شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مزایای سفر با قطار به نسبت سفر با هواپیما

اگر می‌خواهید از مزایای سفر با قطار نسبت به هواپیما بیشتر بدانید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب در مورد رزرو بلیط هواپیما و قطار نیز صحبت می‌کنیم.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که سفر با قطار بهتر است یا هواپیما؟ اگر قصدتان از سفر تنها رسیدن به مقصد است؛ قطعا سفر با هواپیما برای‌تان بهتر است؛ اما اگر تمایل دارید از زیبایی‌های مناظر مسیر لذت ببرید و خاطره‌ای لذت بخش برای خودتان بسازید، سفر با قطار بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر می‌خواهید با هزینه کم اما راحت و سریع سفر کنید، بلیط هواپیما لحظه آخری گزینه خوبی است. اگر می‌خواهید از مزایای سفر با قطار نسبت به هواپیما بیشتر بدانید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب در مورد رزرو بلیط هواپیما و قطار نیز صحبت می‌کنیم.

سفر با قطار بهتر است یا هواپیما

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که سفر با قطار بهتر است یا هواپیما؟ در پاسخ باید گفت که سفر با قطار معمولا بهتر از هواپیما است. چرا که در خرید اینترنتی بلیط قطار هزینه کمتری نسبت به بلیط هواپیما پرداخت می‌کنید. همچنین قیمت بلیط‌های قطار هر لحظه در حال افزایش نیست و از هزینه ثابتی برخوردار است. به همین علت هر زمانی که تمایل داشته باشید، می‌توانید بلیط قطار را با قیمت مناسب تهیه کنید. البته ناگفته نماند که سفر با قطار یا هواپیما بستگی به اولویت‌های هر فرد در برنامه‌ریزی سفر نیز دارد. در ادامه مطلب بیایید تا به اتفاق یکدیگر مزایای سفر با قطار و هواپیما را بررسی کنیم.

مزایای سفر با قطار

سفر با قطار یکی از لذت بخش‌ترین سفرهای عمرتان را می‌سازد. چرا که از زیبایی‌های مسیر لذت می‌برید و هزینه کمتری نسبت به سفر با هواپیما پرداخت می‌کنید. بیایید تا نگاهی به برخی از مزایای سفر با قطار بیندازیم:

1- فضای بیشتر

قطار معمولا فضای بیشتری نسبت به هواپیما دارید. چرا که بار بیشتری را می‌توانید حمل کنید و داخل واگن قطار با خودتان ببرید. شما می‌توانید چمدان‌های خودتان را در بالای قطار در فضای مشخص شده بگذارید و در تخت‌های کوپه استراحت کنید. در سفر با قطار میزان بارهای شما اندازه گرفته نمی‌شود. ناگفته نماند که بیشتر قطارهای لوکس و درجه یک شامل رستوران و کافی‌شاپ هم هستند. به همین علت به راحتی می‌توانید در قطار جابه‌جا شوید و از امکانات قطار استفاده کنید.

2- امنیت بیشتر

از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار داشتن امنیت بیشتر است. چرا که تصادفات و احتمال سقوط در سفر با قطار نیست و با خیالی آسوده می‌توانید سفر کنید.

3- زیبایی‌های مسیر

دیدن زیبایی‌های مسیر یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار است. خیره شدن به سرسبزی‌های مسیر تهران به سوادکوه مازندران به قدری لذت دارد که دل‌تان می خواهد زمان از حرکت بایستد و تا مدت‌ها به زیبایی‌های مسیر نگاه کنید.

4- برنامه‌ریزی مناسب و دقیق

معمولا در سفر با قطار برنامه‌ریزی سفرتان بهتر پیش می‌رود. چرا که در سفر با قطار تاخیر وجود ندارد و در همان لحظه شروع سفر، قطار حرکت می‌کند؛ اما سفر با هواپیما با تاخیری‌های زیادی همراه است.

5- هزینه کمتر

از دیگر مزایای سفر با قطار می‌توان به هزینه کمتر خرید اینترنتی بلیط قطار اشاره کرد. شما با پرداخت هزینه کمتر و ثابت، سفری هیجان‌انگیز را می‌توانید تجربه کنید. در حالی که سفر با هواپیما به این شکل نیست و برای رزرو بلیط هواپیما ارزان، باید به دنبال خرید بلیط چارتری یا لحظه آخری باشید. همچنین هر لحظه قیمت بلیط‌های هواپیما در حال تغییر است.

در نهایت ناگفته نماند که قطار نسبت به هواپیما کربن کمتری آزاد می‌کند. در نتیجه آسیب کمتری به شما و محیط زیست می‌زند. به این ترتیب سفری سبز و پر از خاطره برای‌تان ساخته می‌شود.

مزایای سفر با هواپیما

با مزایای سفر با قطار آشنا شدید؛ حال بیایید تا با برخی از مزایای سفر با هواپیما هم آشنا شویم تا انتخاب بهتری داشته باشید. از مزایای سفر با هواپیما می‌توان اشاره کرد به:

1- سرعت سفر

سفر با هواپیما نسبت به قطار از سرعت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال مدت زمان سفر با قطار از تهران به مشهد دو ساعت زمان می‌برد. در حالی که همین مسیر با قطار حدود 12 ساعت زمان می‌برد. اگر زمان‌تان محدود است؛ پیشنهاد می‌شود رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصدتان برسید. می‌توانید رزرو بلیط قطار با بهترین قیمت را از مِستربلیط انجام دهید.

2- امکانات سفر

امکانات سفر با هواپیما نسبت به قطار بیشتر است. به عنوان مثال در پروازهای درجه یک امکاناتی همچون اینترنت رایگان، ماساژور، اسباب بازی و سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسبی وجود دارد.

3- صرفه جویی در هزینه‌های کودکان

یکی دیگر از هزینه‌های سفر با هواپیما، صرفه جویی در هزینه‌های کودکان است. چرا که در سفر با هواپیما بلیط برای کودکان زیر 2 سال با هزینه کمتری محاسبه می‌شود.

4- زمان بیشتر

در سفر با هواپیما زمان بیشتری دارید. چرا که در سریع‌ترین زمان به مقصد مورد نظرتان می‌رسید و در کمترین زمان، می‌توانید از بیشترین جاذبه‌های گردشگری شهر مد نظرتان دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید.

ناگفته نماند که سفر با هواپیما معایبی هم دارد که شاید برای‌تان ناخوشایند باشد. این معایب شامل ترس از پرواز، محدودیت در حمل بار، تاخیر در پرواز، اتلاف وقت در فرودگاه، فاصله فرودگاه و هزینه سفر می‌شود.

حال که با مزایای سفر با هواپیما و قطار آشنا شدید. بعد از رزرو بلیط هواپیما یا قطار یادتان نرود که هتل هم رزرو کنید تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید. اگر به دنبال هتلی ارزان با قیمت مناسب هستید، برای رزرو هتل ارزان، می‌توانید اقامتگاه‌های بوم‌گردی مقصد مد نظرتان یا هتل‌های دو و سه ستاره را انتخاب کنید. برای رزرو هتل ارزان نیز حتما به سایت‌های معتبر گردشگری مراجعه کنید تا بدون دغدغه رزرو هتل را انجام دهید.

حال که با مزایای سفر با قطار و هواپیما آشنا شده‌اید؛ شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ به نظر شما سفر با کدام یک از آنها به صرفه‌تر است؟ خوشحال می‌شویم از تجربیات سفرتان با قطار یا هوایپما با ما و مخاطبان سایت صحبت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی