شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا مشاوره ژنتیک و آزمایش در منزل تحت پوشش بیمه است؟

برای درخواست مشاوره و آزمایش با تلفن 1650 برای استان تهران و تلفن 88709970-021 برای دیگر استان‌ها با آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب تماس بگیرید.

به گزارش شمانیوز: بیماری ژنتیکی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید در دنیا و همچنین کشور ما رایج است؛ بهتر است بدانید بیش از یک سوم مرگ و میر نوزادان و کودکان در دنیا به علت وجود اختلالات ژنتیکی است. استفاده از مشاوره ژنتیک بهترین راهی است که در چند سال اخیر موفق به کاهش آمار تولد کودکان مبتلا به بیماری ژنتیکی شده است.

بیماری تالاسمی تقریبا رایج ترین بیماری ژنتیکی در بین نوزادان است. درحال حاضر شناخته شده ترین دلیل این نوع بیماری در بین نوزادان، ازدواج فامیلی و خانوادگی است. به شکلی که هرچه رابطه فامیلی نزدیک تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری بالاتر میرود. (اطلاعات بیشتر: https://en.wikipedia.org/wiki/Thalassemia)

طبق آخرین آمارهایی که در 18 اردیبهشت 1402 در خبرگزاری ایسنا منتشر شده، درحال حاضر بیش از 23 هزار مورد مبتلا به بیماری تالاسمی در کشور وجود دارد و سالانه 200 مورد جدید به آنها اضافه میشود.

مشاوره ژنتیک بهترین راه برای پیشگیری از تولد فرزندان دارای معلولیت است و بهترین آزمایشگاه های ژنتیک که طرف قرارداد با بیمه های مختلف هستند، امکان انجام آزمایش در منزل تحت پوشش بیمه را برای راحتی بیشتر مراجعه کنندگان فراهم کرده اند.

در ادامه با این گزارش از شمانیوز همراهتان هستیم تا شما را بیشتر با روند آزمایش در منزل و مشاوره ژنتیک آشنا کنیم و همچنین راهکارهای بیمه برای کاهش هزینه تست و مشاوره را به شما آموزش دهیم.

آیا مشاوره ژنتیک و آزمایش در منزل تحت پوشش بیمه است؟

مشاوره ژنتیک چیست؟

مشاوره ژنتیکی بهترین راهکار موجود برای اطلاع از نقص و اختلال در DNA افراد است و بیماری های وابسته به آنها را بررسی می کند.

در طی این مشاوره ممکن است برای شما آزمایش ژنتیک تجویز شود، این آزمایش تحت پوشش بیمه است و میتواند اطلاعات بسیار با ارزشی در اختیارتان بگذارد، اطلاعاتی شامل:

  • وجود ژن های معیوب
  • الگوی ژنتیکی
  • بررسی شجره نامه ژنتیکی
  • احتمال ابتلای شما به بیماری های خانوادگی
  • احتمال ابتلای فرزندان شما به بیماری های ژنتیکی

سپس پزشک مشاور میتواند با بررسی نتایج تست DNA شما از این اطلاعات برای ارائه راهکار و توصیه های پزشکی استفاده کند.

در واقع مشاوره ژنتیک به شما یک چشم انداز روشن درباره سلامتی و آینده خودتان و فرزندان احتمالیتان میدهد.

- مشاوره ژنتیک برای کیست؟

به طور کلی، مشاوره ژنتیکی به افرادی که در خانواده خود دارای سابقه بیماری ارثی داشته باشند و نگرانند که آنها را به فرزندانشان نیز منتقل کنند پیشنهاد میشود.

انجام این مشاوره معمولا در مراکز پزشکی مثل مطب پزشکان، بیمارستان یا بهترین آزمایشگاه تهران انجام میشود و افراد میتوانند بصورت فردی یا خانوادگی برای دریافت آن اقدام کنند.

شما میتوانید در رابطه با موارد زیر از خدمات مشاوره بهترین آزمایشگاه ژنتیک استفاده کنید:

  • مشاوره درباره ازدواج فامیلی
  • مشکلات ارثی سابقه دار در خانواده ها
  • انواع سرطان و نقص های کروموزومی و مادرزادی
  • سابقه سقط یا تولد نوزاد مرده در خانواده یا خود فرد
  • وجود اختلالات کروموزومی به دلیل بارداری در سنین بالا

به این ترتیب افراد به دلایل مختلفی ممکن است برای مشاوره ژنتیک به آزمایشگاه مراجعه کنند، یا از خدمات تلفنی و حتی آزمایش در منزل استفاده نمایند.

مهم ترین دلایل مراجعه به مشاوره ژنتیک

1.     پیش از اقدام به بارداری

تولد فرزند سالم آرزوی هر پدر و مادری است؛ و متاسفانه اختلالات ژنتیکی خانوادگی، سبک زندگی جدید، کم تحرکی و مصرف غذاهای غیر ارگانیک، سالانه این امید را در دل خیلی از پدر و مادرها از بین میبرد؛ شاید به این دلیل که فکر میکنند مشاوره ژنتیک فقط برای ازدواج خانوادگی مهم است!

درحالی که احتمال ناقل بودن فرد غریبه به یک بیماری ژنتیکی و داشتن نقص های احتمالی به هیچ وجه کم نیست.

به این ترتیب افرادی که قصد آوردن یک فرزند سالم را دارند، حتی اگر سابقه تولد فرزند دارای بیماری هم داشته باشند، با انجام مشاوره ژنتیک میتوانند صاحب یک فرزند سالم شوند.

2.    در حین بارداری

بسیاری از والدین پس از بارداری نگران سلامت جنین خود میشوند که پیشنهاد ما برای آسودگی خیال آنها، انجام آزمایش ژنتیک در بهترین آزمایشگاه است تا نگرانی آنها به طور کامل برطرف شود.

گاها این نگرانی به دلیل سابقه سقط جنین و یا سقط مکرر، ابتلای اعضای خانواده به بیماری های شدید مثل سرطان و... به وجود می آید. در این حالت، آزمایش و مشاوره ژنتیک در آزمایشگاه یا آزمایش در منزل بزرگترین قدم برای حل چنین مشکلاتی است.

3.  برای درمان بیماری

پزشک شخص محور یا اختصاصی یکی از روش های نوین ارائه خدمات پزشکی است، به شکلی که برای هر فرد بیمار بسته به نوع بیماری، سابقه خانوادگی، حساسیت ها و... یک روش درمانی تجویز میشود، روشی که به بهترین شکل برای او کارساز باشد.

استفاده از خدمات آزمایش در منزل تهران به شما این امکان را میدهد تا با انجام یک تست ژنتیک و به دنبال آن مشاوره رایگان در بهترین آزمایشگاه تهران، بهترین روش درمانی بسته به اطلاعات ژنتیکی خود را پیدا کنید.

درخواست مشاوره و آزمایش با تلفن 1650

آیا مشاوره ژنتیک و آزمایش در منزل تحت پوشش بیمه است؟

طبق آیین‌نامه بیمه مرکزی، آزمایش‌های ‌تشخیصی ژنتیک پزشکی تحت پوشش خدمات آزمایشگاهی بیمه‌های مکمل قرار می‌گیرد ولی هنوز مشاوره ژنتیک تحت پوشش بیمه نیست.

تهران لب بهترین آزمایشگاه ژنتیک و پاتوبیولوژی تهران است که خدمات مشاوره ژنتیک خود را بصورت رایگان در اختیار مراجعه کنندگان و متقاضیان آزمایش ژنتیکی قرار میدهد.

به این ترتیب، شما عزیزان میتوانید تمامی آزمایشات ژنتیک خود را بصورت کامل تحت پوشش بیمه های طرف قرارداد انجام داده و در کنار آن مشاوره تخصصی ژنتیک خود را بصورت رایگان دریافت نمایید.

برای درخواست مشاوره و آزمایش با تلفن 1650 برای استان تهران و تلفن 88709970-021 برای دیگر استان‌ها با آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب تماس بگیرید.

خدمات آزمایشگاه تهران لب: آزمایش در منزل و مشاوره ژنتیک

با گذشت زمان و خصوصا بعد از همه گیری ویروس کرونا، مراقبت های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه افراد بوده اند؛ امروزه تقریبا تاثیر خدمات پزشکی بر سلامت افراد ثابت شده است.

به همین دلیل آزمایشگاه های شناخته شده کشور علاوه بر اینکه طرف قرارداد با بیمه های مختلف هستند، این امکان را برای متقاضیان خدمات بهداشتی و پزشکی فراهم کرده اند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری به این مراکز، خدمات خود را دریافت کنند.

- آزمایش در منزل با تهران لب

قطعا منزل شما مکانی است که در آن از بابت پاکیزگی و راحتی آسودگی خاطر دارید، به همین دلیل دغدغه هایی مثل ابتلا به ویروس کرونا، آلودگی محیط آزمایشگاه و... را نخواهید داشت و چه بسا نتایج آزمایش شما به دلیل عدم داشتن استرس دقیق تر خواهد بود.

  1. در مرحله اول با تماس با تلفن 1650 برای استان تهران و تلفن 88709970-021 برای دیگر استان‌ها میتوانید زمان دلخواه و نوع آزمایش خود را به کارشناسان ما اطلاع دهید. اینکار با استفاده از وب سایت تهران لب (https://tehranlab.com) و تکمیل فرم آزمایش در منزل نیز امکان پذیر است.
  2. سپس کارشناس نمونه گیری به همراه تجهیزات مورد نیاز، در زمان مقرر به منزل یا حتی محل کار شما آمده و بعد از انجام نمونه گیری، نمونه را به آزمایشگاه باز میگرداند تا تست های شما روی آن انجام شود.
  3. بعد از انجام تست، نهایتا تا 48 ساعت بعد نتیجه آزمایش شما بصورت پیامک و یا بصورت آنلاین قابل مشاهده است.

آزمایش در منزل شامل چیست؟

تهران لب به عنوان آزمایشگاه خوب تهران و طرف قرارداد با بیمه های شناخته شده کشور، بیش از 50 نوع خدمات آزمایش تحت پوشش بیمه، از جمله آزمایش ژنتیک و تست DNA را در اختیار شما قرار میدهد.

بخش از این آزمایشات در ذیل اشاره شده است:

  • آزمایش خون – نمونه گیری و بررسی کامل خون شامل آزمایش CBC و آنزیم خون و.. .
  • آزمایش ادرار – شامل بررسی کامل نمونه ادراری و تست اعتیاد.
  • آزمایش ژنتیک – تمامی آزمایش های ژنتیکی، تست DNA و آزمایش تشخیص هویت و.. . (اطلاعات بیشتر : https://tehranlab.com/departments/dna-identification)
  • آزمایش HPV - برای تشخیص سرطان دهانه رحم. (اطلاعات بیشتر : https://tehranlab.com/departments/hpv-test)
  • آزمایش پاپ اسمیر – رایج ترین آزمایش برای بانوان بعد از سن 21 سالگی. (اطلاعات بیشتر : https://tehranlab.com/departments/pap-smear)
  • آزمایش غربالگری - به منظور بررسی سلامت جنین و غربالگری گروه های پرخطر در ماه های مختلف بارداری. (اطلاعات بیشتر : https://tehranlab.com/departments/screening)

لیست بیمه های طرف قرارداد آزمایشگاه تهران لب

لیست بیمه های تحت پوشش آزمایشگاه تهران لب و ژنتیک پزشکی

از آنجایی که تهران لب یکی از معتبرترین آزمایشگاه های ژنتیک و پاتوبیولوژی در تهران است و طرف قرارداد با بیمه های مطرح کشور است، تمامی خدمات آزمایش در محل کار و خانه شما را طبق تعرفه های بیمه محاسبه خواهد کرد. به این ترتیب شما میتوانید آزمایش ژنتیک خود را با بیمه در منزل خود انجام داده و بصورت رایگان از مشاوره ژنتیک تهران لب نیز برخوردار شوید.

خدمات آزمایش در منزل تهران لب تحت پوشش بیمه های طرف قرارداد خود یعنی بیمه کوثر، ایران، دی، سامان، ارتش (پایه)، دانا، سلامت (پایه)، سرمد، آسیا، رازی، ما (ملت)، آتیه سازان حافظ، نوین، میهن، آرمان، پارسیان، البرز، سینا، تجارت نو، معلم، کارآفرین، تامین اجتماعی (پایه)، تعاون و شهرداری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied