شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

استفاده از مواد شوینده مناسب چه اهمیتی دارد؟

در ادامه مقاله نیز قصد داریم بهترین مواد شوینده را جهت شستن فرش در منزل برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید.

استفاده از مواد شوینده مناسب چه اهمیتی دارد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که برای شستن فرش در خانه از چه موادی شوینده استفاده کنیم که بتوانیم بهترین نتیجه را از آن بگیریم. از آنجایی که فرش‌ها مهم‌ترین بخش دکوراسیون منازل ما ایرانی‌ها به شمار می‌روند، به همین دلیل اهمیت دارد که بتوانید فرش‌های خود را سالم و تمیز نگه دارید. یکی از راه‌های مراقبت از فرش‌ها آن است که حتماً از مواد شوینده مناسب، جهت شستن آن‌ها بهره گیرید.

شما برای شستن فرش‌های خود می‌توانید هم خودتان اقدام کنید و هم می‌توانید از خدمات مراکز قالیشویی معتبر کمک بگیرید. اگر در افسریه ساکن هستید، برای انتخاب معتبرترین قالیشویی می‌توانید از اطرافیان خود جستجو کنید و در نهایت قالیشویی ابریشم را انتخاب کنید.‌ در ادامه مقاله نیز قصد داریم بهترین مواد شوینده را جهت شستن فرش در منزل برایتان بیان کنیم، با ما همراه باشید.

 

 

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش کدام است؟

همانطور که بیان کردیم، فرش‌ها یکی از مهم‌ترین‌‌های بخش‌های دکوراسیون منازل به شمار می‌روند، به همین دلیل نقش زیادی در زیبایی منازل دارند. امروزه نیز فرش‌ها در طرح‌ها و نقش‌های گوناگونی تولید می‌شوند، به همین دلیل افراد می‌توانند متناسب با سلیقه خود، هرکدام از انواع فرش‌ها را انتخاب کنند، اما از آنجایی که فرش‌ها یکی از وسایلی هستند که از آن‌ها به صورت مکرر استفاده می‌شود، به همین دلیل در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و بعد از مدتی نیاز به شست و شو پیدا می‌کنند.

یکی از مواردی که باعث افزایش ماندگاری فرش‌هایتان می‌شود، استفاده از مواد شوینده با کیفیت است، چراکه هر کدام از انواع مواد شوینده تاثیرات متفاوتی بر روی بافت فرش‌ها می‌گذارد. به همین علت اگر بخواهید خودتان در منزل کار شستشوی فرش را انجام دهید، باید حتماً از شوینده مناسب استفاده کنید. همچنین راهکاری دیگر استفاده از خدمات مراکز قالیشویی معتبر است.

اگر به دنبال معتبرترین قالیشویی پیچ شمیران هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. شما می‌توانید با این کار لیستی از معتبرترین مراکز موجود در این منطقه در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود، یکی از مراکز را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. در ادامه به بررسی بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در منزل خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

شامپو فرش

اگر به فکر شستشوی فرش در منزل هستید، استفاده از شامپو فرش بهترین گزینه است، چراکه شامپو فرش یک شوینده تخصصی برای فرش‌ها به شمار می‌آید. به همین جهت دارای قدرت اسیدی مناسبی است. علاوه بر این به هنگام شستشو هیچگونه آسیبی به الیاف فرش شما وارد نمی‌کند و به هنگام استفاده از آن خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

 

پودر مخصوص قالیشویی

یکی دیگر از مواد شوینده‌ای که می‌توانید از آن برای شستن انواع فرش‌های خود بهره گیرید، استفاده از پودرهای مخصوص است. در واقع این پودرها دارای فرمولاسیون ویژه هستند. به همین دلیل می‌توانند فرش‌های شما را به خوبی تمیز کرده و انواع آلودگی‌ها را حتی از عمق بافت فرش شما نیز پاک کنند. همچنین این شوینده‌ها دارای ترکیبات مختلفی مانند کلر هستند و به همین خاطر قدرت چربی زدایی بالایی نیز دارند، پس می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه مناسبی برای شستن فرش در منزل در نظر گرفت.

پودر لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مواد شوینده‌ای که اکثر افراد برای شستن فرش‌های خود از آن‌ استفاده می‌کنند، پودر لباسشویی است. در واقع از این ماده شوینده، در بعضی از مراکز قالیشویی که به روش سنتی فرش‌ها را شستشو می‌دهند نیز استفاده می‌شود. پودرهای لباسشویی دارای قدرت پاک کنندگی بالایی هستند، به همین خاطر می‌توانند آلودگی‌های مختلف را از روی سطح و عمق بافت فرش شما پاک کنند. همچنین باید بیان کنیم که پودرهای لباسشویی در مقایسه با دو ماده شوینده‌ای که برایتان معرفی کردیم کیفیت پایین‌تری دارد، ولی در قیاس با دیگر مواد شوینده کیفیت بالاتری را شامل می‌شود. پس اگر در منزل به شامپو فرش و یا پودر‌های مخصوص دسترسی نداشتید، می‌توانید از پودر لباسشویی برای شستن فرش خود بهره گیرید.

مواد شوینده خانگی

از جمله مواد شوینده خانگی می‌توانیم به پودر صابون، مایع ظرفشویی و دیگر موارد اشاره کنیم، که شما می‌توانید از آن‌ها در صورت در دسترس نبودن دیگر مواد شوینده، برای شستن فرش خود استفاده کنید. هر کدام از این مواد دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند و تاثیرشان نیز بر روی انواع فرش‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به همین دلیل بهتر است حتماً قبل از استفاده، آن را بر روی قسمت گوشه‌ای فرش خود تست کنید، تا اگر الیاف فرش شما به آن حساسیت نشان داد از آن استفاده نکنید. برای مثال اگر بعد از تست ماده شوینده مورد نظر بر روی قسمتی از فرش، شاهد رنگ پس دادن آن بودید، مشخص می‌شود که فرشتان به آن ماده شوینده حساسیت داشته و شما نباید از آن برای شستن فرش خود بهره گیرید.

 

 

مزایای استفاده از مواد شوینده مناسب چیست؟

تا چندی قبل، تلاش کردیم تا چند مورد از بهترین و مناسب‌ترین و همچنین رایج‌ترین مواد شوینده‌ای را که، می‌توانید در منزل با استفاده از آن‌ها فرش خود را شستشو دهید را برایتان بیان کنیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم چند مورد از مزایای استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستن فرش را برایتان بیان کنیم. در واقع بهترین مواد شوینده، موادی هستند که استانداردهای بهداشتی و آزمایشگاهی را داشته باشند. استفاده از مواد شوینده باکیفیت مزیت‌های گوناگونی دارد مانند:

  • استفاده از مواد شوینده مناسب باعث نرم شدن بافت و الیاف فرش می‌شود.
  • استفاده از مواد شوینده باکیفیت مانع از تغییر رنگ در سطح فرش شما خواهد شد.
  • باکیفیت بودن مواد شوینده سلامت بافت و الیاف فرشتان را تضمین خواهد کرد.
  • مواد شوینده باکیفیت باعث ایجاد درخشندگی و زیبایی فرشتان می‌شود.
  • مواد شوینده مناسب می‌توانند تا حد زیادی، آلودگی‌های سطحی و همچنین آلودگی‌هایی که در بافت و داخل الیاف فرش است را از بین ببرند.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با بهترین مواد شوینده توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied