شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تفریحاتی که می‌توانید در شب های مشهد تجربه کنید

بارگاه امام رضا (ع)، مناطق گردشگری، پارک‌ها و مراکز خرید متعدد از محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی شب‌های مشهد برای گردشگران به شمار می‌آیند.

 بارگاه امام رضا (ع)، مناطق گردشگری، پارک‌ها و مراکز خرید متعدد از محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی شب‌های مشهد برای گردشگران به شمار می‌آیند.

https://file.tesmino.ir/images/2024/01/images_1705473460_65a775b490327.jpg

مشهد جزو شهرهای زیارتی ایران محسوب می‌شود که هر سال پذیرای تعداد بسیار زیادی مسافر از نقاط مختلف کشور و دنیا است. این شهر علاوه بر امکانات زیارتی، جاذبه‌های تفریحی متعددی دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با جاهای دیدنی مشهد در شب آشنا کنیم.

 

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع) یکی از زیارتگاه‌های بزرگ دنیا در شهر مشهد است که محبوبیت بسیاری بین گردشگران داخلی و خارجی دارد. در این حرم علاوه بر بارگاه امام رضا، مشاهیری همچون شیخ بهایی، شیخ طبرسی، شیخ حر عاملی و... دفن شده‌اند. حرم امام رضا دارای چندین ورودی، رواق، صحن، نقاره‌خانه، موزه، ایوان طلا، کتابخانه، سقاخانه و... است که پنجره فولاد یکی از شلوغ‌ترین نقاط آن به شمار می‌آید.

سراسر حرم امام رضا (ع) معماری باشکوه و منحصربه‌فردی دارد؛ بر همین اساس نیز در سال ۱۳۱۰ شمسی به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به‌ثبت رسید. حال‌وهوای این حرم زیبا در شب، بسیار خاص و معنوی است؛ ازدحام نمازگزارانی که برای اقامه نماز مغرب و عشا به این مکان آمدند و نورپردازی‌های صحن و دیگر قسمت‌ها باعث افزایش زیبایی حرم می‌شود.

حرم امام رضا (ع) به گردشگران و زائران امکانات و خدماتی ارائه می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به اتوبوس برقی، کرایه ویلچر، کفش‌داری، پارکینگ عمومی، دفتر امانات، فروشگاه‌های رضوی، دفتر نذورات و وجوهات، دفتر اشیای پیدا شده، دفتر پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، آبخوری، وضوخانه، سرویس بهداشتی و... اشاره کرد.

 

منطقه نمونه گردشگری چالیدره

منطقه نمونه گردشگری چالیدره طرقبه به‌عنوان یکی از مکان‌هایی در مشهد شناخته می‌شود که گشت‌وگذار در شب را برای گردشگران مهیا کرده است. این منطقه به‌واسطه وجود سد زیبای چالیدره، آب‌وهوای خوبی دارد و در هر فصل سال زیبا است. از جمله امکانات این منطقه می‌توان به رستوران‌های متعدد نظیر رستوران گردان، کافی‌شاپ، مرکز ماساژ ماهی یا همان اسپا و... اشاره کرد.

امکانات تفریحی منطقه گردشگری چالیدره شامل ماهیگیری، قایق‌سواری، استفاده از کشتی شناور روی سد، اسکله تفریحی، عکاسی، تله‌سیژ، برج گردان، زیپ‌لاین، بانجی جامپینگ، ترن کوهستان، لنج تفریحی، عکاس‌خانه سنتی، عینک واقعیت مجازی، بازی‌های مخصوص کودکان و... هستند. گردش در این منطقه، بی‌شک تبدیل به خاطره‌ای متفاوت و لذت‌بخش خواهد شد.

 

شاندیز

شاندیز مشهد در بزرگراه وکیل آباد به‌عنوان یکی از مناطق ییلاقی این شهر شناخته می‌شود که همیشه و در هر فصل سال گردشگران زیادی را برای خوش‌گذرانی به‌سمت خود می‌کشاند. شاندیز با آب‌وهوایی خنک و مطبوع و به‌دلیل کوهستانی بودن، رودها و چشمه‌های پرآب و درختان سربه‌فلک کشیده‌ای دارد. 

شاندیز با نورپردازی‌های شبانه یکی از مکان‌های معروف است. قطعا در جواب سوال شب در مشهد کجا بریم، این منطقه به شما پیشنهاد می‌شود. از امکانات این منطقه می‌توان به رستوران‌های متعدد، کافی‌شاپ‌ها، فودکورت، شهربازی سرپوشیده، سالن اسکیت پاتیناژ روی یخ، مجموعه پدیده شاندیز، مراکز خرید و... اشاره کرد.

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/01/images_1705473510_65a775e6b9685.jpg

 

طرقبه

طرقبه، در انتهای بلوار وکیل آباد شهر مشهد، یکی از معروفترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار در شب‌های شهر محسوب می‌شود. این منطقه نیز همانند شاندیز، ییلاقی است و به‌دلیل برخورداری از آب‌وهوایی خنک و پاکیزه، جزو بهترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار شبانه در مشهد به شمار می‌آید. 

طرقبه شب‌هایی سرزنده و زیبا با نورپردازی‌های جذاب دارد؛ همین امر باعث شده است تا گردشگران و اهالی مشهد جذب آن شوند. از جمله امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به مراکز خرید، آلاچیق، رستوران‌های متعدد و کافی‌شاپ‌هایی اشاره کرد که جزو بهترین کافه‌های مشهد هستند.

طرقبه با برخورداری از مجتمع‌های تفریحی و تجاری نظیر ویلاشهر، ویلاژ توریست، بازار بعثت و مرکز خرید گیلاس، امکاناتی همچون قایق‌سواری در دریاچه، ترن کوهستانی، بانجی جامپینگ، تله کابین، زیپ لاین، بازارهای شیک و... را برای گردشگران مهیا کرده است.

 

مرکز خرید پروما

مرکز خرید پروما، در بلوار فردوسی شهر مشهد، یکی از بهترین مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود. در این مرکز خرید برندهای مطرح بسیاری وجود دارند که می‌توانند نیازهای بازدیدکنندگان را برطرف کنند. اغلب فروشگاه‌های موجود در مرکز خرید پروما در زمینه عرضه پوشاک، کیف و کفش، خشکبار و... فعال هستند.

در طبقه همکف مرکز خرید پروما هایپرمارکتی قرار دارد که تمامی نیازهای خانه و آشپزخانه را عرضه کرده است. از امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود و سرویس بهداشتی اشاره کرد. برای سرگرمی و تفریح بازدیدگنندگان و گردشگران نیز شهربازی، بیلیارد و بولینگ مهیا شده است.

 

سرزمین موج‌های خروشان

سرزمین موج‌های خروشان یکی از پارک‌های آبی سرپوشیده شهر مشهد است که در بلوار وکیل آباد قرار دارد. این مجموعه استفاده هم‌زمان بانوان و آقایان را در دو سالن مجزا مهیا کرده است. از امکانات موجود در سرزمین موج‌های خروشان می‌توان به سرسره‌های سقوط آزاد متعدد، دریاچه متلاطم، ترامپولین، غارنمک، سرسره سرعتی و رودخانه موج، سونای خشک و بخار، جکوزی، حمام ترکی، سالن ماساژ، سالن اسپا، سالن ایروبیک، زیپ‌لاین، پینت‌بال لیزری، پارک مخصوص کودکان، مهدکودک و جویس شاپ اشاره کرد.

در سرزمین موج‌های خروشان برای رفاه حال گردشگران امکانات رفاهی نظیر مرکز خرید، رستوران، کافی‌شاپ، کارواش و پارکینگ نیز مهیا شده است. همچنین پیشرفته‌ترین و مجهزترین سینما خودرو ایران در این مجموعه قرار دارد که در سال ۱۳۹۹ شمسی افتتاح شده است.

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/01/images_1705473510_65a775e6c2011.jpg

 

 شهربازی الماس شهر

شهربازی الماس شهر، واقع در خیابان خیام شمالی شهر مشهد، یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی این شهر است. این شهربازی تا ساعت یک بامداد فعالیت می‌کند؛ به همین دلیل برای شب گذرانی در مشهد پیشنهاد می‌شود. این مرکز بازی در سال ۱۳۸۳ شمسی با نام شهر خورشید فعالیت خود را آغاز کرد و طی تغییر و تحولات در سال ۱۳۹۶ شمسی با عنوان جدید الماس ادامه داد.

در شهربازی الماس بیش از ۱۲۰ دستگاه وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به ترن هوایی، کشتی صبا، جایروسویینگ، یوفو، سرسره پرواز در آسمان، کروسل، اسکیت یو، سورتمه، استخر توپ، سالتو، ترامپولین، ماشین برقی و... اشاره کرد. همچنین امکانات رفاهی این شهربازی شامل رستوران، کافی‌شاپ، سالن آمفی‌تئاتر، پارکینگ و اتاق عکاسی با آفتاب‌پرست و مار هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی