم کشی دندان ها

افراد بسیاری هستند که نیاز به درمان ارتودنسی دارند اما به دلیل ظاهر بدی که ارتودنسی های سنتی و سیمی دارند از درمان منصرف می شوند، اما امروزه با ارتودنسی نامرئی این ضعف بزرگ ارتودنسی دندان رفع شده است. 

ارتودنسی نامرئی سه نوع دارد که شامل ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی شفاف (اینویزیلاین) است؛ دو مورد اول جزء ارتودنسی ثابت هستند اما مورد سوم جزء ارتودنسی متحرک است و فرد در زمان صرف غذا، آشامیدن و نظافت دندان می تواند الاینر را از دهان خود خارج کند. که البته موضوع بحث ما به طور ویژه در این نوشتار ارتودنسی شفاف یا همان اینویزیلاین است. 

 

اینویزیلاین ها چه کاری انجام می دهند؟

در صورتی که دندان های شما دچار به هم ریختگی، فاصله بین دندانی یا هر نوع ناهنجاری دیگر است تنها راه مرتب کردن دندان ها ارتودنسی دندان است.

اگر برای شما به هر دلیلی سیم کشی دندان هایتان قابل هضم نیست و تمایلی به درمان های سنتی ارتودنسی دندان ندارید می توانید از مزایای ارتودنسی شفاف بهره مند شوید. 

مراحل ارتودنسی شفاف

مراحل ارتودنسی شفاف به ترتیب است؛ به این ترتیب که به منظور صاف و مرتب شدن دندان ها از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری کمک گرفته می شود و در هر مرحله یک الاینر شفاف به مدت دو هفته روی دندان ها قرار می گیرد.

 

 

1

 

مزایای ارتودنسی شفاف چیست؟

  • عدم ایجاد حساسیت، تحریک یا بریدگی لثه و گونه؛

  • نامرئی بودن دستگاه ارتودنسی؛

  • راحتی استفاده و امکان جابجایی و خارج کردن آنها از دهان در زمان غذا خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن؛

  • رعایت بهداشت دهان و دندان در صورت استفاده از ارتودنسی شفاف بسیار راحت تر از ارتودنسی سنتی و ثابت است؛ بنابراین امکان پوسیدگی دندان ها در صورتی که تحت درمان ارتودنسی شفاف باشید بسیار کم است.

الاینرهای شفاف جایگزین براکت های فلزی

الاینرهای های شفاف یک گزینه مناسب برای جایگزینی براکت های فلزی و سنتی در ارتودنسی دندان می باشند. به دلیل اینکه الاینرها به صورت سفارشی ساخته می شوند در صورت همکاری بیمار با پزشک نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت. 

شایان ذکر است که الاینرها تنها برای درمان ناهنجاری های جزئی تا خفیف دندانی مناسب هستند و در صورتی که میزان ناهنجاری و نامرتبی دندان ها شدید باشد باید به سراغ ارتودنسی ثابت بروید که در این صورت هم اگر تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی در دهان خود ندارید؛ می توانید از سایر روش های ارتودنسی نامرئی مانند ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی سرامیکی استفاده کنید.

 

 

2

 

تفاوت ارتودنسی نامرئی با ارتودنسی مرئی

هدف هر دو روش اصلاح بی نظمی های دندانی است تا یک لبخند زیبا و سلامت را به بیمار هدیه دهند. در حالی که سال های سال ارتودنتیست ها از روش ارتودنسی ثابت و فلزی استفاده می کردند؛ ارتودنسی نامرئی یک روش نوین است که بیشتر با سبک زندگی مدرن امروزی سازگار است. ارتودنسی نامرئی با ارتودنسی مرئی تفاوت های زیادی دارد که عبارتند از:

  • اصلی ترین تفاوت ارتودنسی نامرئی با ارتودنسی مرئی در این است که ارتودنسی های مرئی یا ثابت کاملا مشخص و آشکار هستند در حالی که ارتودنسی نامرئی از چشم سایر افراد پنهان و نامرئی است.

  • به دلیل اینکه الاینرها متحرک هستند بیمار هر زمان که بخواهد می تواند آنها را از دهان خود خارج کند در حالی که امکان خارج کردن دستگاه ارتودنسی ثابت تا پایان طول درمان وجود ندارد.

  • هزینه ارتودنسی نامرئی از هزینه ارتودنسی های ثابت و سنتی بیشتر است. 

چرا ارتودنسی شفاف در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش های ارتودنسی است؟

بشر همواره تمایل بسیار زیادی به پیشرفت داشته و هیچ چیز برای بشر به اندازه تکنولوژی جذاب نیست. بنابراین جای تعجب نیست که چرا ارتودنسی شفاف به یکباره این تعداد از طرفداران و متقاضیان را به خود جذب کرده است!

شاید فکر کنید که تنها در این تکنولوژی به جای استفاده از سیم کشی دندان از پلاستیک شفاف و نامرئی برای مرتب کردن دندان ها استفاده شده است. اما آیا می دانستید که برنامه درمانی اینویزیلاین یک نرم افزار تخصصی کامپیوتری است؟ آیا می دانستید که قبل از شروع درمان با ارتودنسی شفاف شما نتیجه درمان دندان های خود را روی صفحه نمایشگر می بینید؟

22 ساعت استفاده از الاینرها شرط دندان های مرتب است

ارتودنسی شفاف یک روش بسیار مناسب برای هدایت دندان ها به موقعیت صحیح و موقعیت اصلی خود است؛ اما درمان در صورتی حاصل می شود که بیمار شرایط درمان را به درستی رعایت کند. به این معنی که بیمار باید حداقل 22 ساعت از شبانه روز الاینرها را در دهان خود بگذارد. 

بهترین زمان شروع درمان ارتودنسی چه سنی است؟

درمان ارتودنسی دندان در هر سنی قابل انجام می شود؛ اما اصولا متخصصین ارتودنسی بهترین سن برای شروع درمان در سنین کودکی و نوجوانی می دانند. زیرا در این سن هم درمان سریعتر و هم هزینه ارتودنسی کمتر خواهد بود.

البته لازم است که این نکته را خاطر نشان که ارتودنسی دندان کودکان اصولا به روش ارتودنسی ثابت انجام می گیرد و ارتودنسی شفاف در این سنین گزینه مناسبی برای درمان نیستند.

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت نشر آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی