شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

6 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

برای محافظت از کودک خود در برابر مجموعه بی‌پایان میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند، چه کاری انجام می‌دهید؟ تقویت سیستم ایمنی کودک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های والدین محسوب می‌شود. ویتامین‌ها و املاح متعددی در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند. اگر کودکی غذای کافی و رژیم غذایی مناسبی نیز نداشته باشد ممکن است با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شود؛ به‌منظور آشنایی با رژیم غذایی مناسب برای سیستم ایمنی بدن کودک، مطالعه این محتوا کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

6 ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

برای محافظت از کودک خود در برابر مجموعه بی‌پایان میکروب‌ها و ویروس‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوند، چه کاری انجام می‌دهید؟ تقویت سیستم ایمنی کودک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های والدین محسوب می‌شود. ویتامین‌ها و املاح متعددی در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند. اگر کودکی غذای کافی و رژیم غذایی مناسبی نیز نداشته باشد ممکن است با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شود؛ به‌منظور آشنایی با رژیم غذایی مناسب برای سیستم ایمنی بدن کودک، مطالعه این محتوا کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

 

تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف تخم مرغ

یک تخم مرغ بزرگ ۲۲ درصد از مقدار توصیه شده مصرف روزانه سلنیوم را تامین می‌کند. این ماده مغذی از سیستم ایمنی حمایت کرده و هورمون‌های تیروئید را تنظیم خواهد کرد. اگر کودکان به میزان کافی سلنیوم دریافت نکنند، امکان ابتلا به بیماری کشان و کاشین بک (دو بیماری که قلب، استخوان‌ها و مفاصل را تحت تاثیر قرار می‌دهند) در آن‌ها افزایش می‌یابد.

تخم مرغ علاوه‌بر این که منبع غنی سلنیوم است، ویتامین A نیز دارد، این ویتامین محلول در چربی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک کمک می‌کند. به همین دلیل در انواع در انواع مکمل غذایی کودک و انواع مولتی‌ویتامین‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی نیز مقادیر کافی از ویتامین A نیز وجود دارد.

 

میوه و مرکبات؛ بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در برابر سرماخوردگی

بشقاب میوه فرزند خود را فقط به سیب، موز و پرتقال محدود نکنید. هر قدر که رنگ میوه‌ها تیره‌تر باشد، ارزش غذایی آن‌ها بالاتر خواهد بود؛ بنابراین، با خیال راحت از انواع توت، انار و هلو برای پر کردن بشقاب میوه و تقویت سیستم ایمنی کودک استفاده کنید.

هم‌چنین مرکبات به دلیل داشتن ویتامین C که بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک محسوب می‌شود، نقش مهمی در قوی شدن سیستم دفاعی بدن کودک دارند. بدین ترتیب، از دادن میوه‌هایی هم‌چون لیمو شیرین و گریپ فروت به فرزند خود نیز غافل نشوید.

 

 

آجیل و دانه‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌شوند

انواع مختلف دانه هم‌چون تخمه آفتابگردان، بذر کتان و هم‌چنین بسیاری از مغزها مانند بادام درختی، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی ایفا می‌کنند. روزانه 5 الی 6 عدد بادام، به‌عنوان میان‌وعده به کودک خود بدهید و سلول‌های ایمنی بدن او را قوی‌تر کنید.

هم‌چنین ویتامین E موجود در دانه‌ها نیز نقش آنتی اکسیدان را ایفا کرده و از سیستم ایمنی بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. مکمل‌های کودکان و محصولات نیچرز پلنتی حاوی ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که در اکثر موارد پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، به آن‌ها تجویز می‌کنند؛ زیرا فقط با رژیم غذایی سالم نمی‌توان به قوی شدن سیستم دفاعی بدن کودک کمک کرد.

 

انواع ماهی و غذاهای دریایی را رژیم غذایی کودکتان بگنجانید

غذاهای دریایی از جمله ماهی و میگو، منابع غنی از روی و امگا 3 هستند. این دو ماده نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان دارند. شما می‌توانید با قرار دادن این مواد غذایی در رژیم غذایی کودک خود، سیستم ایمنی بدن او را تقویت کنید. ماهی‌هایی هم‌چون ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است؛ بنابراین از مصرف این نوع ماهی نیز غافل نشوید.

سیستم ایمنی مانع از تشکیل تومورها، بروز عفونت‌ها و بیماری‌ها می‌شود. بنا به دلایلی گاهی اوقات عملکرد این سیستم دچار اختلال و مشکل می‌شود؛ دراین‌صورت بعضی مواد غذایی و مکمل‌ها، در تقویت آن نقش مهمی خواهند داشت.

 

تغذیه سالم با حبوبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

حبوبات سرشار از پروتئین، روی و سلنیوم هستند. این 3 ماده غذایی تاثیر شگفت‌انگیزی در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان دارند. عدس و لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز از انواع حبوبات مفید برای کودکان محسوب می‌شوند که در غذاهای مختلفی می‌توان آن‌ها را یافت.

 

از ماست در رژیم غذایی کودک خود غافل نشوید

ماست حاوی پروبیوتیک بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک می‌کند. مصرف پروبیوتیک‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی کودکان محسوب می‌شود؛ چون این مواد، سیستم ایمنی کودک را به باکتری‌های مفید مجهز می‌کنند. پروبیوتیک‌ها متشکل از باکتری‌های زنده‌ای هستند که در محیط روده رشد می‌کنند. وقتی باکتری‌های زنده در روده رشد کنند، سیستم ایمنی تقویت شده و عملکرد آن بهبود می‌یابد. در نتیجه کودکان با مصرف کافی ماست، می‌توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

 

 

استفاده از بهترین مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

در این متن شما را با رژیم غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان آشنا کردیم. ضعف سیستم ایمنی بدن کودک علائم مختلفی دارد که خانواده‌ها باید از آن آگاهی داشته باشند و در‌صورت بروز این علائم به پزشک مراجعه کنند. بسیاری از کودکان دائما احساس خستگی می‌کنند و انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه را ندارند. این امر ممکن است نشانه‌ای از ضعف سیستم ایمنی بدن کودکان باشد؛ بنابراین فرزند خود را برای معاینه و انجام برخی آزمایش‌ها نزد پزشک متخصص ببرید.

پزشکان با بررسی نتایج آزمایش فرزند شما مکمل‌ها و داروهایی را برای تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی او تجویز خواهند کرد. بسیاری از مکمل‌هایی که پزشکان تجویز می‌کنند از محصولات نیچرز پلنتی است. مکمل‌های تغذیه‌ای کودک برند نیچرز پلنتی، حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها هستند که در داروخانه‌های سراسر کشور عرضه می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی