شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو

با وجود اینکه کاشت ابرو روشی امن و غیر تهاجمی برای داشتن ابروهای پرپشت است اما این روش هم مانند هر روش دیگر دارای عوارضی است که در ادامه به یکی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو

یکی از جدی ترین عوارض در کاشت ابرو، بروز جوش چرکی است. این جوش‌ ها عارضه طبیعی پس از کاشت ابرو به حساب می آیند. به طوری کلی در کاشت ابرو از هر ۳ نفر، ۱ نفر به این عارضه مبتلا می‌ شود. این عارضه مدت کوتاهی پس از کاشت طور صورت طبیعی رفع خواهد شد اما به خاطر ظاهر ناخوشایندی که ایجاد می‌ کند، خیلی از بیماران به دنبال راهی برای رفع سریع آن می‌ باشند. پیش از آن که به بررسی روش درمان جوش ابرو پس از کاشت بپردازیم، بهتر است که با علت ایجاد آن آشنا شویم. علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو چیست؟ چگونه می توان جوش های چرکی ابرو بعد از کاشت ابرو را بین برد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه شوید.

 

علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو چیست؟

در جواب به این سؤال که دلیل ایجاد جوش ابرو بعد از کاشت ابرو چیست، باید بگوییم که این عارضه در بیشتر مواقع به خاطر بسته شدن منافذ ایجاد می‌ شود. وقتی که منافذ پوست به خاطر فعالیت و همچنین تکثیر باکتری‌ های موجود در سطح پوست بسته شوند، جوش‌ چرکی نمایان خواهد شد. بعد از کاشت ابرو ممکن است که پوست ناحیه کاشته شده دچار تورم یا التهاب شود. این التهاب ممکن است موجب بسته شدن منافذ موجود در پوست شود و در نهایت آکنه و جوش‌ های چرکی به وجود بیایند. توجه کنید که در بیشتر مواقع این جوش‌ ها هیچ تاثیری بر روی نتیجه درمان ندارند و نیازی برای نگرانی در مورد آن‌ ها نیست. ولی ظاهر ناخوشایند این جوش ها تا بر روی زیبایی فرد موثر است. اگر قصد دارید از شر جوش‌ های به وجود آمده حاصل از کاشت ابرو رهایی پیدا کنید، از روش‌ های درمانی که در ادامه می گوییم استفاده کنید. البته پیش از هر اقدامی با پزشک خودتان هم مشورت کنید. البته دلایل بسیاری برای ایجاد جوش بعد از کاشت ابرو وجود دارد. در برخی از مواقع ممکن است که علت بروز جوش ابرو بعد از کاشت ابرو به دلیل بروز مشکلاتی در مراحل این روش باشد. حتی گاهی اوقات هم علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو به خاطر رعایت نکردن دستورالعمل‌ هایی است که کلینیک به فرد ارائه می‌دهد. با توجه به این نکات شایع ترین علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو و همچنین دلمه‌ های پوستی به شرح زیر می باشد.

 

  • عدم برداشتن کامل فولیکول های مو در زمان کاشت
  • عدم رعایت بهداشت لازم در ناحیه ابرو که منجر به تولید شدن باکتری ها، التهاب و همچنین جوش‌ های پوستی می شود.
  • ایجاد شکاف‌ عمیق  و بیشتر از حد نیاز برای قرار دادن فولیکول های مو
  • تولید زیاد سبوم در بدن
     

 

تخلیه جوش چرکی بعد از کاشت ابرو

در تیتر قبل به بررسی علت جوش ابرو بعد از کاشت ابرو پرداختیم. اما در این تیتر روش درمان آن را توضیح خواهیم داد. یکی از راه های درمان جوش ابرو بعد از کاشت ابرو، تخلیه کردن آن‌ می‌ باشد. وقتی که سر جوش‌ ها به رنگ سفید تغییر کند، می‌ توانید برای تخلیه کردن آن‌ ها اقدام کنید. البته باید دقت داشته باشید که بع  از گذشت یک ماه از انجام کاشت ابرو، جوش‌ ها به مرحله اصطلاح می‌ رسند. به طور کلی، جوش‌ های رسیده با فشار جزئی به آسانی تخلیه می شوند. پزشکان و متخصصان توصیه می‌ کنند که تخلیه جوش‌ ها را در هنگام شستشو با مخلوطی از آب، شامپو یا بتادین انجام دهید. این کار موجب می‌ شود تا با ترکیدن جوش، بتادین بتواند باکتری‌ ها را از بین ببرد. اگر باکتری‌ ها و میکروب های آزاد شده بعد از ترکیدن جوش تکثیر یابند، جوش‌ های چرکی هم تکثیر می شوند. تخلیه جوش‌ ها، چه آنهایی که رسیده هستند و چه نرسیده ها، با درد همراه است. بنابراین توصیه می شود که برای ایجاد کردن شکاف در رأس جوش ها از سوزن استریل استفاده کرد.

 

درمان جوش بعد از کاشت ابرو توسط آنتی بیوتیک های موضعی

یکی از روش‌ های رفع و درمان جوش ابرو بعد از کاشت ابرو، مصرف از آنتی بیوتیک های موضعی می‌ باشد. وقتی که جوش‌ ها عمیق باشند و تعدادشان کم است، با تجویز پزشک می توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد. وقتی که فشردن با تخلیه کردن جوش امکان پذیر نیست، حتما باید از دارو های مخصوصی همچون ژل کلیندامایسین استفاده کرد. از سایر دارو های مهم و آنتی بیوتیک های موضعی در درمان جوش‌ ابرو بعد از کاشت ابرو باید به تتراسایکلین اشاره کنیم. از طرفی یک داروی دیگر به نام ژل آکنومیس هم بازار شده که ترکیبی از کلیندامایسین به همراه ترتینوئین است و نفوذ بیشتری به پوست دارد و به درمان کردن جوش‌ های چرکی می‌ پردازد. در زمان مصرف این دارو ها نباید در معرض آفتاب قرار گرفت؛ همچنین در مواردی برخی از افراد به این ژل حساسیت‌ هایی دارند.

 

درمان جوش ابرو بعد از کاشت مو توسط آنتی بیوتیک های خوراکی

در مواقعی که جوش‌ ها عمیق و التهابی باشند، بهترین روش درمانی برای جوش ابرو بعد از کاشت ابرو مصرف از آنتی بیوتیک های خوراکی می‌ باشد. دقت که آنتی بیوتیک های خوراکی را حتما پزشک برایتان تجویز کند و آن را همراه با طبق روش‌ ذکر شده استفاده نمایید. در بین انواع آنتی بیوتیک خوراکی مجاز به منظور درمان جوش‌ چرکی بعد از کاشت ابرو، کپسول های کلوگزاسیلین یا داکسی سیکلین بهترین‌ می‌ باشند. به طور کلی برای درمان این جوش‌ ها باید آنتی بیوتیک های خوراکی را هر هشت ساعت یک بار مصرف کرد. دقت کنید که حداقل زمان درمان جوش ابرو بعد از کاشت ابرو با این حداکثر ۲ هفته است. همچنین بهتر است که برای جلوگیری کردن از مشکلات گوارشی به وجود آمده پس از مصرف این دارو ها، آن ها را با معده ای پر مصرف کرد.

 

 

درمان جوش ابرو با آنتی بیوتیک های قوی

اگر درمان‌ هایی که در بالا برای از بین بردن جوش ابرو بعد از کاشت ابرو گفته شد، جواب ندهد، می‌ توان از آنتی بیوتیک قوی استفاده کرد. توجه کنید که فقط در صورتی می توانید از این نوع آنتی بیوتیک ها استفاده کنید که جوش‌ ها بسیار مقاوم باشند و نتوان آن ها را با درمان‌ های فوق از بین برد. یکی از این آنتی بیوتیک ها خوراکی مینوسیکلین می‌ باشد. مینوسیکلین از داروهای بسیار کمیاب در بازار میباشد اما به خاطر نفوذ خوبش به بافت‌ های پوست آخرین خط درمان این عارضه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت tarannomclinic.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۶۲۲ تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی