شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

پمپ بشکه کش یا تخلیه بشکه چیست؟

درام پمپ نوع پیشرفته پمپ بشکه دستی است که مزایای ویژه‌ای دارد؛ از این رو، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برای تخلیه انواع سیالات از بشکه‌ها و درام‌ها، یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که به آن نیاز پیدا خواهید کرد، پمپ بشکه کش است که تحت عنوان پمپ تخلیه بشکه نیز شناخته می‌شود؛ اما این پمپ دقیقا چه کاربردی دارد و چرا به آن نیاز پیدا خواهید کرد؟ از قابلیت‌های قابل‌توجه این محصول می‌توانیم به حمل و نقل راحت آن به دلیل وزن کمی که دارد، اشاره کنیم و البته، طرز کار با پمپ تخلیه نیز بسیار آسان است. این پمپ انواع و مدل‌های مختلفی دارد که می‌توانید بهترین آن‌ها را از برندهای مطرح جهانی از عرضه‌کنندگان معتبر خریداری کنید. درام پمپ نوع پیشرفته پمپ بشکه دستی است که مزایای ویژه‌ای دارد؛ از این رو، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707863744_65cbeec08bcbd.jpg

 

پمپ بشکه کش چیست؟

پمپ‌های تخلیه بشکه با نام‌های برل پمپ یا درام پمپ نیز شناخته می‌شود. این پمپ برای تخلیه و انتقال سریع و ایمن انواع سیالات، از جمله آب یا مواد شیمیایی از نوع اسیدی و بازی، حلال‌ها، سوخت و موارد مشابه با ویسکوزیته و خواص شیمیایی متفاوت، از مخازن یا بشکه‌ها در صنایع مختلفی مانند کارخانه‌های شیمیایی و فرآوری مواد غذایی استفاده می‌شود.

این پمپ‌ها معمولا با قدرت محرک دستی، الکتریکی یا پنوماتیکی عرضه می‌شوند. نوع پمپ مورد استفاده به نوع سیال، کاربری موردنظر و منبع تغذیه بستگی دارد. به‌علاوه، این تجهیزات پمپاژ قابل حمل، به‌صورت فلزی یا غیرفلزی (پلاستیک) در دسترس هستند تا در زمان استفاده از سیالات خورنده، حداقل خوردگی را داشته باشند و کمترین آسیب را متحمل شوند.

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707863557_65cbee0534e90.jpg

 

پمپ‌های بشکه کش چه کاربردی دارند؟

اکثر تولیدکنندگان پمپ‌های بشکه کش، انواع منابع تغذیه از لحاظ تک فاز یا سه فاز بودن و حتی از نظر نوع قدرت، مثلا الکتریکی یا پنوماتیکی بودن را عرضه می‌کنند. نکته قابل‌توجه درباره این دستگاه‌ها این است که در صورت قطع شدن برق یا دسترسی نداشتن به برق، می‌توان از درام پمپ‌های دستی استفاده کرد. همچنین، اگر سیال قابلیت اشتعال داشته باشد، باید از موتورهای پنوماتیکی یا ضدانفجار استفاده کرد.

باتوجه به قابلیت‌های گسترده‌ای که این پمپ‌ها دارند، در هنگام خرید حتما باید به نوع سیال از نظر ویسکوزیته، خوردگی، همچنین محیط کاری از لحاظ دما، رطوبت و ... توجه داشته باشید. به‌طور کلی از پمپ بشکه کش برای انتقال و تخلیه سیالات مختلفی می‌توان استفاده کرد که مهم‌ترین کاربردهای آن عبارت‌اند از انتقال و تخلیه:

 

  • انواع اسیدها و بازها
  • حلال‌ها و الکل‌ها
  • مواد شوینده مثل سفیدکننده و نرم‌کننده
  • انواع سوخت و مواد اشتعال‌زا مانند بنزین، نفت و گازوئیل
  • گازهای مایع
  • انواع روغن‌های صنعتی و خوراکی از قبیل روغن هیدرولیک و روغن موتور
  • مواد خوراکی نظیر عسل، رب، اسانس و آبمیوه
  • انواع چسب‌ها و رنگ‌ها
  • رزین، لاتکس، پلی استر
  • و ...

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707862877_65cbeb5d356da.jpg

 

مزایا و معایب پمپ تخلیه بشکه

 

مزایای استفاده از پمپ تخلیه بشکه عبارت‌اند از:

  • سادگی و کم هزینه بودن حمل و نقل، تعمیر و نگهداری به دلیل ساختار ساده‌ای که دارند.
  • سازگاری مناسب با انواع سیالات از جمله مواد شیمیایی، سوخت، روغن و ...
  • در دسترس بودن موتورهای ATEX برای سیالات قابل اشتعال و مدل‌های دارای تائیدیه FDA برای صنایع غذایی و دارویی
  • کاهش خطرات ناشی از جابه‌جایی دستی ظروف و بشکه‌ها، از جمله پاشش مواد شیمیایی و نشت بخارات سمی
  • برخورداری از طراحی‌های متنوع برای انواع سیالات با ویسکوزیته‌های مختلف؛ از جمله مدل‌های سانتریفیوژ با یک یا چند پروانه برای سیالات با ویسکوزیته کم

 

معایب استفاده از پمپ بشکه عبارت‌اند از:

  • نیاز به مونتاژ و تطابق دقیق با ابعاد و خصوصیات شیمیایی سیال موجود در بشکه. به‌عنوان مثال، لوله غوطه‌وری پمپ برای یک بشکه ممکن است مناسب نباشد و مواد سازگاری شیمیایی با سیال‌های دیگر را نداشته باشد. با این حال، قطعات پمپ به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت تعویض و تغییر کاربری را داشته باشند.
  • محدودیت در توان عملیاتی، دبی و فشار، به‌خصوص برای سیالات با ویسکوزیته بالا یا چسبناک‌تر.
  • فضای محدود بین لوله خارجی و داخلی که شفت درون آن قرار دارد، سبب می‌شود که سیال نتواند به آسانی از این قسمت عبور کند. این مسئله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در انتقال سیال‌های حاوی ذرات جامد بزرگ شود.
     

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707863445_65cbed9539842.jpg

 

قیمت پمپ بشکه کش

در هنگام خرید پمپ‌های تخلیه حتما توجه داشته باشید که دستگاه مطابق با نیازهای شما از نظر حجم سیالی که باید پمپاژ شود، غلظت سیال مورد نظر، نوع آن و ... باشد. تمامی این فاکتورها به‌علاوه برند پمپ و نوع آن، می‌توانند در قیمت پمپ بشکه کش تاثیرگذار باشند؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهترین دستگاه با مناسب‌ترین قیمت‌ها، حتما با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید. مشاوران ما نیز با ارائه راهنمایی‌های لازم، به شما کمک خواهند کرد تا بهترین گزینه را برای انتقال و تخلیه سیالات مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

https://file.tesmino.ir/images/2024/02/images_1707863887_65cbef4f23c3d.png

 

جمع‌بندی

اشاره کردیم که پمپ‌های بشکه کش یا پمپ اسیدکش می‌توانند در جابه‌جایی و تخلیه بسیار سریع‌تر و راحت‌تر بسیاری از مایعات، حتی اسیدها و بازها کمک‌کننده باشند. این دستگاه‌ها با وزن پایینی که دارند، به راحتی قابل جابه‌جایی هستند؛ از این جهت، اگر به دنبال بهترین پمپ اسیدکش یا همان تخلیه بشکه با مناسب‌ترین قیمت‌ها هستید، سری به وب‌سایت barrelpump.ir بزنید و با کارشناسان برل پمپ برای خرید و استعلام قیمت محصولات در ارتباط باشید.

 

خرید پمپ بشکه کش پلاستیکی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، متریال مورد استفاده در ساخت پمپ بشکه کش، انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، پلاستیک است. پمپ‌های تخلیه بشکه پلاستیکی معمولاً دارای موتور الکتریکی هستند و کاربردهای متعددی دارند. ساخته شدن بدنه و اجزاء پمپ از پلاستیک موجب شده است این نوع پمپ وزن بسیار سبکی داشته باشد و به راحتی حمل و جابجا شود.

علاوه بر این، قیمت این نوع پمپ نسبت به دیگر انواع آن، مانند پمپ‌های استیل، بدون شک پایین‌تر است. یکی از برند های مرغوب و با قیمت مناسب پمپ بشکه کش دبم است. با این حساب اگر سیال مورد استفاده، خاصیت خورندگی نداشته باشد و خواص آن با خواص پلاستیک هم‌خوانی داشته باشد، این نوع پمپ می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار رود.

لطفا برای خرید پمپ بشکه کش با شرکت مهار فن ابزار تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied