شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اختلال نعوظ ، علائم ، عوارض و درمان آن چیست؟

اختلال نعوظ یک مشکل رایج در مردان است که به سختی نعوظ را بدست می آورند و یا حفظ میکنند. در حالی که ناتوانی در حفظ نعوظ در برخی مواقع، ممکن است چیزی برای نگرانی نداشته باشد، اما موارد مکرر اختلال نعوظ میتواند در زندگی شخصی و رابطه جنسی شما آسیب وارد کند.

اختلال نعوظ ، علائم ، عوارض و درمان آن چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟ علل ریشه ای، عوارض و درمان آن چیست؟ در این مطلب به گزارش از دکتر علی اکبر کرمی، اورولوژیست و آندرولوژیست و متخصص اختلالات جنسی آقایان ، قصد داریم به این اختلال و موارد مطرح شده که امروزه افراد بسیاری را درگیر نموده است بپردازیم.

 

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ یک مشکل رایج در مردان است که به سختی نعوظ را بدست می آورند و یا حفظ میکنند. در حالی که ناتوانی در حفظ نعوظ در برخی مواقع، ممکن است چیزی برای نگرانی نداشته باشد، اما موارد مکرر اختلال نعوظ میتواند در زندگی شخصی و رابطه جنسی شما آسیب وارد کند.

صبر کنید تا با پزشک متخصص درباره مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستید مشورت نمایید. پزشک شما در ابتدا اختلال نعوظ شما را به دنبال سایر شرایط پزشکی بررسی خواهد کرد و سپس با شما درباره قدمها و مراحل بعدی صحبت خواهد کرد.

 

علائم اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یک مشکل رایج در میان مردان است و علائم و نشانه ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. یک فرد ممکن است بتواند برای مدت کوتاهی نعوظ داشته باشد، در حالی که ممکن است فرد دیگری در به دست آوردن نعوظ در زمان مناسب مشکل داشته باشد و یا اینکه فردی به هیچ عنوان نتواند نعوظ به دست بیاورد.

طبق تحقیقات صورت گرفته و به گفته منابع معتبر ممکن است اختلال نعوظ به افزایش شیوع بیماری عروق کرونر مرتبط باشد. مطالعاتی که قبلا منتشر شده، یک دوره زمانی دو تا پنج ساله را از زمانی که علائم اولیه اختلال تا زمانی که بیماری عروق کرونر مشخص گردد، شناسایی کرده است. علاوه بر این، عوامل خطرساز بیماری شریانی محیطی و سکته مغزی ممکن است در مردان مبتلا به اختلال نعوظ افزایش یابد.

همچنین در تحقیقات دیگری محققین به این نتیجه رسیده اند اختلال میتواند ناشی از بیماریهای مزمن دیگر از جمله دیابت و فشار خون باشد که بایستی در ابتدای بررسی اختلال، این موارد نیز در نظر گرفته شوند.

 

علائم دیگر که ممکن است مربوط به اختلال نعوظ باشد عبارتند از:

 

  • انزال زودرس
  • تاخیر در انزال
  • ناتوانی در انزال
  • کاهش و پایین بودن میل جنسی
  • اختلال در ماهیچه های کف لگن
  • تروما به لگن، مانند شکستگی لگن
  • آنورگاسمی که به معنای ناکارآمدی جنسی است که مانع از رسیدن فرد به اوج لذت جنسی حتی پس از تحریک کامل جنسی میشود و باعث افسردگی میگردد.
  • سطح پایین هورمون تستوسترون

 

عوارض جانبی

اختلال نعوظ میتواند بیش از جنبه های جنسی زندگی یک فرد باشد. این میتواند منجر به ناراحتی شدید روانشناختی و روانی و تاثیر بر عزت نفس شود. عوارض ناهنجاری نعوظ عبارتند از:

 

  • مشکلات ارتباطی و عدم صمیمیت
  • ناتوانی حامله شدن شریک زندگی
  • افزایش استرس
  • افسردگی
  • اضطراب
  • عزت نفس پایین یا خود کم بینی
  • احساس ناراحتی و نارضایتی از زندگی جنسی

 

در حالی که این اختلال ممکن است به علائم روانشناختی مانند افسردگی، اضطراب، اعتماد به نفس پایین و عزت نفس شما منتهی گردد، اما چنین علائمی ممکن است خودشان علت اصلی اختلال نعوظ باشند که به همین جهت بایستی ریشه های روانشناختی اختلالات جنسی بررسی گردند.

 

C:\Users\morteza\Desktop\urologykarami-moshavereh-ekhtelal-nooz.jpg

 

چه موقع به پزشک مراجعه نماییم؟

اگر ناتوانی در داشتن یا نگهداری نعوظ یک یا دو بار اتفاق بیفتد، ممکن است لازم نباشد دکتر را ببینید. بسیاری از عوامل سبک زندگی، مانند استرس یا مصرف بیش از حد الکل، می توانند توانایی جنسی شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر متوجه شوید مشکل بر اساس یک روال و مکرراً اتفاق می افتد و بر توانایی شما برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش تأثیر میگذارد، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید.

 

درمان اختلال نعوظ

دلایل بالقوه زیادی وجود دارد که یک مرد دچار اختلال نعوظ شود و تقریبا غیرممکن است که روشی را بهترین راه برای درمان اختلال نعوظ دانست. درمان برای یک شخص ممکن است مشابه درمان برای شخص دیگر نباشد، بخاطر اینکه علل اختلال نعوظ متفاوت هستند. جهت درمان اختلال نعوظ گزینه های مختلفی وجود دارد که ممکن است از مشاوره روانشناختی تا تغییرات شیوه زندگی، داروها و روشهای دیگر در نظر گرفته شود.

در ادامه این مقاله به روشهای درمان اختلال نعوظ به تفصیل خواهیم پرداخت.

 

تغییرات در شیوه زندگی

انواع عادات شخصی و انتخاب شیوه زندگی با اختلال نعوظ مرتبط شده است. در بعضی موارد، این یک چیز خوب است، زیرا عادت ها میتوانند شکسته شوند و انتخابها دوباره بررسی شوند. علاوه بر این، بسیاری از عوامل سبک زندگی که به مشکلات جنسی کمک میکنند، وجود دارند که بر سلامت و رفاه عمومی ذهنی و فیزیکی تاثیر میگذارد. بنابراین مقابله با این عوامل میتواند منجر به بهبود اختلالات نعوظ شود.

از جمله این موارد تغییر در سبک زندگی میتوان به ترک سیگار ، عدم مصرف مشروبات الکلی ، افزودن ورزش و فعالیت های فیزیکی به برنامه روزمره و کاهش وزن اضافی اشاره کرد.

 

C:\Users\morteza\Desktop\urologykarami-darman-ekhtelal-nooz.jpg

 

نسخه ها و داروها

داروهای خوراکی برای اختلال نعوظ که باعث افزایش اثرات نیتریک اکسید و در نتیجه جریان خون ورودی به آلت تناسلی میگردد، میتوانند به اختلال نعوظ کمک کنند. با استفاده از این داروها و اثرات آن، تحریک جنسی و حفظ نعوظ ایجاد میگردد.

اگر شما نمیتوانید یکی از این داروهای خوراکی را مصرف کنید، ممکن است پزشک شما آلپروستادیل برای تزریق، هورمونی را که با استفاده از یک سوزن به آلت تناسلی شما تزریق میکند یا آلپروتادیول اورژانیتال، شیاف کوچک که شما داخل نوک آلت تناسلی قرار دهید. هر دوی این ها طی 5 تا 15 دقیقه بدون تحریک جنسی باعث نعوظ میگردند.

 

درمان هورمونی

تحقیقات نشان میدهد که مردان میانسالی که دچار اختلال نعوظ و کاهش میل جنسی هستند، میتوانند کمبود تستوسترون داشته باشند. محصولات تستوسترون باید تحت هدایت پزشک مورد استفاده قرار گیرد، زیرا نظارت بر سطح تستوسترون بسیار مهم است. اگر میزان آن بیش از حد بالا باشد، تولید تستوسترون بدن کاهش می یابد.

 

مشاوره

اگر در معرض اختلال نعوظ به دلیل یک مسئله روانشناختی هستید و شما و شریک زندگیتان در ارتباط با مشکلاتی مواجه هستید و یا با وضعیتی مانند افسردگی دچار هستید نیاز دارید تا مشورت کنید.

برای مثال در جلسات با یک درمانگر آموزش دیده، میتوانید تکنیک هایی برای کاهش اضطراب و استرس که ممکن است در رابطه جنسی مواجه شوید یاد بگیرید.

 

پمپ ها و ایمپلنت های آلت تناسلی

اگر داروها عمل نکنند، استفاده از یک دستگاه مکانیکی و پروتزهای آلت تناسلی به عنوان آخرین گزینه، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

 

پمپ خلاء آلت تناسلی

یک گزینه پمپ خلاء است. یک لوله پلاستیکی که روی آلت تناسلی قرار میگیرد. هنگامی که هوا از لوله تخلیه میشود، فشار ایجاد میشود که باعث میگردد خون به آلت تناسلی وارد شود. سپس یک حلقه به طور موقت در پایه آلت تناسلی قرار میگیرد تا مانع از خارج شدن بیش از حد سریع خون شود.

 

ایمپلنت آلت تناسلی

ایمپلنت یا پروتز آلت تناسلی گزینه دیگری است.

 

دو نوع ایمپلنت وجود دارد:

  • ایمپلنت نیمه سخت آلت تناسلی: آلت تناسلی مرد را همیشه در حال نعوظ نگه میدارد، هرچند زمانی که شما رابطه جنسی نداشته باشید میتوانید آن را پایین بیاورید.
  • ایمپلنت دستی آلت تناسلی: شامل یک پمپ است که در اسکروتوم یا کیسه بیضه وارد میشود و میتواند به منظور ایجاد نعوظ در آلت تناسلی استفاده گردد.
     

    این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

     

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی