شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

ابروهای پرپشت و مرتب نقش بسزایی در زیبایی چهره دارند. موهای این ناحیه ممکن است به دلایل مختلفی اعم از افزایش سن، ژنتیک، ابتلا به برخی بیماری ها یا مصرف برخی داروهای خاص دچار ریزش شوند.

روش های بسیار زیادی برای زیباتر جلوه تر دادن ظاهر ابروها وجود دارد که شامل تاتو ابرو، هاشور ابرو، میکروبلیدینگ ابرو، کاشت ابرو و ... است؛ اما از میان این روش ها تنها کاشت ابرو است که طبیعی تر از سایر روش ها است و البته یک روش دائمی برای درمان کم پشتی ابروها است. البته از آنجا که هزینه کاشت ابرو به نسبت سایر روش ها نسبتا زیاد است ممکن است انجام آن در توان همه افراد نباشد.

کاشت ابرو یکی از جدیدترین روش های ترمیم ابروهای از دست رفته است که پزشک با به کارگیری تکنیک های خاص ابروهای شما را پرپشت تر و حالت دار می کند. امروزه افراد زیادی برای انجام این عمل زیبایی به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند؛ اما باید بدانید که این عمل زیبایی نیز مانند هر عمل زیبایی دیگری معایب خاص خود را دارد.

یکی از معایب کاشت ابرو، سیخ شدن ابروها بعد از کاشت است که ما در اینجا قصد داریم به بررسی دلایل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت و روش های جلوگیری از آن بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

دلایل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت

عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا ابروها پس از کاشت فرم دست و دلخواه شما را نداشته باشند. شما ابتدا باید علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت را بدانید تا از بروز آن جلوگیری کنید و یا بتوانید نسبت به بهبود و رفع آن اقدام کنید. از جمله دلایل سیخ شدن ابروها بعد از کاشت عبارتند از:

عدم مهارت پزشک

یکی از دلایل اصلی عدم رضایت  از نتیجه کاشت ابرو و سیخ شدن ابروها بعد از کاشت این است که در انتخاب بهترین مرکز کاشت ابرو در تهران یا شهر دیگری دقت نداشته اید و تحقیقات لازم را برای پیدا کردن یک پزشک حاذق و متبحر انجام نداده اید.

توجه داشته باشید که در انتخاب کلینیک کاشت ابرو تنها هزینه و تعرفه خدمات مجموعه برایتان معیار نباشد و قبل از هر چیز درباره تخصص و مهارت پزشک تحقیق کنید.

عدم مهارت پزشک، نداشتن تجهیزات استاندارد، کیفیت پایین ابزارهای جراحی و ... تاثیر بسزایی روی نتیجه عمل دارد و این موارد می تواند یکی از دلایل اصلی سیخ شدن ابروها بعد از کاشت باشد.

نوع پوست و موی ابروهای فرد

نوع پوست و موی ابروهای فرد نیز می تواند نتیجه عمل و خواب ابروها را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال نتیجه کاشت ابرو برای افرادی که موهای ضخیم، خشک و مجعدی دارند چندان طبیعی نمی شود، اما در صورتی که نتیجه این عمل زیبایی برای افرادی که موهای لخت و نرم دارند رضایت بخش و طبیعی می شود.

عدم توجه به مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در نتیجه بخشی هر نوع عمل زیبایی یا درمانی، پایبندی به مراقبت های لازم بعد از آن عمل تا اتمام دوران نقاهت است. در صورتی که فرد به مراقبت های بعد از کاشت ابرو که در ادامه آورده ایم پایبند نباشد ممکن است به نتیجه دلخواه خود نرسد.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو

از جمله نکات مراقبتی که بعد از کاشت ابرو باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

  • تا دو هفته آرایش نکنید.
  • به مدت دو هفته از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • تا دو هفته از اصلاح ابروها خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان برای کاهش التهاب از کمپرس سرد استفاده نکنید.
  • حداقل تا دو هفته از مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • داروهای تجویزی توسط پزشک را به درستی مصرف کنید.
  • حداقل تا دو هفته از دستکاری کردن و خاراندن ابروها بعد از کاشت خودداری کنید.

درمان سیخ شدن ابروها بعد از کاشت

به دلیل اینکه برای کاشت ابرو، فولیکول های مو از ناحیه پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود، بنابراین هر چقدر هم پزشک شما ماهر و متخصص هم باشد، نهایتا موهای کاشته شده از نظر حالت، ضخامت، رنگ، رشد و ... با ابروهای طبیعی متفاوت هستند و با استفاده از ژل ابرو، ریمل ابرو، صابون ابرو و ... تا حد زیادی می توانید خواب ابروها را تنظیم کنید.

البته در برخی مواقع ترمیم کاشت ابرو پس از گذشت یک سال از عمل نیز می توانند تا حد زیادی به رفع حالت سیخ شدن ابروها بعد از کاشت کمک کند.

در صورت مراجعه به یک پزشک ماهر، فولیکول های خارج شده با زاویه مناسب در ابروها کاشته می شوند و احتمال سیخ شدن ابروها بعد از کاشت کمتر می شود. با رعایت موارد زیر نیز تا حد زیادی می توانید از سیخ شدن ابروها بعد از کاشت جلوگیری کنید:

  • ابروهای خود را در هفته 2 الی 3 بار کوتاه کنید تا اثر زاویه کجی ابروهای کاشته شده را کاهش دهید.
  • استفاده از هدبند بعد از کاشت ابرو تا دو هفته تا حد زیادی می تواند به زاویه رویش ابروها کمک کند.
  • پس از مشورت با پزشک خود می توانید از محصولات آرایشی مثل ژل ابرو، صابون ابرو و ... استفاده کنید.
  • برای انجام کاشت ابرو به دنبال یک پزشک حرفه ای و حاذق باشید.
  • کرم ها و پمادهای تجویز شده را حتما به موقع استفاده کنید.

کلام آخر

کاشت ابرو یک روش دائمی برای داشتن ابروهای پرپشت  است که در برخی مواقع ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که یکی از آنها سیخ شدن ابروها بعد از کاشت است. بروز این مشکل تا حدی طبیعی است چرا که موهای کاشته شده از نظر جنس، حالت و نحوه رشد با موهای طبیعی ابرو متفاوت هستند و شما می توانید با کوتاه کردن مرتب ابروها و همچنین استفاده از لوازم آرایشی مثل صابون ابرو، ژل ابرو، ریمل ابرو و .... تا حد زیادی خواب ابروهای خود را تنظیم کنید.

البته در صورتی که پزشک شما تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد و کاشت فولیکول ها را به درستی انجام ندهد ممکن است خواب ابروهای شما به طور کامل به هم بخورد و نیاز به کاشت مجدد ابرو داشته باشید؛ بنابراین حتما در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied