شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سقف متحرک, فضای باز چهار فصل

نشستن در فضای باز و استنشاق هوای تازه لذت‌بخش است، اما فقط تا زمانی که از عوامل مزاحم جوی در امان باشیم. سقف متحرک این امکان را به شما می‌دهد که در هر زمان از سال، از سایه‌اش استفاده کنید و لذت نشستن در فضای باز را تجربه نمایید. سقف‌های متحرک سان سایان در ساختمان‌های موجود یا در حال ساخت نصب می‌شوند و می‌توانند به طور کامل باز شوند تا فضای داخل و خارج تلفیق شود. این سیستم‌ها بر اساس نیاز کاربر و فضای مورد نظر، از میان مدل‌های مختلف انتخاب و سفارشی‌سازی می‌شوند و برای فضاهای نیازمند سقف بازشو مناسب هستند و افراد از مزایایی همچون تهویه طبیعی جریان هوا و سایه‌ای خنک بهره‌مند می‌شوند.

نشستن در فضای باز و استنشاق هوای تازه لذت‌بخش است، اما فقط تا زمانی که از عوامل مزاحم جوی در امان باشیم. سقف متحرک این امکان را به شما می‌دهد که در هر زمان از سال، از سایه‌اش استفاده کنید و لذت نشستن در فضای باز را تجربه نمایید. سقف‌های متحرک سان سایان در ساختمان‌های موجود یا در حال ساخت نصب می‌شوند و می‌توانند به طور کامل باز شوند تا فضای داخل و خارج تلفیق شود. این سیستم‌ها بر اساس نیاز کاربر و فضای مورد نظر، از میان مدل‌های مختلف انتخاب و سفارشی‌سازی می‌شوند و برای فضاهای نیازمند سقف بازشو مناسب هستند و افراد از مزایایی همچون تهویه طبیعی جریان هوا و سایه‌ای خنک بهره‌مند می‌شوند.

 

 

سقف متحرک

سقف‌های متحرک نوعی سازه پوششی مدرن هستند که بخشی یا تمامی سقف آنها قابلیت جابجایی و بازشدن دارند تا امکان استفاده از فضا در حالت باز یا بسته فراهم شود. این سقف منحصربه‌ فرد به عنوان یک سیستم متحرک در نظر گرفته می‌شود که فضاهای معماری را از شرایط آب و هوایی شدید محافظت کرده ودسترسی به نور خورشید و تهویه طبیعی را فراهم می‌کنند و ارزش‌های زیبایی‌شناسی و عملکردی به ساختمان افزوده و بهترین راه حل برای پوشش فضاهایی همچون حیاط مرکزی، استخر‌های خارجی، فضای تفریحی روباز، آلاچیق‌، فضای باز کافه‌ و رستوران‌، تراس‌،روف گاردن و بسیاری از فضاهای دیگری است که قصد ایجاد تجربه‌ فضای باز را دارند.

 

سقف برقی به عنوان یک سایبان

سایبان نقش بسیار مهمی در طراحی معماری ایفا می‌کند و با فراهم کردن آسایش و حفاظت دربرابر نور مستقیم آفتاب و کمک به تنظیم دما، تأثیر قابل‌توجهی بر آسایش و کارایی فضا دارد. به همین دلیل معماران به طور استراتژیک از عناصر سایه‌انداز متنوعی برای ارتقای کیفیت و کاربرد فضاها، مخصوصاً در فضاهای باز مسکونی، استفاده می‌کنند. سقف متحرک به عنوان یک سایبان، بدون توجه به اندازه و پیچیدگی پروژه، راه‌حل‌های سایه‌اندازی خلاقانه‌ای برای هر مورد طراحی منحصربفردی ارائه می‌دهد. اگرچه در فضاهای باز مسکونی از تکنیک‌های سنتی سایه‌اندازی استفاده می‌شود، اما این عناصر فاقد انعطاف‌پذیری لازم برای تطبیق با تغییرات آب‌وهوا و سطوح متفاوت سایه‌اندازی موردنیاز افراد هستند. در پاسخ به این چالش، سقف متحرک سایبان قابل بازشو با طراحی و ساختار انعطاف‌پذیر را میسر ساخته است که باعث تبدیل حیاط‌ها به فضاهای عملکردی و جذاب می‌شود.

سایبان‌های متحرک امکان پوشش مساحت وسیعی را فراهم می‌کنند و باز و بسته شدن آسان آن‌ها، محافظت در برابر آفتاب و باران را تسهیل می‌کند. این سبک طراحی نیاز به شیب‌بندی در سقف را از بین برده و ادغام آن در طرح‌های معماری گوناگون را ممکن می‌سازد. ویژگی قابل توجه آن این است که سایبان بر روی یک ریل تعبیه شده کاملا در برابر آب عایق است..

 

 

سقف متحرک با سازه خود ایستا

این سیستم با گزینه‌های متنوع نصب و مونتاژ، همراه با مجموعه گسترده‌ای از پارچه‌ها، انتخاب مناسبی برای انواع آلاچیق یا برای نصب در کنار استخر یا سایر فضاهای باز است که نیاز به حداقل عناصر سازه‌ای دارند. همچنین می‌توان چند واحد از این سیستم را در کنار هم قرار داد تا سایبان گسترده‌تری در برابر آفتاب ایجاد کند. با سقف متحرک استخر نه تنها از آلودگی آب جلوگیری کرده بلکه با حفظ دما و بهداشت آب, همچنین با مسدود نمودن دید محیط های اطراف به استخر, استخری قابل استفاده برای 4 فصل خواهید داشت.

 

 

ویژگی و قابلیت

- ساختار محکم و بادوام : ساخته شده از آلیاژ آلومینیومی اکسترود شده با پوشش پودری مقاوم

- عایق‌بندی کامل : استفاده از درزبند EPDM با کیفیت بالا برای عایق‌بندی و جلوگیری از نشتی

- عملکرد بی‌نقص : عملکرد موتوری و کنترل با دکمه برای باز و بسته شدن راحت

- محافظت کامل در مقابل عوامل جوی : فراهم کردن محافظت کامل در برابر باران، برف، آفتاب و...

- طراحی زیبا و کارآمد : طراحی ظاهری زیبا و عملکردی بهینه

- انعطاف‌پذیری : قابلیت باز و بسته شدن به روش‌های متنوع و سازگاری با هر سبک طراحی

 

مزایا

سازه های سقفی متحرک یکی از عناصر زیبا و باشکوه در معماری محسوب می‌شود. استفاده از سقف متحرک چه در ساخت ساختمان جدید و چه در بازسازی ساختمان قدیمی، علاوه بر جنبه زیبایی می‌تواند منافع بسیاری به همراه داشته باشد.

 

۱- تأمین تهویه و کنترل شرایط محیطی

استفاده از سقف‌های متحرک در سقف ساختمان‌ها به منظور تهویه و تامین هوای تازه رواج یافته است. با باز شدن کامل، این سقف‌ها هوای داخل فضا را تعویض کرده و با گردش جریان هوا محیطی سالم ایجاد می‌کنند. همچنین امکان تنظیم میزان بازشدن، به کنترل نور و گرما کمک می‌کند. بنابراین سقف برقی گزینه‌ای مناسب برای تأمین تهویه و شرایط مطلوب محیطی فضاهاست.

 

۲- تعامل با طبیعت

سقف‌های متحرک با باز شدن به سمت آسمان، ارتباطی مستقیم و زیبا با طبیعت برقرار می‌کنند. این سقف‌ها منظره‌ای بی‌نظیر از آسمان، ابرها، ستارگان و محیط اطراف فراهم می‌آورند و احساس تعامل با طبیعت را در استفاده‌کنندگان القا می‌کنند. دیدن آسمان و طبیعت از زاویه‌ای متفاوت از طریق سقف باز، حس آرامش‌بخش و رهایی از فشارهای روزمره زندگی را به همراه دارد.

 

۳- روشنایی و نور طبیعی

تأمین نور طبیعی از طریق سقف‌های متحرک، روشنایی و زیبایی بیشتری به فضاها می‌بخشد. نفوذ نور خورشید و ایجاد ترکیب سایه روشن می‌تواند جزئی از زیباسازی فضا باشد. سقف‌های برقی با تأمین نور طبیعی در طول سال، فضا را در تمام فصول روشن و دلپذیر نگه می‌دارند.

 

۴- زیبایی و کارایی

سقف‌های جمع شونده نمادی از خلاقیت و نوآوری در معماری و طراحی هستند و با توجه به نیازهای عملکردی طراحی می‌شوند تا فضای کارآمد و زیبایی خلق کنند. این سقف‌ها چشم‌انداز تازه‌ای در طراحی مدرن می‌گشایند و هر فضایی را متحول می‌کنند و به آن روحی تازه می‌بخشند.

 

 

نحوه نصب سایبان متحرک

در مرحله اول کارشناسان ما پس از بازدید از فضای مورد نظر شما، با توجه به ابعاد و شرایط آب و هوایی منطقه، نسبت به طراحی و ساخت قطعات سایبان در کارگاه اقدام می کنند. سپس تیم اجرایی با آماده‌سازی محل نصب، نسبت به پایه‌گذاری و نصب سازه اصلی سایبان طبق طرح اولیه می‌پردازند. پس از نصب سازه، ریل‌ها روی آن سوار می‌شود تا پانل‌های سایبان بتوانند روی آنها حرکت کنند. در مرحله آخر قطعات پیش‌ساخته سایبان بر روی سقف نصب می‌شوند. در صورت انتخاب سایبان اتوماتیک، موتور و سیستم کنترل آن نیز همزمان نصب خواهد شد. به این ترتیب، سقف متحرک شما آماده بهره‌برداری خواهد بود.

هنگام انتخاب بهترین نوع ساییان، عواملی مانند عمر مفید، کیفیت، انعطاف‌پذیری و تضمین سایه‌اندازی می‌تواند در تصمیم‌گیری به شما کمک نماید، اما در نهایت انتخاب آن بستگی به سلیقه و ترجیح شخصی دارد. انتخاب و نصب سقف متحرک مناسب، نیازمند در نظر گرفتن نکاتی است که می تواند در رضایت شما موثر باشد. شرکت سقف متحرک اصفهان سان سایان با بهره‌گیری از تجربه چندین ساله و با بکارگیری متخصصین مجرب خود، آماده ارائه مشاوره و خدمات حرفه ای به مشتریان گرامی در زمینه انتخاب و نصب انواع سازه های متحرک می‌باشد. انتخاب رنگ مناسب بر اساس طراحی کلی فضا، اندازه گیری دقیق، توجه به کیفیت و مقاومت سقف و استفاده از مواد عایق بندی شده مرغوب، از ملاحظاتی هستند که مشاوران ما مد نظر قرار خواهند داد. هر کجای ایران که باشید با بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای سان سایان، زیباترین و مناسب‌ترین سقف متحرک را برای فضای خود طراحی و نصب نمائید. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

09133240070

03133658952

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied