شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

حداقل زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

در چند سال گذشته بسیاری از افراد در سراسر دنیا قصد مهاجرت به کانادا را داشته اند. این کشور به علت برخورداری از آب و هوای سرد خود، یکی از پرطرفدار ترین گزینه ها برای مهاجرت به شمار می رود.

حداقل زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

در چند سال گذشته بسیاری از افراد در سراسر دنیا قصد مهاجرت به کانادا را داشته اند. این کشور به علت برخورداری از آب و هوای سرد خود، یکی از پرطرفدار ترین گزینه ها برای مهاجرت به شمار می رود. به غیر از آب و هوا، اقتصاد پررونق و کیفیت خوب و عالی آموزش نیز از دلایل مهم مهاجرت افراد به این کشور به حساب می آیند. اگر شما نیز برای اولین بار به دریافت ویزای مسافرتی اقدام می کنید؛ باید بدانید که در ابتدا می بایست به یکی از دفاتر درخواست ویزای کانادا مراجعه نموده و مرحله انگشت نگاری را پشت سر بگذارید. یکی از سوالاتی که در این زمینه برای شما مطرح خواهد شد این است که حداقل زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر خواهد بود؟

 

شرایط کلی اخذ ویزای موقت

اخذ ویزای موقت مانند هر ویزای دیگری، از شرایط خاصی برخوردار است. البته شرایط اخذ هر ویزا با ویزای دیگر تفاوت های خاصی دارد. افراد بالای 18 سال بهتر است ویزای موقت دریافت کنند؛ زیرا این تنها راه برای اخذ ویزای مستقل خواهد بود. این افراد باید مدارک خود را به زبان های فرانسه و انگلیسی ترجمه نمایند. البته نداشتن سابقه کیفری و برخورداری از تمکن مالی نیز از دیگر شرایط اخذ ویزای موقت به حساب می آیند. اگر فرد به بیماری خاصی مبتلا بوده، می بایست مدارک پزشکی خود را در پرونده قرار دهد.

ویزای کانادا

مراحل انگشت نگاری در سفارت کانادا

در مرحله اول متقاضی ویزای کانادا باید همه مراحل مربوط به انگشت نگاری و هزینه های آن را پشت سر بگذارد. بعد از طی مراحل اصلی، مدت زمان لازم تا صدور ویزا را می توان تخمین زد. به طور دقیق مرحله اول در دریافت ویزای کانادا، پرداخت هزینه انگشت نگاری خواهد بود. این هزینه در هر دوره برای مهاجرت به کشورکانادا متفاوت است. هر زمان که تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا بیشتر شوند این هزینه ها نیز افزایش می یابند.

پس از پرداخت تمامی هزینه های انگشت نگاری، باید از سفارت کانادا دستورالعمل هایی که برای متقاضیان مهاجرت به کانادا هستند را دریافت نمود. در این دستور‌العمل ها محل مورد نظر برای انجام انگشت نگاری ذکر شده و باید تمامی متقاضیان در این محل انگشت نگاری را انجام دهند. برای انجام انگشت نگاری می بایست پاسپورت و نامه ارسالی را به همراه داشت.

مدارکی که برای انجام انگشت نگاری نیاز هستند شامل نامه ارسالی یا همان دستور‌العمل بیومتریک، پاسپورت، داشتن دو نسخه از بارکد دو بعدی و کپی ویزا می شوند. لازم به ذکر است که تمامی مراحل انگشت نگاری در سفارت کانادا برای اخذ انواع ویزاهای موقت، تحصیلی، توریستی و کاری در هر 10 سال انجام می گیرند.

ویزای کانادا

زمان مورد نیاز برای  صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

فرقی ندارد که شما برای دریافت کدام یک از ویزاهای تحصیلی، کاری یا توریستی کانادا اقدام کرده باشید؛ چیزی که در تعیین زمان صدور ویزا موثر خواهد بود؛ میانگین مدت زمان پردازش ویزای کانادا پس از انجام انگشت نگاری است. معمولا این پروسه از زمان مراجعه به سفارت کانادا آغاز می گردد و تا زمان اعلام تصمیم آخر سفارت برای پردازش ویزا ادامه خواهد داشت. البته زمان پیش از مراجعه به سفارت جزء این مدت محسوب نمی شود. همه مراحل قبل از انگشت نگاری مانند اخذ دعوت نامه، ارسال درخواست ویزا، جمع کردن مدارک مورد نیاز و... در زمره مدت زمان پردازش ویزای کانادا قرار ندارند.

به صورت کلی مدت زمان لازم برای صدور ویزای کانادا پس از انجام مراحل انگشت نگاری با در نظر گرفتن نوع ویزا متفاوت است. برای مثال زمان پاسخگویی برای صدور ویزای توریستی کانادا، 5 هفته کاری پس از طی مراحل انگشت نگاری خواهد بود. در مقابل برای صدور ویزای سرمایه گذاری تنها 14 روز زمان نیاز خواهید داشت. در حالت کلی پس از طی مراحل انگشت نگاری، صادر شدن ویزا در حدود 2 تا 5 هفته به طول خواهد انجامید.

ویزای کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

پیش از مشخص شدن زمان صدور ویزای کانادا و پس از طی کردن مرحله انگشت نگاری، متقاضی باید اقدام به ارائه مدارک لازم برای دریافت ویزا به سفارت کانادا کند. فرد متقاضی باید از تمامی صفحات پاسپورت خود و همچنین دیگر صفحات مهر شده در زمان ورود و خروج به کشور، کپی رنگی بگیرد. البته ارائه آخرین پاسپورت امضایی به سفارت کانادا الزامی است.

یکی دیگر از مدارکی که باید به سفارت تحویل داده شود؛ فرم فارسی درخواست ویزا نام دارد. شناسنامه متقاضی، شناسنامه همه فرزندان مجرد، سند ازدواج، رضایت نامه محضری برای همه همراهان و گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا به شمار می روند. متقاضی باید تصویر همه اسناد ملکی که گواهی پایان کار ساخت دارند، مبایعه نامه، اجاره نامه و... را به سفارت تحویل دهد. پرینت گردش حساب طی 6 ماه گذشته که ترجمه شده باشد نیز، برای ارائه به سفارت اهمیت دارد.

ویزای کانادا

کلام آخر

ویزای موقت کانادا جزء یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به کانادا به حساب می آید. کانادا مقصدی مناسب برای تحصیل، کار و حتی گذراندن تعطیلات است. برای دریافت ویزای کانادا می بایست مراحل انگشت نگاری را طی کنید. حداقل زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری، در حدود 2 تا 5 هفته کاری خواهد بود. شما باید تمامی مراحل فوق را صحیح و بدون نقص طی نموده تا در دریافت ویزای کانادا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

دفتر حقوقی بین المللی گلوبال یک شرکت مشاوره با شماره ثبت رسمی ۳۰۱۱۱۴۸۴۹ در مرکز شهر تورنتو، استان انتاریو، کانادا میباشد. موسسه ما با بیش از ۲۰ سال سابقه وکالت درجه یک هم در ایران و در کانادا با رعایت تمامی قوانین موجود مهاجرتی در کانادا آماده ارائه خدمات خود به متقاضیان گرامی از سراسر دنیا میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشترو دریافت مشاوره به سایت موسسه گلوبال امیگریشن مراجعه کنید.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied