شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

علت ورم بعد از تزریق ژل لب چیست؟

علت ورم بعد از تزریق ژل لب چیست؟

معمولا تزریق ژل لب باعث ایجاد تورم و التهاب می‌شود که در پایین به دلایل آن می‌پردازیم.

معمولا تزریق ژل لب باعث ایجاد تورم و التهاب می‌شود که در پایین به دلایل آن می‌پردازیم.

۱_ نوع ماده: هیالورونیک اسید یکی از مواد موجود در ژل‌هایی است که به لب‌ها تزریق می‌شود. این ماده با چسبیدن به منبع طبیعی آب پوست، باعث ایجاد ورم موقت در بافت لب‌ها می‌شود. این ورم و التهاب معمولا یکی دو روزه بهبود پیدا می‌کنند.

۲_ کیفیت تزریق ژل: انتخاب مکان مطمئن، دارای مجوز و همچنین انتخاب پزشک خوب و کیفیت تزریق ژل لب می‌تواند در علت ورم لب‌ها تاثیر زیادی داشته باشد.

۳_ واکنش طبیعی بدن نسبت به تزریق ژل لب: این واکنش معمولا در همه افراد طبیعی است و به سیستم ایمنی بدن بازمی‌گردد؛ اما ممکن است تورم و التهاب در برخی افراد که پوست‌های حساس‌تری دارند، بیشتر باشد.

۴_ اقدامات پس از تزریق ژل لب برای جلوگیری و کاهش ورم: برخی از پزشکان در هنگام تزریق ژل به لب‌ها و یا پس از تزریق ژل، از کمپرس یخ استفاده می‌کنند که همین عمل در کاهش تورم و التهاب بسیار موثر است.

 

درمان ورم لب‌ها بعد از تزریق ژل لب

۱_قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید: نور خورشید به خاطر داشتن دمای بالا باعث ایجاد التهاب، خارش و قرمز شدن پوست می‌شود؛ بنابراین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید؛ زیرا محلی که تزریق ژل انجام شده بسیار حساس است و ممکن است نور خورشید باعث تشدید ورم و التهاب در آن ناحیه شود.

۲_ پرهیز از رفتن به حمام و سونا: پس از تزریق ژل لب باید تا دو الی سه روز از محیط‌های گرم دوری کنید. زیرا با قرار گرفتن در معرض گرما، التهاب و تورم افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید پس از بهبودی کامل لب‌ها از سونا، استخر و حمام و غیره استفاده کنید.

۳_ از مصرف دخانیات خودداری کنید: برای جلوگیری از بروز هرگونه بیماری یا تجمع خون به خاطر نیکوتین موجود در دخانیات، در ناحیه تزریق ژل، باید تا دو هفته پس از تزریق، از مصرف دخانیات مانند الکل و سیگار خودداری کنید.

۴_ از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید: انجام ورزش یا هرگونه فعالیت دیگر که باعث افزایش جریان خون در بدن شود، روند بهبود ورم و التهاب را کاهش می‌دهد. بنابراین در چند روز اولیه عمل تزریق ژل لب از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

 

بعد از تزریق لب‌های خود را لمس نکنید

از دست‌کاری کردن لب‌ها پرهیز کنید؛ این کار از جمله اقدامات موثری است که می‌توانید برای کاهش ورم لب‌ها از آن استفاده کنید؛ از خاراندن یا وارد کردن فشار یا ماساژ و... روی ناحیه‌ای است که ژل تزریق انجام شده است، خودداری کنید؛ زیرا با دست‌کاری کردن لب‌ها باعث تشدید تورم و التهاب می‌شوید.(توجه داشته باشید که عمل بوسیدن نیز باعث ایجاد فشار در لب‌ها می‌شود.)

 

از کمپرس یخ برای کاهش ورم استفاده کنید

استفاده کردن از یخ و کمپرس سرد که شما می‌توانید با قرار دادن یخ روی لب‌ها تورم آن را کاهش دهید. این راهکار یکی از ساده‌ترین راه حل‌های درمان کاهش تورم و التهاب پوست بعد از تزریق ژل به لب‌ها است. شما می‌توانید قبل و بعد از عمل تزریق ژل لب‌ از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار پس از تقریبا ۱۰ دقیقه باعث کاهش تورم می‌شود.(فراموش نکنید قبل از عمل یک کمپرس آب سرد با خود به همراه داشته باشید.)

 

خوردن مایعات باعث کاهش ورم لب‌ها می‌شود

خوردن آب فراوان باعث می‌شود تا بدن شما هیدراته شود. همچنین مصرف میوه‌هایی که پر آب هستند و خاصیت ضد التهابی دارند برای کاهش ورم لب‌ها موثر هستند. بعضی از میوه‌ها مانند آناناس می‌توانند ورم و التهاب پوستی را به طرز چشمگیری کاهش دهند؛ که علت آن وجود آب فراوان در این میوه و همچنین آنزیم بروملین است. بنابراین شما می‌توانید با خوردن آناناس تازه پس از عمل تزریق ژل به لب‌ها، التهاب و تورم لب‌های خود را کاهش دهید. همچنین مصرف میوه‌های تازه دیگر و آبمیوه‌های طبیعی به دلیل داشتن آب فراوان روند بهبود ورم و التهاب لب‌ها را سرعت می‌بخشند.(توجه کنید که هنگام نوشیدن آب و یا آبمیوه‌ از نی استفاده نکنید زیرا به لب فشار وارد می‌شود.)

 

نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید

بعد از عمل تزریق ژل لب باید حتما نحوه خوابیدن خود را اصلاح کنید. شما باید پوزیشن مناسبی را انتخاب کنید که به هیچ وجه به صورت و بخصوص لب‌های شما فشاری وارد نشود. عدم رعایت کردن نحوه خواب صحیح باعث می‌شود تا نتیجه دلخواه خود را از تزریق ژل لب به دست نیاورید. باید به گونه‌ای بخوابید که از غلط خوردن یا فشار وارد شدن و لمس شدن لب‌ها جلوگیری کنید؛ زیرا با این کار تاثیر فیلر تزریق شده به لب‌ها کاهش می‌یابد. با استفاده از دو یا چند بالش سعی کنید سر خود را بالاتر از سطح بدن خود نگه دارید. این کار باعث می‌شود تا سر شما ثابت بماند و کمتر آن را تکان دهید.

 

 

تا مدتی از لوازم آرایشی استفاده نکنید

بهتر است که در روزهای اولیه بعد از تزریق ژل لب، خیلی زود از لوازم آرایشی استفاده نکنید. اگر ممکن است حداقل ۲۴ ساعت از آرایش لب‌ها خودداری کنید؛ زیرا ممکن است برای شما حساسیت ایجاد ‌کند و یا باعث افزایش ورم و التهاب لب‌ها شود. دلیل این محدودیت این است که چون منافذ پوست لب به دلیل تزریق ژل باز هستند، مواد موجود در لوازم آرایشی ممکن است آلودگی و یا باکتری هایی داشته باشند و از طریق زخم به وجود آمده باعث ایجاد عفونت، قارچ و... در این ناحیه شوند. زخم به وجود آمده در اثر تزریق ژل روی لب ممکن است ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد تا بهبود پیدا کند. این روند بهبودی بستگی به بدن فرد دارد.

 

سایر عوارض تزریق ژل به لب کدامند؟

۱_از عوارض تزریق ژل به لب‌ها، می‌توان به آسیب بافت لب اشاره کرد، که البته این موضوع موقت است زیرا یک ماده خارجی وارد بدن شده است. به همین دلیل بدن با ایجاد ورم و التهاب نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. دقت کنید که هر چقدر مقدار ژل تزریق شده بیشتر باشد، آسیب بیشتری به بافت طبیعی لب‌ها خواهد زد. برای جلوگیری از آسیب زیاد در اثر تزریق ژل به لب حتما دقت کنید که عمل تزریق توسط یک پزشک متخصص انجام شود.

۲_ از دیگر عوارض تزریق ژل لب باید به خون‌ریزی، متورم شدن و کبودی لب‌ها اشاره کرد. این عوارض کم کم در مدت دو تا سه هفته بهبود می‌یابند. از عواملی که باعث تشدید این عوارض می‌شود، نحوه تزریق و جهت تزریق ژل، مقدار سی سی ژل تزریق شده، ماده ژل تزریق شده و جنس و کیفیت آن و... است. اگر هنگام تزریق ژل به لب‌ها، زاویه سوزن اشتباه باشد یا پزشک مورد نظر اشتباه تزریق ژل را انجام دهد، در تشدید تورم و خون‌ریزی لب بسیار تاثیر دارد.(در انتخاب پزشک متخصص خوب دقت کنید)

۳_ بروز آلرژی‌ها به دلیل تزریق ژل لب از دیگر عوارض آن است. این عارضه در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به بدن فرد دارد. از جمله این آلرژی‌ها می‌توان به قرمزی، سوزش، خارش، تورم، التهاب، تنگی نفس و تپش قلب و غیره اشاره کرد.

۴_ ایجاد عفونت از سخت‌ترین عوارض تزریق ژل لب است که به عوامل و شرایط مختلف و متفاوتی وابسته است مانند:

۴_۱_ رعایت نکردن بهداشت فردی و بهداشت وسایل عمل تزریق مانند استریل نبودن که خطر مبتلا شدن به عفونت را افزایش می‌دهد.

۴_۲_ داشتن عفونت قبلی که با تزریق ژل دوباره تشدید شده و باعث بروز عفونت‌های جدیدی نیز می‌شود.

۴_۳_ داشتن آلرژی‌ها و عوامل آلرژیک که در بدن برخی افراد این واکنش باعث ایجاد عفونت می‌شود.

۴_۴_ افرادی که دچار ضعف در سیستم ایمنی بدن خود هستند به دلیل داشتن حساسیت ممکن است پس از تزریق ژل لب دچار عفونت شوند.

۵_ ایجاد جوش‌های ریز و یا درشت یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب است. برای درمان این عارضه شما باید با پزشک خود مشورت کنید و از محلول‌ها، کرم‌ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید قبل از عمل با انجام تست، حساسیت خود را نسبت به ژل لب بررسی کنید.

۶_ متقارن نبودن لب‌ها نیز ممکن است در تزریق مقدار ژل برای شما دردسر ایجاد کند. کمتر یا بیشتر تزریق شدن ژل در لب‌ها و یا اشتباه وارد کردن سوزن تزریق باعث عارضه تفاوت لب‌ها و نامتقارن بودن آن‌ها می‌شود.(توجه داشته باشید که در صورت بروز چنین عارضه‌ای حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و تا زمان حل این مشکل نسبت به تزریق مجدد اقدام نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای شما شود.)

۷_ جابه‌جا شدن ژل تزریق شده به لب از جمله عوارض مهم این عمل است؛ زیرا ممکن است باعث فلج شدن هر ناحیه از صورت شود. این فلج شدن ممکن است موقتی باشد که در اثر تزریق مقدار ژل اشتباه(کم یا زیاد بودن مواد) و تزریق ژل به محل اشتباه به وجود می‌آید.

۸_ به وجود آمدن زخم در ناحیه تزریق ژل که رابطه مستقیمی با تزریق اشتباه دارد، از دیگر عوارض تزریق ژل لب است. در اکثر مواد موجود در ژل لب، هیالورونیک اسید وجود دارد که اگر مقدار زیاد آن یا تزریق اشتباه آن صورت گیرد، ممکن است باعث خشکی پوست و ایجاد زخم روی صورت و لب‌ها شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی