شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ویژگی های دستهPS5 جدید

دسته بازی DualSense سفید برای PS5 دسته جدید کنسول پلی استیشن 5 است که در سال 2020 رونمایی و روانه بازار شد.در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های دسته ps5 پرداخته می‌شود.

دسته بازی DualSense سفید برای PS5 دسته جدید کنسول پلی استیشن 5 است که در سال 2020 رونمایی و روانه بازار شد. این دسته جدید طرحی شبیه به بومرنگ داشته و به شما امکان لذت بردن هرچه بیشتر از بازی های کنسول پلی استیشن 5 را می‌دهد. از جمله ویژگی‌های جذاب این دسته می‌توان به فیدبک لمسی قوی، محرک‌های تنش زای پویا و میکروفن داخلی اشاره کرد که این دسته را از دسته‌های بازی قبلی متمایز می‌کند. سونی اعلام کرده که طراحی جدید این دسته دوال سنس یک "فاصله ی اساسی با کنترلرهای قبلی ایجاد کرده و نشان می‌دهد که ما چه احساسی نسبت به جهش نسلی PS5 داریم." در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های دسته ps5 پرداخته می‌شود.

 

خرید دسته PS5

 

ویژگی‌های دسته PS5

 

هپتیک فیدبک

به کمک این هپتیک فیدبک و محرک‌های دوتایی که جایگزین موتورهای معمولی شده‌اند، می‌توانید تمامی حرکات و لرزش‌های داخل بازی را حس کنید. لرزشی که از این طریق به دست‌های شما منتقل می‌شود حس رخ دادن اتفاقات درون بازی مانند شلیک اسلحه در محیط اطراف شما را به شما القا می‌کند.

جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی کمپانی سونی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد "صدای سه بعدی و پشتیبانی از بازخورد لمسی، مواردی هستند که وقتی آن‌ها را امتحان کنید، از متفاوت بودن آن‌ها تعجب خواهید کرد. حتی بازی‌های مسابقه ماشین با کنترلر PS5 یک تجربه کاملا متفاوت خواهند بود."

طراحان بازی نیز بیان کرده‌اند که این ویژگی جدید تفاوت زیادی در بازی‌های ایشان ایجاد کرده و قطعا گیمرها از این تجربه جدید لذت زیادی خواهند برد.

 

محرک‌های تنش زای پویا

با این قابلیت زمانی که کنترلر در دستان شماست، حس می‌کنید برای انجام حرکات مختلف باید شدت نیروی متفاوتی به دسته وارد کنید. به طور مثال با این قابلیت زمانی که وسیله‌ای را می‌کشید و یا زمانی که سرعت ماشین زیاد است و در هنگام ترمز گرفتن این حس به شما القا می‌شود که واقعا و در دنیای واقعی در حال انجام این کارها هستید.

 

میکروفن داخلی و امکان اتصال هدست

با استفاده از میکروفن داخلی و یا اتصال هدست به پورت 3.5 میلی متری، می‌توانید به صورت آنلاین با دوستان خود گفتگو کنید. در این قابلیت به کمک دکمه قطع صدا (mute) می‌توانید صدا را به راحتی قطع و وصل کنید.

 

خوش دست بودن

دسته ps5 دوال سنس ترکیبی جذاب از طرحی جدید و خلاقانه و لایت بار ارائه داده است که در دست گرفتن آن لذتی دو چندان به شما خواهد داد. همانطور که پیش از این هم گفته شد، محل قرارگیری لایت بار در این دسته نسبت به دسته دوال شاک تغییر کرده و در قسمت بالایی دسته در کناره‌های تاچ پد قرار گرفته است.

 

دکمه Create

با این دکمه می‌توانید لحظات لذت بخش و جذاب بازی خود را ضبط کرده و سپس منتشر کنید. در دسته‌های قبلی به جای این دکمه، دکمه share وجود داشت که به گیمرها امکان انتشار لحظاتی از بازی خود را می‌داد. در این کنترلر جدید دکمه به روز شده و نام آن به دکمه خلق یا Create تغییر پیدا کرده است. این دکمه همچنین به گیمرها اجازه می‌دهد تا محتوایی در زمینه بازی‌های مورد علاقه خود ایجاد کرده و سپس آن را با دیگر گیمرها در سراسر دنیا به اشتراک بگذارند.

 

اسپیکر یکپارچه

این ویژگی باعث شده تا صداهای تولید شده در برخی از بازی‌ها با کیفیت بسیار بالایی از کنترلر دوال سنس به گوش برسند.

 

سنسور حرکتی

با ژیروسکوپ و شتاب سنج جدیدی که در دسته PS5 تعبیه شده سنسور حرکتی نوآورانه‌ای برای برخی بازی‌ها خلق شده است.

 

دسته PS5

 

عمر باتری دسته PS5

ویژگی جدید و قابل توجه دسته PS5 عمر باتری آن است! دسته PS5 سونی یک گیم پد عالی برای PS5 و همچنین رایانه شخصی است که از عمر باتری بسیار ضعیفی رنج می‌برد و بسته به بازی‌هایی که بازی می‌کنید، بین 5 تا 7 ساعت در هر شارژ متغیر است. با این حال، یک مدل بهبود یافته ممکن است به زودی وارد شود، اما با عمر باتری بهبود یافته، به علاوه یک پایه شارژ موجود در جعبه‌ی آن.

تصاویر DualSense V2، هیچ تفاوت زیبایی را نشان نمی‌دهند که بتواند آن را از DualSense اصلی که با هر PS5 عرضه می‌شود متمایز کند و از زمان عرضه آن در سال 2020 در کنار کنسول فروخته شده است. با مرور مشخصات، این نسخه جدید 280 گرم وزن دارد، مانند DualSense قبلی. در حالی که برخی یا همه این مشخصات ممکن است درست باشد، زیرا سونی به طور رسمی این کنترلر را معرفی نکرده است.

 

نکات مهم هنگام خرید دسته ps5

در زمان خرید دسته ps5 به نکات زیر توجه کنید:

 

  • از آن پک بودن بسته‌ بندی اطمینان حاصل کنید.
  • توجه کنید وزن دسته سبک نباشد؛ چراکه سبکی بیش از حد وزن دسته نشان‌دهنده تقلبی بودن آن است.
  • رنگ ‌دسته اصلی سفید و با حاشیه مشکی رنگ است.
  • حتما از فروشگاه‌‌های معتبر خرید کنید.
  • به گارانتی محصول توجه کنید.
  • از صحت خرید خود اطمینان حاصل کنید.
  • از تناسب نوع دسته خریداری شده با نوع کنسولی که دارید اطمینان حاصل کنید.
  • از تطابق مدل دسته خریداری شده با مدل اصلی برند کمپانی اطمینان حاصل کنید.
     

قیمت دسته PS5

 

قیمت دسته PS5

قیمت دسته PS5 در جهان ۵۹٫۹۹ دلار اعلام شده است. بنابراین با توجه به نرخ دلار و شرایط مختلف ممکن است قیمت دسته PS5 در ایران کاهش یا افزایش پیدا کند. این هم در نظر داشته باشید که ورژن دوم دسته PS5 ممکن است با قیمت بیشتری وارد بازار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی