شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اگر خواستید آجیل بخرید حتما این مطلب را بخوانید

اگر خواستید آجیل بخرید حتما این مطلب را بخوانید

آجیل به‌علت طعم و خواص فوق‌العاده‌ای که دارد طرفداران زیادی دارد و خرید آن بسیار زیاد است؛ اما خرید آجیل نکاتی دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید تا به محصول خوبی برسید. در این مقاله به بررسی این نکات می‌پردازیم.

 

آجیل‌ها یکی از بهترین خوراکی‌ها برای میان‌وعده که افراد بسیاری طرفدار آن هستند. در حین خرید آجیل باید به یک‌سری نکات توجه کنید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید. ممکن است تمام محصولات موجود در بازار دارای کیفیت خوبی نباشند و با طعم بد و مضراتی که برای بدن دارند، موجب نارضایتی مشتریان بشوند.

به همین دلیل، دیجی‌کالا در این مقاله قصد دارد نکاتی را به شما عرضه کند تا با بررسی و رعایت آن‌ها بتوانید آجیل باکیفیت‌ و مرغوبی را خریداری کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید آجیل بخرید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

نکات خرید آجیل

مهم‌ترین مسئله حین خرید آجیل، تازگی آن است. تازه بودن را می‌توان ازطریق مزه کردن محصول متوجه شد. طعم آجیل کهنه تلخ است. این موضوع به سبب از دست‌رفتن تعادل روغن در آن‌ها است. محصولاتی که تعادل روغن آن‌ها از بین می‌رود، طعم طبیعی خود را از دست می‌دهند و بهتر است که از آن‌ها استفاده نشود.

آجیل‌های کهنه و محصولات معیوب می‌توانند موجب ایجاد مسمومیت در بدن ما شوند. اگر شما نیز قصد دارید برای پذیرایی از مهمانان خود از آجیل‌ها استفاده کنید بهتر است هنگام خرید نکاتی را که در زیر آورده‌ایم را رعایت کنید.

آجیل‌‌های تازه خریداری کنید

تشخیص تازه یا کهنه بودن آجیل در بعضی شرایط می‌تواند کار دشواری باشد. در هنگام خرید طراوت محصول یکی از مهم‌ترین مسائل است و بهترین راه برای پی بردن به آن، مزه کردن است. اگر محصول خریداری‌شده، طعم تلخ یا ترشی دهد، احتمال اینکه چربی‌های آن فاسد شده باشند وجود دارد. به‌علاوه، اگر بوی نامطبوعی بدهند یا سخت و سفت شده باشند، می‌تواند نشان از کهنگی آن باشند.

در هنگام خرید دقت کنید، اگر رنگ آجیل تیره شده یا کپک زده است، آن محصول دیگر قابل استفاده نیست. اگر به‌صورت اینترنتی خرید می‌کنید حتما باید به تاریخ تولید آن دقت کنید تا به تازه یا کهنه بودن آن پی ببرید. توجه به این نکته در خرید پسته اعلا و سایر آجیل‌ها چه به‌صورت فله‌ای چه بسته‌بندی‌شده لازم است.

آجیل‌ها را در تماس با هوا قرار ندهید

یکی از بهترین کارها برای تازه نگه داشتن آجیل، ممانعت از تماس آن با هوا است. هر نوع آجیلی که در این شرایط قرار داشته باشد با سرعت بیشتر از معمولی کهنه می‌شود. بنابراین، این محصول نباید در تماس با هوا باشد یا حداقل ارتباط را داشته باشد. آجیل‌هایی که در تماس با فضای آزاد قرار داشته باشند، طعم تلخی به‌خود می‌گیرند و شما باید محصولی را انتخاب کنید که در این شرایط نبوده باشد و همچنین نیز از آن به‌درستی نگه‌داری کنید.

آجیل خام خریداری کنید

خرید آجیل چه به‌صورت جزئی چه عمده، به‌شکل خام بهتر است؛ چراکه آجیل بوداده به‌علت بوداده‌شدن، بعضی از آنزیم‌ها، مواد مقوی و معدنی خود را از دست می‌دهد. درصورتی‌که شما این محصول را به‌صورت بوداده دوست دارید، بهتر است ابتدا آن را خام خریداری کنید تا تازه بماند و در مواقع لازم نسبت به مزه دادن به آن‌ها اقدام کنید. همچنین، در هنگام خرید انواع این محصول، همیشه سعی کنید آن‌ها را به‌طور شور خریداری نکنید؛ زیرا نمک برای بدن مضر است.

دقت به نحوه بسته‌بندی آجیل

در زمان خرید انواع آجیل، تازه نگه‌داشته‌شدن برای داشتن یک محصول خوش‌مزه بسیار مهم است. بنابراین، برای اطمینان از تازگی آن می‌‌توانید به نحوه بسته‌بندی آن دقت کنید. محصولات بسته‌بندی‌شده را می‌توان به سادگی مصرف کرد. در بعضی موارد ممکن است، بسته‌بندی تغییر شکل بدهد یا سوراخ شود. پس صرفا فقط ارائه آجیل به این شکل کافی نیست و شما باید به تمام قسمت‌های آن دقت کنید که سوراخ نشده باشد.

به قیمت آجیل دقت کنید

قیمت آجیل موردی است که حین خرید انواع آن باید به آن دقت کنید. قیمت آجیل‌هایی که طراوت خود را از دست داده‌اند و تازه نیستند، از قیمت محصولات معمولی و باکیفیت کمتر هستند. بنابراین، باید به این موضوع بسیار توجه کنید که خیلی کمتر از حد معمول نباشد، در غیر این صورت باید به تازگی و مرغوبیت کالا شک کنید.

به ظاهر آجیل دقت کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که فاسد شدن یا کهنگی آجیل را نشان می‌دهد، خرابی‌هایی است که روی ظاهر آن ایجاد شده است. چنانچه روی سطح مغزیجات متوجه وجود خرابی، کپک، وجود حشرات یا حفره‌های ایجادشده توسط آن‌ها شدید، لازم است از مصرف آن‌ها خودداری کنید. بنابراین، اگر شاهد این‌گونه مواردی بودید، از خرید و مصرف چنین آجیل‌هایی خودداری کنید.

از آجیل به‌درستی نگهداری کنید

پس‌از خرید آجیل باکیفیت و مورد علاقه خود، نگه‌داری دقیق و درست از آن بسیار مهم است؛ چراکه چربی موجود در آن موجب ایجاد مزه ترشیدگی بلافاصله بعد‌از پوسته شدن آن‌ها می‌شود. آجیل تا زمانی که در پوسته است مشکل کمتری دارد و مراقبت از آن ساده‌تر است.

اگر این محصول را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی دربسته و در مکان خنک و خشک نگه‌داری کنید، برای چندین ماه قابلیت مصرف و استفاده خود را حفظ می‌کنند. بااین‌حال، توصیه می‌شود حتی مغزیجات موجود در پوسته را نیز در فصول مرطوب و گرم سال در یخچال نگهداری کنید.

آجیل‌های پوست‌کنده‌ای که در ظروف شیشه‌ای در محکم، به دور از نور مستقیم خورشید و در دمای اتاق نگهداری می‌شوند، بسته به دمای مکان نگهداری شما و میزان تازه بودن آن‌ها در زمان خرید، به‌مدت یک تا ۲ ماه، قابل استفاده هستند. بهتر است تمام آجیل‌هایی که از پوسته خود جدا شده‌اند را در تمام طول تابستان و دیگر ماه‌های گرم، در یخچال و فریزر نگهداری کنید.

جمع‌بندی

آجیل از جمله خوراکی‌هایی است که دارای طعم عالی بوده و تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود دارد. در هنگام خرید این محصول باید نکاتی را در مورد آن‌ها بررسی کنید تا از تازه بودن و کیفیت بالای آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

برای فهمیدن تازگی آجیل بهتر است که آن را مزه کنید و درصورتی‌که به‌صورت اینترنتی اقدام به خرید آن می‌کنید، لازم است اطلاعات موجود روی آن را مطالعه کنید و اگر متوجه کهنه بودن آن شدید، از مصرف آن اجتناب کنید.

در هنگام خرید اینترنتی انواع آجیل، توجه کنید سایتی را انتخاب کنید که معتبر باشد و درصورت کهنگی و تازه نبودن محصول آن را بتوانید مرجوع کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی