شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبولی ها

مردم قاره آسیا عاشق انواع نوشیدنی‌ها اند. حتما تا به حال درمورد نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های شرقی شنیده اید. اگر اوتاکو باشید یا به فرهنگ‌های شرقی علاقه داشته باشید، حتما با انواع دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های شرق آسیا آشنایی دارید. حتما تا به حال داخل فیلم‌ها یا سینمای شرق هم چای سبز و ... را مشاهده کرده‌اید. علاوه بر مناطق شرقی آسیا، در سایر مناطق آن نیز نوشیدنی‌ها رواج بسیار زیادی دارند. همین ایران خودمان! در همین ایران خودمان هم در چهارگوشه آن می‌توانید ردپای نوشیدنی‌های مختلفی مانند چای را پیدا کنید.

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبولی ها

علاوه بر چای، نوشیدنی‌های دیگری مانند قهوه نیز در ایران رایج اند. قهوه، نوشیدنی‌ای جهانی است که در هر کشوری یافت می‌شود. هرچقدر که در آسیا به سمت غرب حرکت می‌کنیم، قهوه رواج و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. این مقدار به طرزی تغییر می‌کند که در ترکیه، قهوه به محبوب‌ترین نوشیدنی کشور تبدیل می‌شود. به خصوص در شهرهایی مانند استانبول که بیشتر جنبه اروپایی دارند، قهوه ارزش بالایی در فرهنگ مردم دارد و در گوشه گوشه شهر می‌توانید قهوه‌خانه‌ها و ... را مشاهده کنید.

درصورتی که شما هم یکی از طرفداران پروپاقرص قهوه و سایر نوشیدنی‌های بر پایه قهوه اید، حتما پیشنهاد می‌کنیم که به شهر استانبول سر بزنید. درصورتی که درمورد مسائلی مانند بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران(https://www.alibaba.ir/international/IST-IKA) سوالاتی دارید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به برخی از این سوالات پاسخ دهیم. همچنین، قصد داریم که چند مورد از مهم‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه که در استانبول رایج‌اند را نیز با هم بررسی کنیم.

مهم‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه در استانبول کدام اند؟

طبیعتا، یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین نوشیدنی‌های شهر استانبول، قهوه ترکی است. قهوه ترک تفاوت‌های بسیار بنیادینی با دیگر قهوه‌ها دارد. برای مثال، برای تهیه سایر قهوه‌ها معمولا باید از آب گرم استفاده کنید یا قهوه را دم کنید. در حالی که قهوه ترک معمولا توسط جوشاندن قهوه تهیه می‌شود. همین یک تفاوت جزئی، سبب می‌شود که این قهوه از نظر طعم و مزه تفاوت زیادی با دیگر قهوه‌ها داشته باشد و از آن‌ها تلخ‌تر باشد. قهوه‌ ترک به قدری در جهان معروف است که حتی یک روز جهانی منسوب به خودش نیز دارد! روز 5 دسامبر، روز جهانی قهوه ترک است. قهوه ترک معمولا به عنوان دسری پس از غذا مصرف می‌شود. به دلیل طعم تلخی که این قهوه دارد، معمولا در فنجان‌های بسیار کوچک سرو می‌شود و گاهی اوقات همراه با آن آب هم مصرف می‌شود.

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبولی‌ها

از دیگر نوشیدنی‌های بر پایه قهوه که در ترکیه و به ویژه استانبول معروف است، کاپوچینو است. حتما شما نیز تا به حال یا نام این نوشیدنی را شنیده اید یا خود آن را مصرف کرده‌اید. تهیه کاپوچینو دشواری خاصی ندارد. روش تهیه این نوشیدنی، تا حد زیادی مشابه لاته است. مهم‌ترین تفاوت بین کاپوچینو و لاته، این است که کاپوچینو کف و شکلات پودرشده بیشتری دارد. برای تهیه کاپوچینو، یک شات اسپرسو را بردارید و داخل یک فنجان بریزید. سپس در گام بعدی شیر بخار داده شده را به آن اضافه کنید. روی شیر دو تا سه سانتی متر کف بریزید. در نهایت، درصورتی که دوست داشته باشید می‌توانید روی کاپوچینو شکلات هم رنده کنید تا کاپوچینوی شما طعم بهتری بگیرد. این دو نوشیدنی ذکر شده، معروف‌ترین و رایج‌ترین نوشیدنی‌های برپایه قهوه در استانبول اند. این به این معنی نیست که سایر نوشیدنی‌های بر پایه قهوه در این منطقه رایج نباشند. موکا، فلت وایت، آمریکانو و ... نیز از جمله نوشیدنی‌های معروف و رایج در استانبول به شمار می‌روند.

نوشیدنی‌های رایجی که بر پایه قهوه نیستند

شاید برای شما این تصور ایجاد شده باشد که همه نوشیدنی‌های رایج استانبول بر پایه قهوه اند و فرهنگ نوشیدنی‌های استانبول کاملا به قهوه وابسته است. اگر چنین تصوری از استانبول دارید، باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید. با اینکه قهوه محور اصلی نوشیدنی‌های استانبول را تشکیل می‌دهد، اما نوشیدنی‌های دیگر بسیاری نیز در این شهر رایج اند. برای مثال، بوزا یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های ترکی است که همچنان هم در استانبول رایج است. این نوشیدنی از غلات تهیه می‌شود. معمولا این غلات شامل ارزن، جو و گندم می‌شوند.

اهمیت نوشیدن قهوه در فرهنگ استانبولی‌ها

از دیگر نوشیدنی‌های رایج در ترکیه و به ویژه استانبول، ثعلب یا همان سالپ است. این نوشیدنی نوعی نوشیدنی فصل دار است که معمولا در فصل زمستان به میزان زیادی مصرف می‌شود. ثعلب یک نوشیدنی گرم است که با شیر، ریشه پودر شده ارکیده و شکر تهیه می‌شود. همچنین در هنگام مصرف این نوشیدنی برخی ادویه‌های خاص نیز به آن افزوده می‌شوند. از جمله این ادویه‌ها می‌توانیم به دارچین اشاره کنیم. ثعلب بافتی ضخیم و خمیری شکل دارد و بیشتر از اینکه شبیه مایع باشد، نیمه جامد است. همچنین از نمونه سرد شده و یخ زده آن در تولید بستنی‌ها نیز استفاده می‌شود. وجود ثعلب در بستنی به آن دوام و کشسانی می‌بخشد.

مروری بر روش‌های تهیه بلیط تهران استانبول

حالا که درمورد نوشیدنی‌های مهم استانبول فهمیدید، بهتر است که کمی درمورد سفر به استانبول نیز حرف بزنیم. برای تهیه بلیط تهران استانبول یا برعکس (بلیط استانبول به تهران) راه‌های زیادی وجود دارد. با این حال، بهترین راه در میان همه این گزینه‌‌ها، روش خرید اینترنتی و مجازی است. در این روش در هر جایی که باشید، هر لحظه‌ای که اراده کنید می‌توانید به بلیط موردنظرتان دسترسی پیدا کرده و آن را بخرید. فقط توجه داشته باشید که خرید مجازی بلیط حتما باید از مراکز معتبری مانند علی‌بابا صورت بگیرد. درصورتی که هنوز هم درمورد مسائلی مانند بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران سوالاتی دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کنید و سوالات خود را با متخصصین ما در میان بگذارید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied