شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

شاه کلید درآمد میلیونی فقط با خرید نهال گردو، بادام و میوه + عکس

اگر یک باغدار باتجربه هستید، به خوبی می‌دانید که از اواسط پاییز تا اواخر زمستان، بهترین فصل برای خرید نهال و کشت آن است.

شاه کلید درآمد میلیونی فقط با خرید نهال گردو، بادام و میوه + عکس

با هر هدفی که قصد دارید ساعاتی از روز خود را به پرورش گیاهان اختصاص دهید، لازم است تا دانش عمومی خود را درباره آب و هوا، خاک، سلامت نهال، مبارزه با آفات و ارقام متعدد بالا ببرید تا زودتر به نتیجه برسید.

هدف از کشت نهال چیست

گاهی هدف از کشت انواع نهال درخت میوه، صرفا زیباسازی یک فضاست، اما گاهی اهداف تجاری بلندمدت با سرمایه‌گذاری سنگین، پیگیری می‌شود که در این صورت باید برای خرید نهال، وسواس و دقت بیشتری به کار برد.

از کدام مراکز فروش نهال بخریم

اگرچه معمولا توصیه می‌شود برای تهیه ارقام مورد نظر به مراکز فروش نهال محلی مراجعه کنید، ولو اینکه شهرت و ابعادی در حد و اندازه‌های بهترین نهالستان‌های کشور نداشته باشند، اما از یک طرف مشغله زندگی‌های امروزی و از طرف دیگر عرضه نشدن رقم مورد نظر از سوی نهالستان مجوزدار محلی گاهی باعث می‌شود تا خریدار به راه‌حل‌های جایگزین فکر کند.

بر این اساس امروزه فروش نهال به شیوه اینترنتی نیز از رونق بسیار خوبی برخوردار است به طوری که عباراتی مانند خرید اینترنتی نهال میوه، خرید اینترنتی درخت گردو و ...از درصد بالای کاوش در موتورهای جستجوگر برخوردار است.

نکات مهم برای خرید نهال میوه

آنچه در هنگام خرید نهال میوه باید مورد توجه قرار دهید، به صورت خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارقام شناسنامه دار را انتخاب کنید

  • نهال سالم ریشه تر و تازه و به دور از پیچ خوردگی دارد

  • ساقه نهال باید رنگ شفاف، روشن و به دور از زخم و شکستگی باشد

  • چنانچه برای خرید نهال پیوندی اقدام کرده‌اید دقت داشته باشید که جای پیوند باید التیام پیدا کرده باشد

  • جوانه‌های نهال باید سالم باشد

  • نهال سالم چندین شاخه ندارد و صاف و عمودی است

  • هنگام خرید نهال میوه دقت کنید که اثری از آفات و حشرات روی تنه و ریشه نباشد

چرا کشت نهال گردو محبوب است

کشت نهال گردو همواره متقاضیان زیادی دارد، می‌پرسید چرا؟! خب! واقعیت این است که کمتر درختی را می‌توان یافت که هم میوه، هم منظره و هم چوب آن استفاده تجاری در سطح عالی داشته باشد.

مغز پرطرفدار و خوشمزه، سایه‌سار زیبا و چوب خوش عطری که برای ساخت عود و مبلمان بسیار کاربردی است، باعث شده تا هم برای خرید اینترنتی نهال گردو ثبت سفارش در تعداد بالا انجام شود و هم عده زیادی از خریداران به دنبال نهال گردو تضمینی باشند.

هنگام خرید نهال گردو چه مواردی را باید در نظر گرفت

پیش از خرید نهال گردو باید از سازگار بودن رقم انتخابی با آب و هوای منطقه‌ای که زیست می‌کنید، مطمئن شوید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، خوب است بدانید که برخی از نهالستان‌های بزرگ و معتبر، متخصصانی دارند که مشاوره رایگان پیش از خرید ارائه می‌دهند.

اگر شما برای خرید نهال گردو از برتر نهال اقدام کنید قطعا کارشناسان این مجموعه به شما خواهند گفت که اگر در منطقه کم آب و نیمه خشک سکونت دارید، بهتر است رقم نهال گردو ژنوتیپ را انتخاب کنید و چنانچه جغرافیایی که باغ یا باغچه شما در آن واقع شده است سردسیر است، باید نهال گردو مقاوم به سرما بکارید. این اطلاعات در برداشت اقتصادی و کسب سود از درخت، بسیار حیاتی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله زیر را بخوانید:

احداث باغ سلطنتنی با خرید انواع نهال گردو، میوه و بادام بدون واسطه

قیمت نهال به چه عواملی بستگی دارد

قیمت نهال تحت تاثیر عوامل متعددی تعیین می‌شود. کیفیت نهال، رقم، وارداتی یا بومی بودن، پیوندی بودن، شناسنامه داشتن، فصل عرضه، زمان باردهی و حجم میوه در قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

البته نهالستان‌های معتبری که هم به ارائه باکیفیت‌ترین نهال و هم قیمت مناسب معروفند وجود دارند. پیشنهاد می‌شود با مقایسه قیمت و بررسی کیفیت‌ها در نهایت انتخاب کنید که از چه کسی نهال بخرید.

قیمت نهال میوه چگونه تعیین می‌شود

اگر شما قصد داشته باشید در باغچه یا حیاط خلوت خانه نهال بکارید، شاید قیمت نهال میوه برایتان آن قدر مهم نباشد. زیرا با هر قیمتی که باشد نهایتا بین دو تا ده نهال را خریداری می‌کنید که حتی اگر از گران‌ترین ارقام هم باشد، هزینه آنچنانی روی دستتان نخواهد گذاشت.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید نهال با برخی نهالستان‌های معتبر و معروف کشور که فروش اینترنتی هم دارند تماس بگیرید و قیمت نهال میوه را استعلام کنید. برتر نهال می‌تواند مرجع خوبی برای استعلام قیمت روز پرطرفدارترین نهال‌ها باشد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت نهال گردو

آنچه که در نهایت در قیمت نهال گردو اثر می‌گذارد، میزان پرطرفداربودن این آجیل در بازارهای جهانی، قیمت جهانی گردو، رقم انتخابی نهال، صادراتی بودن، میزان باردهی و حجم محصول است.

طبیعی است درختی که مغز درشت و خوشمزه‌تر، با میوه زیاد و مدت انتظار باردهی کمتری دارد با قیمت بالاتری نسبت به دیگر ارقام معامله شود. برخی از انواع مغز گردو در جهان طرفداران بسیاری دارند که این عامل بر قیمت نهال گردو اثر می‌گذارد.

نهالستان معتبر چه ویژگی‌هایی دارد

وقتی شما اقدام به خرید نهال از یک فروشنده کوچک می‌کنید که در حیاط منزل اقدام به تولید نهال و عرضه می‌کند، اصلا بعید نیست که این نهال با شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما نتواند سازگار شود و شاید دربردارنده آفات و بیماری‌هایی باشد که در دراز مدت بر باردهی درخت اثر بگذارد.

اعتبار نهال فروشی را چه چیز مشخص می‌کند

هر کدام از مراکز نهال فروشی را که انتخاب کردید توجه داشته باشید که باید بهترین کیفیت را با مناسب‌ترین قیمت انتظار داشته باشید.

اعتبار نهال فروشی، میزان رضایت مشتریان، عرضه ارقام پرطرفدار، خاص و کمیاب، سلامت نهال‌ و دریافت مشاوره تخصصی از جمله مواردی است که باعث محبوبیت و معروفیت یک مرکز فروش می‌شود. برخی نهالستان‌ها مانند برتر نهال دقیقا به خاطر همین موارد شهرتی کشوری پیدا کرده‌اند.

انواع نهال چگونه طبقه بندی می‌شوند

انواع نهال را بر اساس مولفه‌های متعددی مانند نوع میوه، مقاومت به گرما یا سرما، بومی یا وارداتی، پیوندی بودن یا نبودن، شناسنامه داشتن یا نداشتن، مثمر یا تزیینی و مواردی از این دست، تقسیم‌بندی می‌کنند.

معمولا انواع مختلف نهال در یک دسته از محصولات بر اساس ارقام آن‌ها تعیین می‌شود. مثلا در انواع نهال سیب از ارقام سیب گلاب، سیب لبنان، سیب ترش و .. نام برده می‌شود. در نظر داشته باشید بهترین نهالستان جایی است که انواع مختلف و گسترده‌ای از نهال‌ها راعرضه کند.

انواع نهال گردو را از کجا تهیه کنیم

با توجه به اقلیم و آب و هوا و هدفی که بر اساس آن قصد کشت گردو دارید، می‌توانید انواع نهال گردو را خریداری کنید. گردو ارقام بسیار متنوعی دارد که لازم است اطلاعاتی اجمالی درباره هر کدام کسب کنید تا بتواتید بهترین انتخاب را داشته باشید. راهنمایی کارشناسان نهالستان هم می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

به هر حال قصد خرید هر کدام از انواع نهال گردو را که داشته باشید از چندلر و فرنور گرفته تا نهال ژنوتیپ یا گردو مقاوم به سرما، مراکز فروشی مانند برتر نهال که اعتبار و مشتری ‌مداری آن‌ها زبانزد است انتخاب خوبی پیش روی شماست.

شرایط کشت نهال بادام

بادام یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها در دنیاست که به علت فواید سلامتی متعدد کشت نهال بادام نیز بسیار پرطرفدار است. اما نگهداری از نهال این میوه برای باردهی و تبدیل شدن به درخت بالغ اصلا کار آسانی نیست و نیازمند مقدمه سازی و دانش کافی است.

همچنین نهال بادام به آبیاری زیادی لازم دارد و در زمره نهال‌هایی که خود را با محیط به راحتی سازگار می‌کند، نیست!

نکات مهم که هنگام خرید نهال بادام باید در نظر بگیرید

پیش از اینکه برای خرید نهال بادام اقدام کنید باید اطلاعاتی در باره موارد زیر داشته باشید:

  • مثمر یا تزیینی بودن نهال بادام (بادام تلخ)

  • میزان تحمل نهال برای گرما و سرما

  • دیرگل یا زودگل بودن آن

  • ارتفاع مورد نیاز از سطح دریا

  • عمر مفید درخت

  • زمان باردهی

  • ویژگی میوه

  • آفات احتمالی

  • میزان مقاومت به بیماری و آفات

  • کشت در مناطق کم اب و دیم و سازگاری با محیط‌های مختلف

در نظر گرفتن تک تک این موارد پیش از خرید نهال بادام مهم است، در غیر این صورت چه بسا سرمایه شما از دست برود. پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید با مشاوران مجرب نهالستان مانند برتر نهال، گفتگو کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب بهترین رقم برای کشت می‌تواند هزینه شما را به سو و رنج باغداری را به سرمایه ارزشمندی تبدیل کند. بنابراین اگر با اهداف تجاری قصد خرید نهال بادام دارید، ضروری است که با نظر کارشناسی پیش بروید تا ضرر نکنید.

قیمت نهال بادام تحت تاثیر چه عواملی است

قیمت نهال بادام نیز به عواملی مانند سن نهال، زمان باردهی، نوع رقم نهال، کمیاب بودن رقم نهال، حجم باردهی، طعم میوه، محبوبیت در سطح کشوری و جهانی و مواردی از این دست بستگی دارد.

طبیعی است که ارقام پرطرفداری مانند نهال بادام مامایی، تونو، فرانسیس یا آذر گران‌تر از دیگر ارقام باشند با این وجود قیمتی که توسط نهالستان مجوزدار اعلام می‌شود همواره منطقی و بر اساس استانداردهای نرخ قیمت‌گذاری جهاد کشاورزی است.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

 دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی