شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

در روزهایی که شرکت‌های تولیدکننده گوشی، از جدیدترین گوشی‌های موبایل، رونمایی می‌کنند، برخی نیز به دنبال یک گوشی خوب و مطمئن با قیمت مناسب‌اند. در این مقاله به بررسی کیفیت ساخت گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، که پرطرفدارترین گوشی‌های چند سال اخیر جهان‌اند، خواهیم پرداخت.

خرید گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

کمپانی شیائومی یک برند چینی است که گوشی‌های باکیفیت ولی ارزان قیمت را در اختیار کاربر می‌گذارد. شرکت سامسونگ هم یک برند شناخته شده در کشور کره جنوبی است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد و گوشی‌های موبایل متنوعی را وارد بازار کرده است.

 

شرکت سامسونگ و شیائومی

شرکت سامسونگ با سابقه طولانی خود در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، یکی از بهترین شرکت‌های تولید گوشی‌های موبایل در جهان است. این شرکت تعداد زیادی گوشی جدید در رده‌های ارزان قیمت و میان‌رده به بازار عرضه کرده است. اخیرا هم با اضافه کردن سری Z که یک مدل جدید از گوشی موبایل است، با رویکرد کاملا متفاوت توانسته طرف‌داران خود را در سراسر جهان افزایش دهد. اما سری S این کمپانی از بهترین و قوی‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیاست.

شرکت شیائومی فعالیت خود را در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند، از سال 2017 شروع کرد. این شرکت توانسته جایگاه سوم را در لیست 10 شرکت تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند به‌دست آورد. جایگاه اول متعلق به گوشی آیفون و جایگاه بعدی این لیست به شرکت سامسونگ تعلق دارد. فعالیت اصلی شرکت شیائومی، تولید گوشی‌های موبایل با کسیفیت اما ارزان قیمت است. همین امر موجب شده است تا خرید گوشی شیائومی برای کاربرانی که قصد بازی و کارهای متوسط به بالا را دارند، یک انتخاب آسان باشد.

 

گوشی های سامسونگ و شیائومی از نظر طراحی

گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

از نظر سطح کیفی تولید گوشی‌های هوشمند، سامسونگ با پیشینه قوی خود، یک سرو گردن از شیائومی بالاتر است. شیائومی به دلیل به کار گرفتن مواد اولیه ارزان‌تر، گوشی‌های موبایل را با کیفیتی پایین‌تر از سامسونگ عرضه می‌کند.

البته باید توجه داشت، گوشی‌های موبایل سامسونگ و شیائومی هردو از ساختار داخلی، با کیفیت یکسانی برخوردارند. در این بخش منظور از طراحی، همان کیفیت ساخت بدنه و دیزاین قاب گوشی‌های هردو شرکت شیائومی و سامسونگ است.

 

پرچم داران سامسونگ و شیائومی

در مقایسه گوشی پرچم‌دار سامسونگ با شیائومی، در حال حاضر گوشی شیائومی 12 Pro با قیمت 30 میلیون تومان و گوشی سامسونگ گلکسی  S22 Ultraبا قیمت 50 میلیون تومان عرضه می‌شوند. این دو گوشی از نظر حافظه داخلی، میزان رم، کیفیت دوربین، رابط کاربری، مقیاس پذیری، سرعت شبکه و طراحی بدنه، امکانات تقریبا مشابهی را در اختیار کاربر می‌گذارند و تنها تفاوت عمده این دو گوشی وجود و پشتیبانی از قلم اس در گوشی سامسونگ اس 22 اولترا است که در نوع خود بی‌نظیر است.

هر دو گوشی شیائومی 12 پرو، با وجود از حافظه 512 گیگابایت، 16 گیگابایت رم، دوربین 108 مگاپیکسل، لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 10 برابر اپتیکال، پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون و بدنه ساخته شده از شیشه و سرامیک، به خوبی تمام توقعات کاربر را از یک گوشی پرچم‌دار با قیمت مناسب، برآورده می‌کنند.

گوشی‌های موبایل با قابلیت تا شدن نیز در لیست پرچم‌داران هردو کمپانی شیائومی و سامسونگ وجود دارد. سامسونگ با ارائه سری Z، چند سالی است که در خط تولید خود، از فناوری تاشو استفاده کرده است. شیائومی نیز در سری Mi Mix اولین بار از تکنولوژی تاشو رونمایی کرد و اکنون در حال توسعه آن است.

جدیدترین مدل‌های گوشی سری زد، Galaxy Z Flip 4 5G و Galaxy Z Fold 4 5G اند که تفاوت اصلی آنها در ابعادشان است. گلکسی Z فلیپ 4 در ابعاد یک گوشی معمولی است که با تا شدن به شکل یک نصفه گوشی درمی‌آید. گلکسی Z فولد 4 اما در ابعاد یک تبلت معمولی است که با تا شدن به اندازه یک گوشی معمولی می‌شود. این سری از گوشی‌های سامسونگ، توقعات کاربران گوشی‌های موبایل را تا حد زیادی از یک گوشی هوشمند تغییر داده است.

Mi Mix Fold اولین گوشی تاشو شیائومی است. در بخش داخلی این گوشی تاشو، در حالت باز شده، یک نمایشگر 8.01 اینچی با رزولوشن 2480 در 1860 پیکسل وجود دارد. بعد از تا کردن گوشی، نمایشگر کوچکتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که یک نمایشگر 6.52 اینچی با رزولوشن 840 در 2520 پیکسل و نرخ نوسازی 90 هرتز است.

 

عملکرد گوشی شیائومی و سامسونگ در بخش میان‌رده

گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

در مقایسه گوشی‌های میان‌رده داستان کمی متفاوت است. شیائومی توانسته در بخش میان‌رده غوغا کند. عملکرد شیائومی در تولید گوشی‌های میان‌رده، باعث شده تا گوشی شیائومی ردمی Note 11 Pro در مقایسه با گلکسی A53 سامسونگ عملکرد یکسانی داشته و در عین حال از قیمت تقریبا یکسانی هم برخوردار باشد.

گوشی گلکسی  ای 53 سامسونگ دارای دوربین 64 مگاپیکسلی و ردمی نوت 11 پرو به دوربین 108 مگاپیکسل چهارگانه مجهز شده است. از نظر پردازنده، گوشی سامسونگ دارای تراشه اگزینوس 1280 سامسونگ است و گوشی شیائومی دارای تراشه اسنپدراگون 732 است. با وجود جدیدتر بودن تراشه اگزینوس باید گفت در رقابت درازمدت با تراشه اسنپدراگون، عملکرد مشابهی خواهد داشت، اما امکانات جدید A53 ارزش خرید گوشی سامسونگ را افزایش داده است.

این گوشی شیائومی، یعنی 11 Pro Note در مقایسه با گلکسی A73 نیز، با وجود قیمت کمتر حدودا 2 تا 3 میلیون تومانی، همچنان از نظر دوربین عملکرد بسیار بهتری دارد. از نظر پردازنده، سرعت گوشی و باتری نیز با اختلاف کمی از گوشی گلکسی A73 سامسونگ همچنان بهتر است.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    به نظر من گوشی های سامسونگ بهتر گوشی شیائومیه

  • جبار

    سیامی فقط

تبلیغات متنی