شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

اسپیس فریم نمایشگاهی و کاربرد آن

اسپیس فریم‌ها خرپاهای سه بعدی سبکی هستند که ساختار هندسی منظمی دارند و از آن‌ها برای احداث سازه‌های مختلف مانند غرفه‌های نمایشگاهی، ایستگاه‌های صلواتی، سوله، استیج، پارکینگ موقت و سایر فضاهای مشابه استفاده می‌شود.

اسپیس فریم نمایشگاهی و کاربرد آن

اسپیس فریم‌ها خرپاهای سه بعدی سبکی هستند که ساختار هندسی منظمی دارند و از آن‌ها برای احداث سازه‌های مختلف مانند غرفه‌های نمایشگاهی، ایستگاه‌های صلواتی، سوله، استیج، پارکینگ موقت و سایر فضاهای مشابه استفاده می‌شود. یکی از متداول‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کاربردهای اسپیس فریم، ساخت سازه‌ها و غرفه‌هایی است که در نمایشگاه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید اسپیس فریم نمایشگاهی چیست، چه مزایا و چه کاربردهایی دارد؟ مطلب امروز را تا قطرهٔ آخر بخوانید.

اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

اسپیس فریم نمایشگاهی درواقع همان غرفه‌سازی در نمایشگاه‌ها با استفاده از اسپیس است. این سازه‌ها غالباً با لوله‌هایی از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته می‌شوند تا بتوانند در شرایط آب‌وهوایی مختلف، مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

فرم رایج اسپیس‌ها مربع و مستطیل است، با این حال خریداران یا اجاره‌کنندگان این سازه، می‌توانند اسپیس موردنظر خود را با شکل‌های جدیدتر و خلاقانه‌تری مانند قوس، منحنی یا مثلث نیز سفارش دهند.

 

اسپیس فریم

 

کاربرد اسپیس فریم نمایشگاهی چیست؟

احتمالاً پاسخ این سوال زمانی برایتان گنگ و مبهم بود که نمی‌دانستید اسپیس فرم چیست. حال که با چیستیِ سازهٔ اسپیس آشنا شدید، تشخیص این‌که اسپیس فریم نمایشگاهی چه کاربردهایی دارد چندان نباید برایتان سخت باشد. با این حال ما در ادامهٔ این قسمت به شما خواهیم گفت سازهٔ اسپیس در نمایشگاه‌ها گره از کار چه مسائل و مشکلاتی باز می‌کند و چه کاربردهایی دارد.

اصلی‌ترین کاربرد اسپیس فریم نمایشگاهی را در بخش معرفی آن عنوان کردیم؛ غرفه‌سازی. سال‌های زیادی است که سازهٔ اسپیس جایگزین داربست‌های قدیمی برای غرفه‌سازی در نمایشگاه‌ها شده‌است. این سازه نه تنها جلوهٔ بصری زیباتر و چشمگیرتری به غرفه‌ها می‌بخشد، بلکه به دلیل نصب سریع و آسان، با استفاده از اتصالات معمولی و مفصلی، کار برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها را در امر پارتیشن‌بندی و تقسیم سوله نمایشگاه به غرفه‌های متعدد بسیار راحت می‌کند و از آنجایی که متحرک و قابل‌حمل است، امکان جابه‌جایی غرفه‌ها به محلی دیگر را نیز فراهم می‌کند.

همچنین قفسه‌سازی نیز کاربرد دیگری از space frame در نمایشگاه‌هاست.

 

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از اسپیس فریم در نمایشگاه‌ها به جای داربست

  1. نصب سریع

به نسبت داربست‌های آهنی قدیمی، space frame نمایشگاهی بسیار آسان‌تر و سریع‌تر نصب می‌شود. آیا فرصت کمی تا برگزاری نمایشگاه در اختیار دارید و هنوز غرفه‌سازی انجام نداده‌اید؟ اصلاً مهم نیست، زیرا با استفاده از space frame، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پیش از شروع نمایشگاه، هر تعداد غرفه لازم است را بسازید و نصب کنید.

  1. مقرون‌به‌صرفه

استفاده از این سازه به جای داربست برای غرفه‌سازی در نمایشگاه، با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و میزان کارایی آن، از نظر اقتصادی نیز شما را برنده خواهد کرد، زیرا space frame نسبت‌به داربست‌های آهنی قدیمی، از قیمت مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار است.

  1. حمل‌ونقل و جابه‌جایی آسان

این سازه به‌راحتی قابل‌حمل و جابه‌جایی است. این ویژگی یکی از بهترین مزیت‌های برتری آن نسبت‌به داربست‌‌هایی است که اگرچه قابل‌حمل هستند، اما جابه‌جایی آن‌ها آنقدرها هم کار راحتی نیست. در حالی که با استفاده از اسپیس فریم، می‌توانید هر زمان که خواستید، خیلی فوری و بدون اتلاف وقت، سازهٔ خود را به محل دیگری انتقال دهید.

  1. بادوام و مستحکم

استفاده از لوله‌هایی از جنس گالوانیزه یا آلومینیوم و نحوهٔ چفت و بست کردن این لوله‌ها به یکدیگر، در طراحی و ساخت اسپیس فریم، درنهایت باعث خلق سازه‌ای مستحکم و بادوام بالا شده‌است.

 

قاب بنر اسپیس فریم

 

اسپیس فریم نمایشگاهی را بخریم یا اجاره کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار در بازار سازه‌های نمایشگاهی، همین سوالی است که در تیتر این قسمت مشاهده می‌کنید:

Space frame را بخریم یا اجاره کنیم؟

پاسخ این سوال نسبی است و بستگی به این دارد که شما به چه منظور و برای چه مدت قصد استفاده از این سازه‌ها را داشته باشید. اگرچه space frame از نظر قیمت مقرون‌به‌صرفه است، اما این به‌صرفه بودن برای افرادی است که می‌خواهند برای زمان طولانی از آن استفاده کنند و به دنبال خرید اسپیس هستند در غیر این صورت، برای اشخاصی که اسپیس را برای یک مدت کوتاه و یک بار استفاده می‌خواهند، بهترین کار اجاره است، بنابراین اگر:

  1. می‌دانید که این سازه را برای مدت طولانی لازم دارید.

  2. هزینهٔ لازم برای خرید و وقت کافی برای ساخت آن را دارید. (چون پروسهٔ ساخت این سازه از نقطهٔ صفر، زمان‌بر است.)

می‌توانید سراغ خرید space بروید. هر چند اگر جزو گروه دوم هستید، پیشنهاد ما همچنان این است که اسپیس را اجاره کنید، چون به احتمال زیاد بعد از خرید و استفاده از این سازه، از آنجایی که دیگر به space احتیاج ندارید، تصمیم می‌گیرید که آن را بفروشید. به این منظور باید بدانید پیدا کردن مشتری برای یک سازهٔ نمایشگاهی با ابعاد و سایز خاص، مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است و اصلاً کار راحتی نیست، به این ترتیب در ادامهٔ دردسرهای فروش، باید قطعات سازه را از هم جدا کنید و آن‌ها را به‌صورت جداگانه و با شرایط پیچیده به فروش برسانید. تازه اگر در این مسیر موفق باشید و همهٔ قطعات را هم بفروشید، باز هم به شما قول نمی‌دهیم بتوانید تمام پولی که بابت خرید space پرداخت کرده‌اید را دوباره زنده کنید.

با این تفاسیر، اجاره کردن نیز معایب خاص خودش را دارد. یکی از معایبش این است که غالباً افراد نمی‌توانند space frameهای مطابق با خواست و نیاز خود را برای اجاره پیدا کنند، چون هر شخصی سازه‌اش را دقیقاً مطابق با خواستهٔ خودش ساخته است. پیدا کردن فردی که نیاز و خواسته‌ش از space با شما یکی باشد سخت است، اما غیرممکن نیست.

 

اسپیس فریم نمایشگاهی

 

جمع‌بندی

در این مطلب شما را با معنی اسپیس فریم نمایشگاهی آشنا کردیم. از مزیت‌ها و کاربردهای آن حرف زدیم و در آخر به این سوال پرتکرار پاسخ دادیم که خریدن این سازه بهتر است یا اجاره کردن آن؟ خرید و اجاره، هر دو مزایا و معایب خاص خودشان دارند. اجاره کردن از نظر اقتصادی به نفع شماست، با این حال پیدا کردن یک سازهٔ آماده در بازار که دقیقاً با خواستهٔ شما مطابقت داشته باشد، کار چندان آسانی نیست و به صرف زمان احتیاج دارد.

در آن روی سکه خرید اسپیس فریم باعث می‌شود بدون صرف انرژی اضافی و به‌راحتی، سازه‌ای دقیقاً متناسب با نیاز خود خریداری کنید، با این حال باید هزینهٔ بیشتری نسبت‌به اجاره بپردازید. در آینده نیز اگر قصد فروشش را داشته باشید، قطعاً به دردسر می‌افتید. این‌که کدام روش بهتر است، کاملاً به این موضوع بستگی دارد که مزایای کدام یک برای شما سودآورتر باشد و معایب کدام یک شما را با ضرر کمتری روبه‌رو می‌کند.

منبع:www.spacesazaniran.com

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied