شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

نرم افزار حسابداری تولیدی | راه گشای کسب‌و‌کارهای تولیدی

مدیریت هزینه‌ها در کسب‌و‌کارهای تولیدی نقشی کلیدی در موفقیت آن کسب‌و‌کار دارد. با با رفتن هزینه تولید، قیمت نهایی کالا نیز افزایش می‌یابد. بدون شک افزایش قیمت در فروش تاثیر مستقیم دارد و نهایت واحد تولیدی نه تنها سود نمیکند

نرم افزار حسابداری تولیدی | راه گشای کسب‌و‌کارهای تولیدی

مدیریت هزینه‌ها در کسب‌و‌کارهای تولیدی نقشی کلیدی در موفقیت آن کسب‌و‌کار دارد. با با رفتن هزینه تولید، قیمت نهایی کالا نیز افزایش می‌یابد. بدون شک افزایش قیمت در فروش تاثیر مستقیم دارد و نهایت واحد تولیدی نه تنها سود نمیکند، بلکه در تامین نقدینگی لازم برای ادامه جریان تولید دچار می‌شود. در اینجاست که نرم افزار حسابداری تولیدی، با مدیریت هزینه‌ها کمک به موفقیت و تضمین سوددهی واحد تولیدی کمک میکند.

به عنوان مدیر واحدهای تولیدی، آشنایی با ویژگی‌های نرم افزار تولیدی و تاثیر آن در کسب‌و‌کارتان، از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو، در این مقاله به بررسی ویژگی‌های نرم افزار حسابداری خوب، تاثیر آن بر روی عملکرد واحد تولیدی و معرفی یکی از محصولات برتر در این حوزه می‌پردازیم.

 

تعریف اجمالی حسابداری تولیدی

هدف از بکارگیری حسابداری تولیدی شناسایی هزینه‌های تولید، تعیین بهای تمام شده کالا، مدیریت وجوه نقد و هزینها، مدیریت فرایند تولید و در نهایت ارائه گزارشات در حوزه‌های مختلف تولید است. از همین رو، شاید بتوان گفت حسابداری تولیدی یا به عبارت دیگر حسابداری صنعتی شاخه‌ای از حسابداری است مدیریت تولید و هزینه‌های مرتبط با آن را برعهده دارد.  نرم افزار تولیدی و نیز با همین اهداف طراحی و توسعه داده می‌شوند.

 

نرم افزار حسابداری تولیدی چیست؟

با تکیه بر تعریف بالا، نرم افزار حسابداری تولیدی یا نرم افزار حسابداری صنعتی، راهکاری نرم افزاری است که این امور را مدیریت، ثبت و گزارش می‌کند:

  • کلیه هزینه‌های صرف شده در فرایند تولید یک کالا
  • هزینه‌های سرباز
  • هزینه‌های غیر سرباز
  • موجودی انبارهای تولید و ثبت ورود و خروج کالا
  • مدیریت حقوق و دستمزد کارکنان مشغول در خط تولید
  • محاسبه بهای تمام شده کالا
  • تعریف ایستگاه‌ها  و فرمول خط تولید

 

 

نرم افزار حسابداری

 

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری صنعتی خوب

امکان انجام امور حسابداری مرتبط با فرایند تولید در واحدهای صنعتی با سرعت و دقت زیاد، و در عین حال دریافت گزارشات دقیق در کمترین زمان ممکن تنها با استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی ممکن است. اما سوال اصلی اینجاست که در زمان خرید نرم افزار مناسب باید به دنبال چه ویژگی‌هایی در نرم افزار باشیم؟

 

یکپارچگی جریان اطلاعات

واحد تولید در یک شرکت تولیدی با واحدهای مختلف در ارتباط مستقیم و پایدار است. اولین و مهمترین آنها، واحد انبار و کالاست. در صورتی که هر واحد از نرم افزار مستقل استفاده کند، احتمال بروز خطا در ثبت  و انتقال اطلاعات بسیار بیشتر از زمانی است که از نرم افزار یکپارچه استفاده می‌شود. هر گونه خطا در انتقال اطلاعات می‌تواند جریان خط تولید و مدیریت هزینه‌ها را با خطرات جدی روبرو کند. برای مثال در صورت عدم آگاهی خط تولید از موجودی انبار و یا دریافت اطلاعات نادرست، امکان بروز خطای محاسباتی در برنامه ریزی خط تولید و در نهایت توقف خط وجود دارد و تبعات آن در عمل بسیار ناگوار خواهد بود. رابطه واحد تولید با واحد حسابداری و نرم افزار حسابداری برای محاسبه حقوق و دستمزد کارگران نیز مهم است. استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد یکپارچه با نرم افزار تولید، فرایند تعیین بهای تمام شده کالا را بسیار ساده تر می‌کند.

امکان تعریف خط،ایستگاه‌ها، فرمول و کالا در خط تولید

نرم افزار حسابداری تولیدی مناسب باید با پشتیبانی از تعریف خط تولید و ایستگاه‌ها و در کل  BOM کالا، امکان مدیریت هر چه بهتر فرایند تولید را فراهم کند. از این طریق، هزینه‌های مختلف خط تولید اعم از سربار و غیر سریار مشخص می‌شود تا تعیین بهای تمام شده کالا با دقت بیشتری انجام شود. از طرف دیگر با امکان ثبت و مدیریت انبار تولیدی و برون‌سپاری یا پیمانکاری بخشی از تولید، طیف بزرگتری از فرایندهای تولید را پوشش دهد.

 

امکان ارائه گزارشات پیشرفته

نرم افزار حسابداری تولیدی مناسب باید قادر به ارائه انواع گزارشات در حوزه‌های مختلف تولید باشد. گزارش انبار مواد اولیه، کالاهای نیم ساخت و کالاهای تولید شده، گزارش‌های مالی و سفارشات و حتی گزارشات هوشمندی مانند پیش بینی سفارش تولید، ابزاری هستند که به مدیران در اتخاذ تصمیمات صحیح و کارآمد کمک می‌کنند.

ویژگی‌های دیگر نرم افزار تولید

  • پشتیبانی از فرایندهای تولید
  • پوشش کلیه امور مالی مرتبط با تولید
  • دارای خدمات پشتیبانی کارآمد
  • امکان محاسبه بهای تمام شده کالا
  • امکان تعریف انواع هزینه
  • امکان محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان در بهای تمام شده کالا

 

نرم افزار حسابداری تولیدی پارمیس

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس یکی از پیشگامان تولید نرم افزارهای مالی و مدیریتی است که در حوزه تولید نیز محصولات متنوع را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پارمیس دو در رابطه با کسب‌و‌کارهای تولیدی دو محصول را ارائه داده است که شامل بست نرم افزار پارمیس پرو نسخه‌های مختلف، و نرم افزار یکپارچه پارمیس استار و زیر سیستم تولید و بهای تمام شده کالا می‌شود.

 

نرم افزار حسابداری تولیدی پارمیس پرو

بسته نرم افزار پارمیس پرو برای کسب‌و‌کارهای تولیدی کوچک و متوسط کارایی دارد و بر روی پلتفرم ویندوز قابل اجراست. این محصول با پشتیبانی از حالات مختلف تولید مانند تولید امانی و امکان تعریف ایستگاه‌ها و فرمول تولید و در نهای محاسبه بهای تمام شده کالای تولید شده، می‌تواند کلیه نیازهای این کسب‌و‌کارها را برطرف کند.

 

 

نرم افزار حسابداری

 

نرم افزار حسابداری تولیدی پارمیس استار

اما اگر به دنبال نرم افزاری یکپارچه هستید که ارتباط واحدهای مختلف ماند انبار، حسابداری، بازرگانی خارجی، فروش و غیره را به صورت یکپارچه مدیریت کند، توصیه این شرکت استفاده از محصول پارمیس استار است. پارمیس استار نرم افزاری یکپارچه با رویکرد ERP است که دارای بیش از 18 زیر سیستم مختلف از جمله نرم افزار تولید و بهای تمام شده کالا، انبار، خزانه، بازرگانی خارجی، حقوق و دستمزد، تسهیلات و غیره است. شما در این نرم افزار میتوانید با تعریف BOM کالا، کلیه فرایندهای مرتبط با تولید از سفارش کالا و واردات مواد اولیه تا پخش و توزیع کالای تولید شده را به صورت کامل مدیریت کنید. پارمیس استار در بخش‌های مختلف برای پلتفرم ویندوز، اندروید و وب در دسترس شماست.

 

تماس با شرکت فناوری اطلاعات پارمیس

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره و دموی رایگان تمامی محصولات و نرم افزار های پارمیس با شماره 02187758 تماس حاصل فرمایید و یا در وبسایت شرکت فناوری اطلاعات پارمیس به آدرس www.ParmisIT.comفرم درخواست دموی رایگان را پرکنید تا کارشناسان پارمیس در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

 

*این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیور هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی