شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

محبوب ترین ساز ها برای یادگیری در آموزشگاه موسیقی

ساز های بسیار زیادی جهت یادگیری در آموزشگاه موسیقی در کرج وجود دارد که هر کدام از آنها علاقمندان خاص خود را داشته و سلایق مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

محبوب ترین ساز ها برای یادگیری در آموزشگاه موسیقی

ساز های بسیار زیادی جهت یادگیری در آموزشگاه موسیقی در کرج وجود دارد که هر کدام از آنها علاقمندان خاص خود را داشته و سلایق مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهند. البته یکسری از سازها هستند که ساز های بسیار محبوبی به حساب می‌آیند که طرفداران شان در مقایسه با دیگر ساز‌ها و ادوات موسیقی، بیشتر می باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا لیستی از ساز های محبوب که شما می توانید به یک آموزشگاه موسیقی حرفه ای در کرج مراجعه کرده و آنها را فرا بگیرید، به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد شروع آموزش موسیقی را دارید و به دنبال یک ساز محبوب می گردید با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 

دسته بندی ساز ها

در حالت کلی آلات موسیقی و ساز هایی که شما می توانید آموزش آنها را در آموزشگاه موسیقی آغاز کنید، در پنج دسته اصلی طبقه بندی می شوند. دسته اول سازهای صفحه کلیدی می باشند که بیشتر به عنوان کیبورد نیز از آنها یاد می گردد. از جمله معروف ترین این ساز ها می توان به پیانو اشاره کرد. دسته بندی دیگر، سازهای زهی آرشه‌ای هستند. اینگونه سازه ها، با ایجاد ارتعاش در قسمت خاصی از آنها صدا را تولید می‌کنند که از جمله محبوب ترین این نوع ساز ها می‌توان به ویولون اشاره کرد. دسته بندی دیگر، سازهای کوبه‌ای هستند که از طریق ضربه و سایش صدا تولید می کنند. یکی دیگر از دسته بندی سازها، سازهای چوبی هستند که از طریق ایجاد فشار به درون ساز عمل تولید صدا انجام می‌شود. دسته آخر نیز سازهای برنجی می‌باشند که فرد نوازنده باید لب های خود را بر روی قسمت دهنی ساز، قرار داده تا از طریق ارتعاش لب‌هایش صدا تولید شود.

 

یادگیری گیتار در آموزشگاه موسیقی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین ساز هایی که می‌توانید در آموزشگاه موسیقی در شهر کرج آموزش آنها را آغاز کنید، گیتار می باشد. سبک های یادگیری گیتار خود شامل مدل های مختلفی است که از جمله پرطرفدار ترین آنها می توان به موسیقی پاپ، موسیقی کلاسیک و همچنین موسیقی فلامینکو اشاره کرد. این ساز احتیاج به تمرکز بسیار بالایی در استفاده از انگشتان دست دارد. همچنین این ساز سبک های بسیار زیادی از جمله راک، متال، پاپ، کلاسیک، پانک و غیره را تحت پوشش قرار میدهد.

محبوب ترین ساز ها برای یادگیری

یادگیری گیتار

 

یادگیری ساز محبوب پیانو

یکی از پرطرفدار ترین ساز ها در کرج برای یادگیری در آموزشگاه موسیقی ساز پیانو است. در حقیقت پیانو برجسته ترین و محبوب ترین ساز در سراسر دنیا بوده که اختراع آن به قرن هفدهم میلادی باز میگردد. صدای تولید شده توسط پیانو بسیار رسا و در عین حال نوازش‌گر گوش بوده و حس بسیار خوشایندی را برای مخاطب ایجاد می‌کند. از ساز پیانو به عنوان ساز مادر یاد می‌شود. چراکه گستره موسیقی های بسیار بالایی داشته و شما اکثر آهنگ ها را به آسانی با این ساز می توانید اجرا کنید. این ساز همچنین برای افرادی که به خوانندگی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در کنار آواز یک ساز جذاب نیز یاد بگیرند، بسیار توصیه می شود. پیانو در حالت استاندارد از ۸۸ کلید تشکیل شده که هفت اکتاو موسیقی را شامل می شود.

 

یادگیری ویولن در آموزشگاه موسیقی

یکی دیگر از سازهای بسیار حرفه‌ای و نام آشنا که معمولا امکان یادگیری آن در هر آموزشگاه موسیقی وجود دارد، ویولن می باشد. این ساز جزو سازهای زهی آرشه‌ای بوده و در سال ۱۵۵۲ توسط شخصی به نام آندره آماتی طراحی شده است. ویولن دارای بدنه چوبی و کاملاً تو خالی بوده و از پنج سیم تشکیل شده که توسط یک کمان از آن ها صدا تولید می‌شود. نوازندگی با ساز ویولن بسیار سخت بوده و احتیاج به تمرین و ممارست و تکرار بسیار بالایی دارد. جذاب ترین قطعه های نواخته شده با ساز ویولن بیشتر حالتی عرفانی، رمانتیک و محزون دارد. در عین حال با ترکیب ساز ویولون با سایر ساز ها می توان قطعات شادی نیز نواخت.

محبوب ترین ساز ها برای یادگیری

یادگیری ویولون

یادگیری گیتار بیس و الکتریک

گیتار در نوع خودش مدل‌های مختلفی دارد که از جمله محبوب‌ترین آن ها می توان به گیتار بیس و گیتار الکتریک، گیتار آکوستیک و همچنین گیتار فلامنکو اشاره کرد. هر کدام از این سازها دنیای مخصوص به خود را داشته و فرایند یادگیری آنها نیز کاملاً با هم متفاوت است. شما باید سلیقه و سبک مورد علاقه خود را پیدا کرده و با توجه به آن نوع گیتار خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال افرادی که به آهنگ های غربی و یا سبک متال و راک علاقه‌مند هستند، بیشتر از گیتار های آکوستیک و یا الکتریک استفاده می کنند.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied