شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

در چه زمانی به سراغ ساخت PCB در چین برویم

شما می‌توانید برای سفارش PCB به شرکت‌های معتبری مانند بای بست الکترونیک مراجعه کنید.

برد PCB که به برد مدار چاپی نیز شناخته ترجمه می گردد، به شکل یک لایه، دو لایه و سه لایه به بالا با رنگ‌ها و گزینه های متنوع قابل تولید است. این بردها در تمامی دستگاه های الکترونیکی استفاده می گردند و تامین آنها با قیمت ارزان اهمیت ویژه برای صنایع کشور دارد.

شما می‌توانید برای سفارش PCB به شرکت‌های معتبری مانند بای بست الکترونیک مراجعه کنید. این مجموعه به واسطه سال‌ها فعالیت در این عرصه توانسته در میان شرکت‌های چینی اعتبار زیادی کسب کند و بستری امن و راحت را برای سفارش ساخت بردهای pcb و pcba با کیفیت عالی و قیمتی استثنایی فراهم کند. اما چه زمانی بهتر است به سراغ گزینه ساخت PCB در چین برویم؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

PCB چیست؟

PCB مخفف عبارت Printed Circuit Board به معنای برد مدار چاپی است. این قطعه از نوعی برد نارسانا با روکشی از مس تشکیل شده که برای اتصال قطعات الکترونیکی مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. آی سی، ترانزیستور، میکروکنترلر، خازن، مقاومت و… از نمونه قطعاتی هستند که روی PBC نصب می‌شوند. این قطعه در تمامی کالاهای الکترونیکی حتی ساده‌ترین آن‌ها کاربرد دارد. این مدار چاپی در رنگ‌های مختلف به صورت یک لایه، دو لایه و چند لایه ساخته می‌شود که با توجه به نوع کاربری باید طراحی شود.

 

سفارش PBC از چین

شاید از خود بپرسید در چه زمانی به سراغ سفارش pcb از چین برویم؟ در پاسخ بدانید که همزمان با شیوع بیماری کرونا و اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی، قیمت مواد اولیه برای تولید انواع قطعات الکتریکی با افزایش چشم گیری مواجه شد. این موضوع در نهایت هزینه‌های تولید این قطعات را به شکل سرسام آوری بالا برد و به این ترتیب میزان تقاضا و خرید متقاضیان را با کاهش روبه رو کرد. بر این اساس بسیاری از تولید کنندگان حجم تولید را کاهش دادند و برخی از شرکت‌ها از ادامه فرآیند تولید منصرف شده و به تعطیلی رسیدند. اما در کشوری مثل چین نه از تحریم خبری هست و نه از محدودیت تکنولوژی و نیروی کار و برعکس رشد و رونق روزافزون اقتصاد و کسب و کار در چین شیب افزایشی دارد و بر همین اساس کارخانه ها قدرت این را دارند که قیمت را به پایین ترین سطح جهانی برسانند و همچنان سود کنند. بنابر گفته های بالا اگر هزینه سفارش در ایران گرانتر است و یا پیچیدگی برد و حساسیت آن برایتان اهمیت دارد و زمانی در حدود 3 تا 4 هفته در اختیار دارید باید به فکر چاپ بردهایتان در چین باشید.

از طرف دیگر برای ساخت PCB در چین با چالش‌هایی نظیر یافتن تولید کنندگان معتبر، پرداخت‌های ارزی، حمل و نقل و ترخیص کالا مواجه خواهید شد. که البته این مشکل جای نگرانی ندارد چرا که شرکتهای واردات قطعات الکترونیک با سابقه به راحتی آن را حل میکنند.

 

چرا برد pcb را از چین سفارش دهیم؟

از میان این همه کشور، چرا کشور چین برای این اقدام مناسب است. شرکت‌های چینی در طی سالیان گذشته تا به امروز یکی از برترین کشورها در ساخت لوازم و محصولات الکترونیکی از جمله PCB به شمار می‌روند که کالاهای بسیار با کیفیتی را تولید می‌کنند. یکی از دلایل موفقیت شرکت‌های چینی در ساخت PCB استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلان پیشرفته و به روز و همچنین بهره گیری از مواد اولیه مرغوب برای ساخت است که منجر به ارائه کالاهایی باکیفیت عالی در کمترین زمان ممکن می‌شود.

همچنین کشور چین دارای ارزان‌ترین نیروی کار در سطح جهان است بدین ترتیب کارخانه های PCB می‌توانند با استخدام نیروی کار زیادتر، محصولات بیشتری را تولید کنند.

چین. کالاهای الکترونیکی از جمله برد مدار چاپی را با قیمت مقرون به صرفه‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌دهد از همین جهت افرادی که در حوزه تولید قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کنند با انتخاب این شرکت‌ها می‌توانند در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و سود بیشتری کسب کنند.

 

 

بررسی مزایای واردات قطعات الکترونیکی از چین

قطعات الکترونیکی از جمله برد مدار چاپی که توسط شرکت‌های چینی ساخته می‌شود دارای مزیت‌هایی نسبت به قطعاتی است که توسط کارخانه‌های داخلی به تولید می‌رسند که در ادامه این بخش با این مزایا آشنا می‌شویم.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های واردات قطعات الکترونیک از چین، ساخت استاندارد با استفاده از تکنولوژی روز است که باعث می گردد کمتر نقص پیدا کنند و اگر هم چنین اتفاقی رخ داد به راحتی عیب‌یابی شده و تعمیر می‌شوند.

بردهای pcb از نظر سبک طراحی نیز بسیار زیبا و شیک هستند. در طراحی این محصولات اندازه مدارها کوچک‌تر شده که همین امر در کمتر شدن حجم کم کالا نقش بسزایی داشته است.

در زمان ساخت بردهای pcb خطاهای برد، نویزها، انتقال حرارت و ... به حداقل می رسد و در نتیجه استفاده آن‌ها در انواع کالاهای الکترونیکی عمر و دوام دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

مزیت دیگر، امکان سفارش یکباره PCBA از کارخانه های چینی است که در این صورت قطعات الکترونیکی نیز روی برد اسمبل شده و نیاز به تامین و اسمبل آنها توسط خود متقاضی نیست. البته در صورتی که بخواهید قطعات را جداگانه از چین خریداری کنید هم میتوانید استعلام و واردات قطعات الکترونیک از چین یا بازارهای جهانی را جداگانه به شرکت تامین کننده بسپارید. شرکتهای تامین کننده قدیمی با اعتبار و همکاری طولانی با تولیدکنندگان و سورسهای چینی می توانند قطعات مورد نیازتان را نیز با یهترین قیمت و ضمانت خریداری کنند و به دستتان برسانند.

 

 

معرفی انواع برد PCB

برد PCB از نظر ساختار و لایه دارای انواع مختلفی است که به آن‌ها اشاره می کنیم.

PCBتک لایه

این برد همانطور که از نامش مشخص است دارای یک لایه از جنس‌های مانند آلومینیوم و فایبر گلاس است که برای ساخت لوازم الکتریکی ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کالا از نظر قیمت نسبت به دیگر مدل‌ها ارزان‌تر است. و البته ممکن است چاپ آن به تعداد کم در چین به صرفه نباشد.

PCB دو لایه

برد دو لایه با استفاده از روکش مس در دو طرف ساخته شده است که جزو کاربردی ترین‌ها برای ساخت لوازم الکترونیکی است. از مزیت‌های این محصول می‌توان به دارا بودن فضای بیشتر برای چیدمان و نصب قطعات اشاره کرد.

PCB چند لایه

این برد از بهترین مدل‌ها است زیرا دارای ۳ لایه یا بیشتر در طراحی خود می‌باشد. لایه بیشتر سایز بردها را به اندازه قابل توجهی کوچک می کند تا برد فضای کمتری را اشغال کند. از نظر قیمت این محصول نسبت به دو مدل دیگر گران‌تر است اما کیفیت بهتری دارد و برای پروژه های پیشرفته تر کاربرد دارد.

 

سخن پایانی

PCB یکی از کاربردی‌ترین قطعاتی است که در پروژه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بردهای مدار چاپی از نظر رنگ‌بندی، جنس رسانا، ضخامت برد و ... تنوع بالایی دارد و در انواع یک لایه، دو لایه، سه لایه و بالاتر تولید می‌شود. با توجه به تحریم‌های ایجاد شده و تاثیر آن بر هزینه بالای مواد اولیه و در نتیجه تولید این محصول با قیمت‌های بالا و یا نبود تکنولوژیهای پیشرفته برای تولید بردهای پیچیده تر، بسیاری از شرکت‌ها سعی می‌کنند، این قطعه کاربردی را از کشور چین با کیفیت عالی و قیمت بسیار ارزان تهیه کنند. اگر PCBA سفارش نمی دهید، بخشی از قطعات را که در بازار ایران با قیمت وارداتی قابل خرید است، می توان از یک فروشگاه قطعات الکترونیک که محصولات را به همان قیمت وارداتی عرضه میکند خریداری کنید و برای تهیه مابقی قطعات می توانید گزینه واردات قطعات الکترونیک را در پیش بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی