شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

تهیه نقشه یو تی ام در کرج چه کاربردهایی دارد؟ (راهنمای کامل)

نقشه برداری در استان البرز کرج و تهیه نقشه utm، یکی از خدمات بسیار کاربردی این منطقه می باشد و شما حین مراجعه به ادارت مختلف، نیاز به نقشه utm خواهید داشت.

تهیه نقشه یو تی ام در کرج چه کاربردهایی دارد؟ (راهنمای کامل)

تهیه نقشه و اطلاع از ابعاد و مساحت زمین، همیشه جزو دغدغه ها و نیازهای اساسی خریداران و سازندگان ملک بوده است.

آن دسته از مهندسان نقشه بردار که در حوزه نقشه برداری ملکی فعالیت میکنند، خدمات بسیار متنوعی را با توجه به نیازهای کارفرمایان و مالکان ارائه میکنند.

نقشه برداری در استان البرز کرج و تهیه نقشه utm، یکی از خدمات بسیار کاربردی در این منطقه می باشد و شما حین مراجعه به ادارت دولتی مختلف، نیاز به تهیه این نقشه خواهید داشت.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کاربردهای تهیه نقشه utm در کرج آشنا کنیم. پس اگر نیاز به نقشه برداری یو تی ام ملک خود دارید، این مقاله را حتما تا انتها مطالعه فرمایید.

نقشه utm چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، نقشه utm به نقشه ای می گویند که عرصه زمین و عوارض موجود در آن را در سیستم مختصات جهانی utm نشان دهد.

utm مخفف عبارت Universal Transverse Mercator و به معنی سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس می باشد.

در سیستم مختصات utm، کره زمین به 60 قاچ عمودی تقسیم میشود و هر قاچ یک شماره میگیرد که به آن زون گفته میشود.

در سیستم مختصات یو تی ام هر نقطه روی کره زمین دارای یک X و Y منحصر به فرد می باشد.

حال اگر مهندس نقشه بردار، نقشه ی یک زمین را در سیستم مختصات utm برداشت کرده و نمایش دهد، به نقشه بدست آمده نقشه utm گفته میشود.

حالا سوال این است که در چه مواردی به تهیه نقشه utm نیاز پیدا میکنیم؟

تهیه سند تک برگ

یکی از کاربردهای اساسی تهیه نقشه utm در کرج، درخواست سند تک برگ از اداره ثبت استان البرز می باشد.

مطابق قوانین جدید اداره ثبت، مالکین تمامی زمین های فاقد سند رسمی که قصد دریافت سند تک برگ را دارند، ابتدا باید نقشه utm عرصه ملک خود را توسط مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی تهیه کنند.

مالک پس از تهیه نقشه مورد نظر، وارد سامانه اداره ثبت شده و پس از وارد کردن اطلاعات مالک و زمین مورد نظر، نقشه utm مورد نظر را آپلود میکند.

نقشه utm سند تک برگ

نمونه نقشه utm تهیه شده برای درخواست سند تک برگ

برای اطلاع از هرینه نقشه یو تی ام در استان البرز می توانید به سایت شرکت نقشه برداری مهندس صادق پور به آدرس 1utm.com مراجعه فرمایید.

دریافت دستور نقشه از شهرداری

اگر به منظور دریافت مجوز ساخت و احداث بنا به شهرداری مراجعه کنید، شهرداری در ابتدا از شما نقشه utm سه برگی ملک را درخواست میکند.

در نقشه یو تی ام مورد نظر شهرداری باید موقعیت دقیق عرصه ملک و همچنین قطعات مجاور نشان داده شود.

همچنین جانمایی ملک در نقشه هوایی و طرح تفصیلی نیز باید مشخص شود.

شما برای تهیه نقشه utm سه برگی کافیست به یکی از شرکت های  نقشه برداری استان البرز مراجعه کنید و درخواست تهیه نقشه utm بکنید.

نقشه utm مورد قبول شهرداری حتما باید با مهر مهندس نقشه بردار عضو نظام مهندسی استان البرز تهیه شود.

پس از تهیه نقشه و ارائه آن به شهرداری، ابتدا دستور نقشه ملک شما صادر میشود و پس از انجام پروسه های اداری، پروانه ساختمانی ملک صادر خواهد شد.

خرید زمین و باغ قولنامه ای

اگر میخواهید قطعه زمین یا باغ یا باغچه ای را در محدوده استان البرز خریداری کنید، توصیه میکنیم قبل از انجام معامله و پرداخت هرگونه مبلغی، نقشه ابعاد و مساحت ملک مورد نظر را توسط یک مهندس نقشه بردار و از جانب خودتان تهیه کنید.

نقشه برداری در کرج

شما میتوانید در این مرحله از مهندس نقشه بردار بخواهید تا نقشه ملک شما را در سیستم مختصات utm تهیه کند تا مختصات X و Y گوشه های آن را نیز داشته باشید.

با این کار هم از ابعاد و مساحت دقیق ملک مطمئن میشوید و هم اگر نقشه ملک شما به صورت utm تهیه شده باشد، می توانید آن را ضمیمه قولنامه بکنید تا موقعیت زمین نیز توسط فروشنده تایید شود.

هزینه ای که شما در ابتدای کار و برای اطمینان از موقعیت و مساحت زمین پرداخت می کنید، از بسیاری از دعاوی حقوقی و ملکی جلوگیری میکند و با خیال راحت می توانید روی ملک دلخواهتان سرمایه گذرای ایمن انجام دهید.

دریافت مجوز ساخت از دهیاری

در تمامی مناطق روستایی اگر قصد دیوارکشی و ساخت بنا در زمین مورد نظرتان را داشته باشید، ابتدا باید از دهیاری منطقه جواز مربوطه را دریافت کنید.

در اکثر روستاهای استان البرز برای صدور جواز ساخت به نقشه utm عرصه ملک نیاز پیدا خواهید کرد.

بهتر است قبل از مراجعه به دهیاری، نقشه یو تی ام ملک تان را تهیه کنید و از آن چند سری کپی داشته باشید تا حین مراجعه به دهیاری، مدارکتان تکمیل باشد.

استعلام گرفتن از اداره های دولتی

یکی دیگر از کاربردهای نقشه utm که در موارد بسیاری به آن نیاز پیدا خواهید کرد، گرفتن استعلام از ادارات دولتی مختلف می باشد.

اگر ملک مورد نظرتان در اطراف کوه یا جنگل باشد، برای استعلام از منابع طبیعی نیاز به نقشه utm خواهید داشیت.

برای ساخت بنا در مناطق اطراف زمین های کشاورزی نیاز به تهیه نقشه یو تی ام برای ارائه به جهاد کشاورزی محل خواهید داشت.

همچنین برای دریافت انشعاب برق و گاز در تمامی روستاهای استان البرز، باید نقشه utm عرصه ملک را تهیه کنید.

شما می توانید برای تهیه نقشه utm در هشتگرد و تمامی نقاط استان البرز به سایت شرکت نقشه برداری یک یو تی ام به آدرس 1utm.com مراجعه کنید و از خدمات متنوع و باکیفیت این مجموعه استفاده کنید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی