شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نقاشی ساختمان با رنگ و بویی دیگر!

اولین اقدامات برای نقاشی ساختمان همراه فوت و فن‌هایی که برای انجام رنگ آمیزی ساختمان بهتر است بدانید برای شما آوردیم تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید

یادمه یکی از کارهایی که سال پیش باید انجام می‌دادم داشتم نقاشی ساختمان بود. من عاشق بوی رنگم و همیشه وقتی می‌دیدم یکی داره خونه رنگ می‌کنه چند لحظه اون محدوده قدم میزدم تا بوی رنگ رو قشنگ احساس کنم.

نقاشی ساختمان

یه روز داشتم به در و دیوار خونه خودم نگاه می‌کردم به خودم گفتم تو که عاشق بوی رنگی چرا خودت امتحانش نمی‌کنی؟ خیلی دلم میخواست یه تغییر اساسی به دکور خونه بدم که نقاشی دیوارها یکی از مهمترین کارهایی بود که میتونستم انجام بدم. سر همین موضوع تصمیم گرفتم نقاشی ساختمان رو خودم شروع کنم.

اولین اقدام در نقاشی ساختمان

همون اول کار به نظرم رسید که بهترین کاری که میتونم الان انجام بدم این که به یک فروشگاه رنگ فروشی برم تا سر در بیارم که کدوم رنگ به کار من میاد؟! اونجا که وارد شدم کلی رنگ بود با برندهای مختلف، ابزار و وسایل نقاشی ساختمان از غلتک و سمباده گرفته تا قلمه و چهارپایه و ... . من خیلی حس و حال خوبی داشتم از اینکه قراره چندتا از این وسایل رو با خودم ببرم.

کدوم رنگ برای نقاشی ساختمان بهتره؟

بعد از اینکه کامل همه رنگ‌ها و ابزار و وسایل رنگ کاری ساختمان رو توی فروشگاه دیدم و از اونجایی که تنوع خیلی بالا بود، تصمیم گرفتم از فروشنده که دست برقضا خودشون یک نقاش ساختمانی حرفه‌ای بودن، راهنمایی بگیرم. اولین سوالی که اون لحظه به ذهنم رسید این بود: به نظرتون کدوم یکی از رنگ‌ها برای نقاشی ساختمان بهتره؟

بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان

این سوالی که پرسیدم جواب طولانی داشت که اینجا سعی می‌کنم به صورت خلاصه و مفید براتون توضیح بدم:

  1. اولین چیزی که نقاش بهم گفتن این بود که بستگی داره به اینکه رنگ ساختمان رو برای کدوم قسمت از خونه می‌خوای؟ برای دیوارها؟ یا سقف خونه؟ یا برای داخل حیاط و زیرزمین؟ چون اگر برای داخل حیاط بخوای بهتره که از رنگ‌های ضد آب استفاده کنی که قیمت‌ها و برندهای متفاوتی داره.
  2. بستگی داره چقدر بخوای هزینه کنی برای نقاشی ساختمان! منطق نقاش این بود که اگر می‌خوای زمان کمی تو خونه بمونی و یا آدمی هستی که دوست داری هر یکی دو سال یکبار رنگ کاری ساختمان رو تغییر بدی بهتره که زیاد هزینه نکنی.
  3. زیرسازی دیوارهای خونه چیه؟ یعنی اگر زیرسازی خوب نباشه برای نتیجه گیری بهتر باید خوب مراحل زیرسازی و بتونه کاری رو انجام بدی و با استفاده از رنگ با کیفیت به نتیجه دلخواه برسی.
  4. خودت میخوای انجام بدی یا میسپاری به نقاش ساختمان؟! این سوال ذهنمو درگیر کرد. ازشون پرسیدم فرقی می‌کنه؟ گفتن بله مشخصه! اگر بخوای نقاش ساختمان برات انجام بده و یک رنگ درجه یک استفاده کنی، خوب باید علاوه بر هزینه رنگ دستمزد نقاش هم بپردازی. اما اگر خود شما سررشته‌ای در زمینه داری یا علاقه به امتحان کردن این کار داری فقط هزینه رنگ رو پرداخت می‌کنی. پس می‌تونی یک رنگ بهتر خریداری کنی.

به نظرم که منطقی بود و از اونجایی که من علاقه زیادی به تجربه این کار داشتم گفتم قراره که خودم دست به کار بشم.

فوت و فن رنگ آمیزی ساختمان

از اونجایی که نقاش به نظر خیلی منصف و کاردرست میومد بهم گفتن حالا که قراره خودت وارد میدون بشی بیا تا بهت چندتا نکته مهم یاد بدم که بین کار به مشکل نخوری! منم خوشحال و مشتاق که ببینم ایشون چی میگن.

فوت و فن رنگ آمیزی ساختمان

چندتا نکته مهمی که بهم یاد دادن و اتفاقا خیلی هم کارآمد بود این موارد بودن:

  • قبل از اینکه برای رنگ آمیزی ساختمان اقدام کنی تمام وسایل و لوازم قسمتی که باید رنگ بشه، جمع کن و با یک نایلون بزرگ روی اون رو بپوشون. محض احتیاط میتونی از یک پارچه ضخیم هم برای روی نایلون استفاده کنی تا خیالت راحت باشه هیچ رنگی قرار نیست به وسیله‌ها آسیب برسونه. خوب من همچین چیزی رو نمی‌دونستم و فکر می‌کردم فقط یکم جابه‌جا کردن وسیله‌ها کافیه!
  • حواست باشه که بتونه کاری و سمباده زنی رو به دقت انجام بدی؛ چون هرچقدر هم رنگ دلخواه و گرون قیمتی رو استفاده کنی در نهایت از تقاشی ساختمان راضی نیستی. تو میمونی با دیوارهایی که پر از موج یا پستی و بلندیه.
  • عجله نکن! اجازه بده که بتونه و زیرسازی دیوارها به‌طور کامل خشک بشه تا نتیجه بهتری از سمباده زنی بگیری. حتی زمانی که آستری کار رو می‌زنی اجازه بده تا کامل خشک بشه و بعد شروع به رنگ کاری اصلی بکن. این مورد برای نتیجه عالی ضروریه!
  • از ابزار با کیفیت استفاده کن! چون علاوه بر اینکه حین کار راحت‌تر هستی و از کار لذت می‌بری، میفیت ابزار بر نتیجه نهایی کار تاثیر زیادی خواهد گذاشت. قلمویی که برای نقاشی ساختمان استفاده می‌کنی نباید ردی از خودش باقی بذاره!
  • ایمنی رو رعایت کن و جدی بگیر! از چهارپایه محکم استفاده کن تا دغدغه افتادن و آسیب دیدن نداشته باشی. مطمئن باش بیشتر از کارت لذت میبری.
  • اگر سقف خونه گچبری داره سعی کن با صبوری و قلموی مناسب اونارو رنگ بزنی تا در نهایت گچبری جلوه قشنگتری داشته باشه.
  • یادت باشه کف خونه رو با چیزی بپوشونی که رنگ کف خونه نریزه!
  • حتما برای ترکیب رنگ نقاشی ساختمان تحقیق کن و فرمول رنگ مورد نظر رو پیدا کن. حتما بعد از ترکیب رنگ مقداری از اون رو در قسمت کوچکی از دیوار امتحان کن و مطمئن باش این همان رنگی است که می‌خواستی.

تکنیک ترکیب رنگ ساختمان

تکنیک ترکیب رنگ ساختمان

همه این نکته‌هارو به ذهنم سپردم و ازشون خواستم تا بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان بهم معرفی کنن. با توضیحاتی که در مورد قیمت و کیفیت هر رنگ بهم دادن، رنگ‌های ساختمانی رو همراه با ابزارهای مورد نیاز خریدم و از اونجایی که دوست داشتم یکی از دیوارها رنگ سبز زیتونی داشته باشه فرمول این ترکیب رو ازشون پرسیدم که بهم گفتن باید پایه رنگ سفید باشه و بهش رنگ سبز اضافه بشه و بعد از اون مقداری رنگ گل ماشین رو ترکیب کنی که در آخر یک رنگ سبز زیتونی قشنگ بهت میده.

یک نتیجه‌گیری خوب

پیش به سوی خونه رفتم و با اشتیاق دست به‌کار شدم. خونه من خیلی نقلیه و 50 متره، اما همین 50 متر 2 هفته زمان از من گرفت چون هیچ تجربه‌ای نداشتم و خطا زیاد داشتم، مجبور میشدم بعضی کارها رو دوبار انجام بدم. به این فکر نکرده بودم که چقدر زمان بره! اما در نهایت از تجربه‌ای که داشتم خوشحال بودم و تغییرات خوبی در خونه ایجاد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی