شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چطور یک پیانو خوب با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

چطور یک پیانو خوب با قیمت مناسب تهیه کنیم؟

قصد خرید پیانو دارید و بابت بودجه محدود خود نگران هستید؟ این نگرانی طبیعی است، زیرا پیانو جزو گران‌ترین سازهای موجود در بازار است اما شاید خوب باشد که بدانید، این ساز گران‌قیمت را نیز می‌توان با قیمتی مناسب خریداری کرد.

قصد خرید پیانو دارید و بابت بودجه محدود خود نگران هستید؟ این نگرانی طبیعی است، زیرا پیانو جزو گران‌ترین سازهای موجود در بازار است اما شاید خوب باشد که بدانید، این ساز گران‌قیمت را نیز می‌توان با قیمتی مناسب خریداری کرد.

راهکارهای مختلفی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها یک پیانو خوب و کاربردی با قیمتی مناسب تهیه کنید. در این مطلب قصد معرفی این راهکارها را داریم. نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، هم به مبتدیان و هم به افراد حرفه‌ای در خرید این ساز کمک می‌کنند.

 

آیا پیانو خوب حتما قیمت بالایی دارد؟

در دنیای امروز ارزش هر چیز با بهای آن مشخص می‌شود و اگر یک محصول با قیمتی بالا عرضه شود، محصولی ارزشمند خواهد بود. این در حالی است که گاهی محصولات خوب را می‌توان با قیمت‌های مناسب هم خریداری کرد.

پیانو یکی از لوازمی است که هرچند انواع حرفه‌ای آن قیمت بالایی دارند اما انواع خوب و کاربردی آن را می‌توان با قیمت مناسب هم تهیه کرد. به خصوص اگر در سطح مبتدی یا متوسط کار با این ساز باشید، گزینه‌های زیادی با قیمت مناسب برای شما وجود دارند که به راحتی جایگزین پیانوهای گران‌قیمت خواهند بود و تا مدت‌ها برای شما کارایی دارند.

 

راهکارهای خرید یک پیانو خوب با قیمت مناسب

 

پیانو قیمت مناسب

 

برای خرید یک پیانو خوب با قیمت مناسب، ابتدا باید هدف خود را از خرید ساز مشخص کنید. اگر به دنبال یادگیری پیانو هستید و جزو مبتدیان کار با این ساز می‌باشید، نیازی به پیانو حرفه‌ای ندارید و گزینه‌های زیادی با قیمت مناسب برای شما وجود دارد.

بعد از در نظر گرفتن نیاز و مشخص کردن هدف خود از خرید پیانو، کافی است به نکات زیر توجه کنید تا پیانویی با قیمت مناسب خریداری کنید:

 

به سراغ پیانوهای دست دوم بروید.

یکی از بهترین راهکارها برای خرید پیانو خوب با قیمت مناسب، خرید پیانو دست دوم است. شاید تصور کنید که ساز دست دوم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست یا خیلی زود آسیب دیده و نیازهای شما را برآورده نمی‌کند، در حالیکه این‌طور نیست و همیشه دست دوم بودن، به معنی پایین بودن کیفیت ساز نیست.

گاهی‌اوقات افراد پیانو خود را بدون استفاده، تعمیر و.... با دلایلی مانند تغییر محل زندگی، تفاوت ظاهر و رنگ پیانو با دکوراسیون منزل و ... به فروش می‌رسانند اما به دلیل دست دوم بودن، آن را با قیمتی پایین‌تر عرضه می‌کنند.

 

البته خرید ساز دست دوم نکاتی دارد که باید به آن توجه کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • بررسی برند ساز
  • توجه به تاریخ تولید
  • بررسی وضعیت ظاهری ساز و سلامت بدنه
  • تست صدای ساز و اطمینان از داشتن صدایی واضح و سالم
  • بررسی امکانات ساز و قابلیت‌های مختلف آن
  • داشتن یا نداشتن سابقه تعمیر ساز

توجه داشته باشید با وجود اینکه پیانو دست دوم، انتخاب بسیاری مناسبی برای خرید پیانو با قیمت کمتر است، شما باید آن را از منبعی معتبر تهیه کنید که ضمانت های لازم را به شما می دهد و پشتیبانی خوبی دارد.

پیشنهاد می کنیم برای خرید پیانو دست دوم حتما سری به اینجا بزنید. چرا که علاوه بر ارائه ضمانت اصالت کالا و گارانتی، خدمات پس از فروش مناسبی دارد و ضمنا می توانید از آنها مشاوره های تخصصی دریافت کنید.

 

برندهای مختلف را بررسی کنید.

بیشتر افراد در زمان خرید ساز، ابتدا با سراغ برندهای معروف و شناخته شده می‌روند. طبیعتا محصولات تولید شده توسط این برندها از قیمت بالاتری برخوردار بوده و گران‌تر از محصولات دیگر برندها هستند. بنابراین اگر بودجه‌ای محدود در اختیار دارید یا به دلیل مبتدی بودن، قصد صرف هزینه زیادی ندارید، دیگر برندهای کمتر شناخته شده را بررسی کنید.

برندهای نوپا یا کمتر شناخته شده، محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌کنند و در میان آن‌ها محصولاتی وجود دارد که با سازهای تولید شده توسط برندهای مطرح، برابری می‌کنند. البته در میان برندهای معروف هم می‌توان محصولاتی با قیمت مناسب پیدا کرد. برای مثال برند یاماها و پیانوهای کلاوینوا یاماها ، یکی از معروف‌ترین و بهترین تولیدکنندگان پیانو دیجیتال است که در میان سازهای فوق‌العاده آن، انواع زیادی با قیمت مناسب وجود دارند

 

پیانویی ساده‌تری انتخاب کنید.

راهکار دیگر خرید پیانو خوب با قیمت مناسب، انتخاب پیانو ساده‌تر است. این موضوع به خصوص برای افرادی که در سطح مبتدی تا متوسط قرار دارند، اهمیت بیشتری داشته و کمک زیادی به خرید پیانویی خوب با قیمت مناسب می‌کند.

در سطح مبتدی تا متوسط نیازی به امکانات حرفه‌ای نیست و یک پیانو خوب با امکانات اولیه و چند قابلیت ساده هم برای آن‌ها کاربردی خواهد بود. طبیعی است که پیانوهایی با قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته، از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند و خرید آن‌ها هزینه بیشتری دارد. یک پیانو ساده، بهترین پیانو برای شروع نوازندگی افراد مبتدی است؛ زیرا باعث سردرگمی آن‌ها نمی‌شود.

 

به سراغ محصولات خاص نروید.

پیانو گرند

معمولا نوع خاص هر چیز از قیمت بالاتری برخوردار است، برای مثال اگر به دنبال خرید لباسی با طرحی خاص و سفارشی باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. این موضوع در مورد خرید ساز پیانو هم صدق می‌کند و اگر در زمان خرید، انواع خاص این ساز مانند رنگ‌های کمیاب را انتخاب کنید، باید هزینه زیادی بابت خرید پیانوی خود پرداخت کنید.

اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، رنگ‌های متداول و مدل‌های در دسترس را انتخاب کنید تا ناچار به صرف هزینه بالا برای خرید نباشید.

 

اندازه و ابعاد پیانو را در نظر بگیرید.

یکی دیگر از نکاتی که در قیمت‌گذاری پیانوها موثر است و توجه به آن برای خرید پیانویی خوب با قیمت مناسب ضروری می باشد، اندازه و ابعاد پیانو است. پیانوهای بزرگ‌تر مواد و متریال بیشتری برای ساخت استفاده می‌کنند، از امکانات بیشتری برخوردار هستند و فرآیند تولید آن‌ها دشوارتر است که در نهایت همه این‌ها با افزایش قیمت پیانو همراه هستند اما مدل‌های کوچک و جمع و جور که اغلب امکاناتی قابل قبول هم دارند، به دلیل فرآیند ساده‌تر ساخت و مواد اولیه کمتری که در تولید آن‌ها به کار می‌رود، از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و گزینه‌ای مناسب‌تر برای خرید می‌باشند.

 

به جنس و متریال ساخت پیانو توجه کنید.

پیانو با بهترین قیمت

اگر به دنبال خرید یک پیانو خوب با قیمت مناسب هستید، باید به جنس قطعات و متریالی که در ساخت این محصول به کار رفته هم توجه کنید. چوب‌های سخت یا نرم، فلز، نمد و بسیاری متریال دیگر جزو مواد اولیه ساخت پیانو هستند که نوع آن‌ها در قیمت گذاری این محصول تاثیرگذار است.

برای مثال پیانوهای چوبی، به خصوص انواعی که با چوب طبیعی ساخته می‌شوند، از قیمت بالاتری برخوردار هستند، این در حالی است که پیانوهای فلزی یا تولید شده از چوب مصنوعی قیمت پایین‌تری دارند. به علاوه در بعضی از پیانوها جزئیاتی برای زیبایی ساز استفاده می‌شود که این جزئیات عامل قیمت بالای آن است. اگر بودجه محدودی در اختیار دارید، بهتر است به سراغ این مدل‌ها نروید.

 

سخن پایانی

خرید ساز، به خصوص برای اولین بار همواره با استرس و دغدغه فراوانی همراه است و یکی از دغدغه‌های همیشگی، قیمت و هزینه خرید محصول است. به خصوص اگر مبتدی باشید و بودجه زیادی در اختیار نداشته باشید، استرس خرید بیشتر هم خواهد شد. در این مطلب تلاش کردیم تا راهکارهای خرید ارزان قیمت پیانو را توضیح دهیم. امیدواریم برای شما مفید باشد. اگر شما هم راهکاری می شناسید، می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی