شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

نحوه کار صرافی سوشی سواپ چگونه است؟

امروز می‌خواهیم یک صرافی تازه تاسیس اما پرکاربرد و محبوب را معرفی کنیم. Sushi Swap که در سال 2020 تاسیس شد، تجربه‌ای منحصر به فرد و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به طور یکسان ارائه می‌دهد. سوشی سواپ با داشتن سیستمی مبتکرانه و مجموعه گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، به محبوبیت قابل توجهی میان معامله‌گران دست یافته است. در این صرافی به راحتی می‌توانید حتی توکن‌های خود را پیدا و معامله کنید. اگر سوال‌هایی در رابطه با این صرافی دارید، می‌توانید پاسخ‌های خود را در این مقاله پیدا کنید.

نحوه کار صرافی سوشی سواپ چگونه است؟

صرافی Sushi Swap چیست؟

 

سوشی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر بلاک چین اتریوم است. در آگوست 2020 توسط یک توسعه دهنده با نام مستعار به نام Chef Nomi تاسیس شد. این پروژه به عنوان یک انشعاب از صرافی غیرمتمرکز و محبوب Uniswap راه اندازی شد و چندین ویژگی خاص برای ارائه دهندگان نقدینگی داشت. این صرافی در فضای DeFi که یک سیستم مالی غیرمتمرکز است کار می‌کند و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و فرصت‌های جذابی که به‌وجود آورده، بازده خوبی داشت و محبوبیت پیدا کرد.

سوشی سواپ چگونه کار می‌کند؟

صرافی Sushi Swap به کاربران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به یک مرجع مرکزی یا واسطه، یک ارز دیجیتال را با ارز دیگری مبادله کنند. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند با استفاده از یک قرارداد هوشمند در بلاک چین، ارزهای دیجیتال را مستقیماً با یکدیگر معامله کنند. این با یک صرافی متمرکز متفاوت دارد، یعنی جایی که صرافی وجوه کاربر را کنترل می‌کند و برای هر تراکنش کارمزد دریافت می‌کند.

این صرافی چقدر محبوب است و دلیل محبوبیت آن چیست؟

سوشی سواپ در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در فضای DeFi است. بر اساس آمار درج شده در وبسایت CoinMarketCap، سوشی سواپ دارای حجم معاملات روزانه بیش از 30 میلیون دلار و مارکت کپ بیش از 1 میلیارد دلار است.

این صرافی به دلیل ویژگی‌هایی مانند تامین نقدینگی که کاربران را برای مشارکت در اکوسیستم تشویق می‌کند و سهولت در استفاده محبوبیت خاصی پیدا کرده است. علاوه بر این، سوشی سواپ کارمزد کمتری نسبت به صرافی‌های متمرکز دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع ارزهای دیجیتال را با هزینه کمتری معامله کنند.

استخر نقدینگی چیست؟

استخر نقدینگی مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال است که برای تسهیل معاملات در یک صرافی غیرمتمرکز استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند به این استخر توکن‌های مربوط را واریز کنند و مانند یک سهامدار نقدینگی خود را در این استخر قرار دهند. توکن‌های استخر نقدینگی را می‌توان برای به دست آوردن سهمی از کارمزد معاملات و مشارکت در مدیریت استفاده کرد.

نحوه کار صرافی سوشی سواپ

سوشی سواپ بر بستر بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. از سیستم سازنده بازار خودکار (AMM) برای تسهیل تجارت بین ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. در سیستم AMM، کاربران می‌توانند نقدینگی را با واریز جفت ارزهای دیجیتال به یک استخر نقدینگی تامین کنند. از این استخرهای نقدینگی برای تسهیل معاملات بین کاربران استفاده می‌شود.

برای استفاده از سوشی سواپ، کاربران باید کیف پول اتریوم خود را به صرافی متصل کنند. سپس، آن‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال شده را معامله کنند یا نقدینگی را در اختیار یک استخر نقدینگی قرار دهند. در ازای تامین نقدینگی، کاربران توکن‌های SUSHI دریافت می‌کنند که می‌توانند از آن برای مشارکت در مدیریت صرافی یا دریافت سهمی از کارمزد معاملات صرافی استفاده کنند.

معایب و مزایای صرافی سوشی سواپ

سوشی سواپ چندین نقطه قوت دارد، مانند کارمزد کمتر نسبت به صرافی‌های متمرکز، و تنوع در ارزهای دیجیتال موجود. با این حال، صرافی سوشی سواپ نقاط ضعفی نیز دارد، مانند احتمال از دست دادن دائمی برای ارائه دهندگان نقدینگی و خطر اشکالات قراردادهای هوشمند یا هک؛ این مشکلات برای هر صرافی متمرکز یا غیرمتمرکز دیگری نیز وجود دارد و این خطرات برای تمام صرافی‌ها صدق می‌کند. درنتیجه با در نظر داشتن سوابق خوب این صرافی می‌توان گفت فعلاً از امنیت خوبی برخوردار است.

سوشی سواپ چه تفاوتی با یک صرافی متمرکز دارد؟

سوشی سواپ با صرافی‌های متمرکز تفاوت دارد زیرا کاملاً غیرمتمرکز است، به‌این معنی که هیچ مرجع مرکزی برای کنترل صرافی وجود ندارد. این باعث می‌شود که در برابر سانسور یا تلاش‌های هک ایمن تر و مقاوم‌تر شود. همچنین سوشی سواپ با داشتن کارمزد کمتر، تفاوت قابل توجی با صرافی‌های متمرکز دارد. این صرافی 0.3 درصد کارمزدی را که در تمام معاملات دریافت می‌کند که به عنوان پاداش بین ارائه دهندگان نقدینگی توزیع می‌کند.

ارائه دهندگان نقدینگی چگونه در سوشی سواپ پاداش دریافت می‌کنند؟

ارائه دهندگان نقدینگی در سوشی سواپ جوایزی را در قالب توکن‌های سوشی کسب می‌کنند که بر اساس سهم آن‌ها از استخر نقدینگی توزیع می‌شود. این توکن‌ها را می‌توان فروخت، یا برای دریافت پاداش‌های اضافی سرمایه‌گذاری کرد، یا برای شرکت در مدیریت پلتفرم استفاده کرد.

چگونه می‌توان توکن‌های سوشی را برای کسب جوایز سرمایه‌گذاری کرد؟

کاربران می‌توانند توکن‌های SUSHI خود را برای کسب جوایز اضافی در سوشی سواپ به اشتراک بگذارند. این شامل قفل کردن توکن‌های خود در یک قرارداد هوشمند و دریافت بخشی از کارمزدهای معاملاتی ایجاد شده توسط پلتفرم است.

خطرات مرتبط با سرمایه‌گذاری در استخر نقدینگی سوشی سواپ چیست؟

ریسک اصلی مرتبط با تامین نقدینگی در سوشی سواپ، ضرر دائمی است که زمانی رخ می‌دهد که قیمت دو ارز دیجیتال در استخر تغییر کرده و افت شدیدی پیدا کند. این می‌تواند منجر به از دست دادن ارزش سرمایه شما، در مقایسه با نگهداری جداگانه‌این دو ارز دیجیتال شود.

آینده سوشی سواپ چگونه است؟

تیم سوشی سواپ برنامه‌های متعددی برای توسعه این صرافی در آینده دارد، از جمله افزودن استخرهای جدید و توسعه محصولات و خدمات جدید برای بهتر کردن تجربه کاربران. سوشی سواپ به دلیل ماهیت غیرمتمرکز آن و استفاده از قراردادهای هوشمند برای تسهیل معاملات و تامین نقدینگی، نسبتاً امن در نظر گرفته می‌شود. با این حال، مانند همه پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین، از تلاش‌های هک یا آسیب‌پذیری در امان نیست. اما تا امروز ایمن و قابل اطمینان بوده است.

نتیجه گیری

چه یک معامله‌گر باتجربه باشید و چه تازه وارد دنیای مالی غیرمتمرکز شده‌اید، سوشی سواپ ارزش توجه و تحقیق دارد. سوشی سواپ با سیستم نوآورانه، کاربر پسند و طیف گسترده‌ای از توکن‌های پشتیبانی شده، به سرعت به مقصدی برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تجارت و ارائه نقدینگی در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. همچنین تیم پشتیبان سوشی سواپ به طور مداوم برای بهبود پلتفرم و بهبود تجربه کاربر کار می‌کند. در حالی که احتمال از دست دادن سرمایه‌‌ی ارائه دهندگان نقدینگی وجود دارد، اما مزایای استفاده از سوشی سواپ هم بسیار واضح است. امیدواریم این مقاله به شما درک بهتری از نحوه عملکرد سوشی سواپ و دلایل محبوبیت آن داده باشد. برای سرمایه گذاری و خرید سوشی سواپ عجله نکنید. تحقیق کنید تا قدم‌های درستی در راه موفقیت بردارید.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied