شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

خوش قیمت‌ترین غذاهای گربه در بازار ایران

شما به عنوان سرپرست گربه‌، مهمترین مسئولیتی که دارید؛ این است که به گربه خود یک رژیم غذایی متعادل و مغذی ارائه دهید. غذای سالم می‌تواند سلامت و تندرستی گربه شما را تضمین کند. با این حال، با برندهای بسیاری که در بازار وجود دارند، انتخاب غذای مناسب گربه می‌تواند بسیار دشوار باشد. در این مقاله پت شاپ آنلاین تام و جری، قصد داریم شما را با انواع مختلف غذای گربه، از جمله غذای خشک و مرطوب آشنا کنیم، همچنین در مورد غذای درمانی گربه، تغذیه خانگی گربه، بهترین برندهای تولید کننده مواد غذایی گربه و نکات مهم هنگام خرید، اطلاعات جامعی در اختیار شما علاقه‌مندان قرار دهیم.

انواع غذای گربه

برای غذا دادن به گربه‌ها، دو گزینه برای انتخاب دارید: غذای خشک و غذای مرطوب، که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین مهم است که قبل از خرید مواد غذایی تفاوت‌ها را درک کرده و آگاهی کاملی از قیمت غذای گربه داشته‌باشید و بتوانید براساس بودجه و نیاز تغذیه‌ای حیوان خانگی‌تان اقدام به خرید کنید، به همین سبب برای آشنایی بیشتر به معایب و مزایای غذای خشک و مرطوب اشاره می‌کنیم:

معایب و مزایای غذای خشک گربه

غذای خشک گربه، محبوبیت زیادی در بین صاحبان گربه داشته و نحوه استفاده و نگهداری از آن بسیار راحت است، همچنین جویدن غذای خشک باعث کاهش تجمع پلاک و جرم شده و به حفظ سلامت دندان‌های گربه کمک می‌کند. خرید غذای گربه رویال کنین بسیار مقرون به صرفه بوده و تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن حیوان خانگی‌تان را تامین می‌کند.

با این حال، توجه داشته باشید که غذای خشک گربه ممکن است رطوبت کافی برای گربه شما را فراهم نکند که این می‌تواند منجر به کم آبی بدن، مشکلات دستگاه ادراری و مشکلات کلیوی شود. اگر تمایل به استفاده از غذای خشک دارید؛ همواره آب کافی و تازه در اختیار پت خود قرار دهید، در ادامه به معرفی خوش قیمت‌ترین غذاهای خشک گربه می‌پردازیم:

  • غذای خشک گربه پرشین ادالت رویال کنین
  • غذای خشک کیتن رویال کنین
  • غذای خشک گربه بالغ رفلکس پلاس با طعم مرغ
  • غذای خشک گربه بالغ مونلو میکس
  • غذای خشک گربه مینکاس میکس هپی کت

معایب و مزایای غذای مرطوب گربه

غذای مرطوب گربه که به صورت کنسرو و سوپ عرضه شده‌است، در مقایسه با غذای خشک دارای رطوبت بالاتری است که این می‌تواند برای گربه هایی که آب کافی نمی نوشند یا از مشکلات دستگاه گوارش و یا مشکلات کلیوی رنج می‌برند و نیاز به هیدراتاسیون بیشتری دارند؛ بسیار مفید باشد.

با این حال، ماندگاری غذای مرطوب نسبت به غذای خشک کمتر است و پس از باز شدن، باید در یخچال نگهداری شود. همچنین با توجه به اینکه ممکن است گربه‌ها تمام محتویات قوطی را در یک جلسه تمام نکنند و لازم است بقایای غذا را به درستی نگهداری کنید.

غذای درمانی گربه

غذای درمانی گربه به طور تخصصی برای بهبود بیماری در گربه‌ها فرموله شده و اگر حیوان خانگی‌تان از مشکلات گوارشی، آلرژی، مشکلات کلیوی و ادراری، هپاتیت، عقیم‌شدگی و... رنج می‌برد؛ بهتر است با مشورت دامپزشک از رژیم غذایی درمانی را برای بهبود وضعیت سلامت آن‌ها استفاده نمایید. غذاهای درمانی حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدآمینه و اسیدهای چرب (امگا3 و امگا6) بوده و کمبود مواد مغذی بدن گربه‌ها را جبران می‌کند. معروف‌ترین غذاهای درمانی گربه عبارت اند از:

  • غذای خشک گربه یورینری رویال کنین
  • غذای خشک گربه گاسترو اینتستینال هربال رویال کنین
  • غذای خشک گربه رنال اسپشیال رویال کنین
  • غذای خشک گربه عقیم شده کلاسیک جوسرا
  • غذای خشک گربه عقیم شده رفلکس پلاس با طعم مرغ

غذای خانگی گربه

برخی از صاحبان گربه، برای اطمینان از کیفیت مواد تشکیل دهنده از غذاهای خانگی برای تغذیه حیوان خانگی‌شان استفاده می‌کنند، اما لازم است بدانید که متعادل سازی مواد مغذی مورد نیاز بدن حیوانات و میزان کالری دریافتی آن‌ها بسیار دشوار بوده و حتی ممکن است باعث چاقی و یا سوءتغذیه آن‌ها شود، به همین سبب اگر تصمیم به تهیه غذای خانگی دارید؛ باید با یک متخصص تغذیه دامپزشکی مشورت کرده و یک رژیم غذایی بالانس شده برای وعده‌های غذایی گربه خود در نظر بگیرید، گربه‌ها برای حفظ سلامت و تامین انرژی بدنشان به موارد زیر نیاز دارند:

  • پروتئین حیوانی و گیاهی
  • انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب
  • کربوهیدرات‌ها
  • چربی
  • آب (رطوبت)

بهترین برندهای غذای گربه

انتخاب بهترین برند غذای گربه به دلیل وجود گزینه‌های متعدد در بازار، بسیار چالش برانگیز است و در حال حاضر تولید کنندگان غذای پت، با عرضه محصولات باکیفیت و خوش طعم با یکدیگر رقابت می‌کنند که در این بین برندهای رویال کنین، رفلکس، جوسرا، هپی کت سهم قابل توجهی از بازار سراسر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. برای انتخاب بهترین غذای گربه باید به چند نکته که در ادامه اشاره می‌شود؛ توجه کنید:

  1. کیفیت مواد تشکیل دهنده: به دنبال برندهایی باشید که از پروتئین‌های حیوانی مرغوب و مواد اولیه ارگانیک برای تهیه غذا استفاده می‌کنند و فاقد هرگونه افزودنی‌های مصنوعی ( طعم دهنده، نگهدارنده و رنگ دهنده ) هستند.
  2. فرمولاسیون متعادل: اطمینان حاصل کنید که غذای گربه با استانداردهای تغذیه ای تعیین شده توسط سازمان‌های بین المللی مانند انجمن مقامات کنترل خوراک آمریکا AAFCOمطابقت داشته و تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را فراهم می‌کند.
  3. توصیه‌های دامپزشکی: برای اطمینان از کیفیت و تامین نیازهای تغذیه‌ای حیوان خانگی‌تان با دامپزشک مشورت کرده و فاکتورهایی مانند وضعیت سلامت، میزان فعالیت، سن و نژاد را در نظر بگیرید.
  4. نظرات مشتریان: نظرات و بازخوردهای مشتریان برندهای غذایی پت را مطالعه کنید اما به خاطر داشته باشید که هر حیوانی ذائقه و نیازهای تغذیه‌ای منحصر به فردی دارد.
  5. آزمون و خطا: برای پیدا کردن بهترین برند غذا برای حیوان خانگی‌تان شاید نیاز به آزمون و خطا داشته باشید؛ زیرا برخی از آن‌ها ممکن است به دلیل حساسیت‌های غذایی و ذائقه خاص‌شان تمایلی به غذا خوردن نداشته‌باشند و شما با امتحان کردن برندها و طعم‌های مختلف می‌توانید اشتهای پت خود را تحریک کنید.

نکات مهم در خرید غذای گربه

برای حفظ سلامت جسمانی و تامین انرژی روزانه گربه‌ها، داشتن یک انتخاب مناسب هنگام خرید غذا ضروری است و رعایت نکات ذکر شده می‌تواند تا حد زیادی در خرید محصولات غذایی حیوانات خانگی به شما کمک کند:

  • سن و شرایط زندگی: گربه‌ها در هر برهه زندگی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند و لازم است فرمول غذایی متناسب با سن ( بچه گربه، گربه بالغ، گربه مسن ) و شرایط خاص مانند بارداری، شیردهی را انتخاب کنید.
  • وضعیت سلامت: اگر گربه شما مشکلاتی مانند آلرژی یا مشکلات کلیوی و ادراری و... دارد، بهتر است فرمول غذایی متناسب با وضعیت بدنی و تامین نیازهای خاص آن‌ها را در نظر بگیرید.
  • کالری غذا: راهنمای درج شده بر روی محصول را مطالعه کرده و از میزان استاندارد کالری دریافتی گربه اطمینان حاصل کنید.
  • تاریخ انقضا: قبل از خرید از تاریخ مصرف طولانی مدت محصول غذایی اطمینان حاصل کنید، زیرا استفاده از غذاهای تاریخ گذشته خطرات جبران ناپذیری را برای سلامت جسمانی پت‌ها به همراه خواهد داشت.
  • اورجینال بودن کالا: متاسفانه برخی از افراد سودجو با عرضه محصولات تقلبی در بازار مشکلات زیادی را برای حیوانات خانگی ایجاد کرده‌اند و لازم است که شما به عنوان فردی که سرپرستی آن‌ها را برعهده دارید از مراکز معتبر و نمایندگی‌ها اقدام به خرید کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله اشاره شد؛ فراهم کردن یک رژیم غذایی متعادل که حاوی مواد مغذی مورد نیاز گربه‌ها در سنین مختلف است سلامت و شادابی حیوان خانگی‌تان را تضمین خواهد کرد و شما می‌توانید با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله به نحو احسن از حیوان خانگی‌تان مراقبت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied