شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ایمپلنت ارزان ایرانی (مزایا و معایب + برندها + مقایسه با خارجی ها)

ایمپلنت ارزان ایرانی (مزایا و معایب + برندها + مقایسه با خارجی ها)

اگر تصمیم دارید جای خالی دندان هایتان را با کاشت دندان یا همان ایمپلنت پر کنید و هزینه های ایمپلنت های خارجی برای شما سنگین است، می توانید از ایمپلنت های ارزان ساخت ایران استفاده کنید. اصلی ترین دلیلی که مراجعان دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت را به استفاده از ایمپلنت های ایرانی ترغیب می کند، قیمت پایین ایمپلنت ایرانی است.

 

اگر تصمیم دارید جای خالی دندان هایتان را با کاشت دندان یا همان ایمپلنت پر کنید و هزینه های ایمپلنت های خارجی برای شما سنگین است، می توانید از ایمپلنت های ارزان ساخت ایران استفاده کنید. اصلی ترین دلیلی که مراجعان دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت را به استفاده از ایمپلنت های ایرانی ترغیب می کند، قیمت پایین ایمپلنت ایرانی است.

انواع برند های ایرانی ایمپلنت در دسته ارزان قیمت ترین ایمپلنت های موجود در بازار هستند. اگر می خواهید بدانید ایمپلنت ایرانی خوب است یا نه در ادامه با ما همراه باشید.

در دنیا بیش از 60 کشور سازنده ایمپلنت های دندان پزشکی هستند که ایران نیز یکی از آنها است. در ایران در حال حاضر 5 شرکت معتبر در حال ساخت ایمپلنت های دندانی هستند. ایمپلنت های آمریکایی، سوئیسی، آلمانی و کره ای در رده با کیفیت ترین و معتبرترین برند های ایمپلنت در دنیا هستند.

عمر بالا و کیفیت خوب این ایمپلنت ها سبب شده است دندان پزشکان این ایمپلنت ها را به مراجعان توصیه کنند اما در مقابل هزینه های سنگین آنها ممکن است برای برخی از افراد قابل پرداخت نباشد. از این رو می توان ایمپلنت های ارزان ایرانی را با آنها جایگزین کرد.

اگرچه ایمپلنت های ارزان قیمت ایرانی به اندازه ایمپلنت های خارجی عمر نمی کنند اما می توان مزایایی را نیز برای آنها برشمرد و البته تمامی ایمپلنت های ساخت ایران موجود در بازار دارای استاندارد ملی، گواهی نامه ایزو، تأییدیه سازمان غذا و دارو کشور و مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت هستند.

مزایای ایمپلنت ارزان ایرانی

  • هزینه پایین تر در مقابل ایمپلنت های خارجی
  • همچنین در دسترس بودن قطعات در صورت آسیب دیدن یا شکسته شدن
  • پرداخت بخشی از هزینه ای ایمپلنت با بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی و برخی بیمه های حوادث
  • سهولت استفاده و در دسترس بودن قطعات و تجهیزات ایمپلنت های ساخت داخلی و خدمات آنها

معایب ایمپلنت های ایرانی

  • عمر ایمپلنت ایرانی پایین تر از ایمپلنت های خارجی است.
  • ایمپلنت های خارجی بین 15 تا 30 سال عمر می کنند، این در حالی است که ایمپلنت های ارزان ساخت ایران بین 5 تا 15 سال دوام در صورت مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان دارند.
  • کیفیت و استحکام پایین تری نسبت به برند های آمریکایی، اروپایی وکره ای دارند.
  • می توان گفت دندان های جایگزین شده با ایمپلنت های ایرانی تقریباً ظاهری مانند دندان های مصنوعی دارند و با دندان های دیگر شما هماهنگ نیست. در حالی که ایمپلنت های خارجی ظاهری طبیعی را به دندان های شما ارائه می کنند.
  • افراد مختلف، سایز دندان های متفاوت و تراکم استخوانی متفاوت دارند. در صورت استفاده از ایمپلنت های ایرانی پزشک برای انتخاب سایز مناسب برای ایمپلنت آزادی عمل زیادی ندارد.
  • ایمپلنت های ایرانی مناسب برای انجام ایمپلنت های فوری یا دیجیتال برای افراد نیستند.

اگر تمایل دارید که برای کاشت دندان از تکنولوژی های جدیدو فوری استفاده کنید و از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنید این مطلب را مشاهده کنید، اطلاعات کاملی درخصوصو ایمپلنت دیجیتال توسط دکتر احسان بیرنگ، متخصص ایمپلنت داده شده است.

جنس ایمپلنت های ایرانی

ایمپلنت های خوب دنیا از جنس تیتانیوم به میزان 80درصد و زیرکونیوم به میزان20 درصد ساخته می شوند تا از مقاوت و طول عمر بالایی برخوردار باشند. در ایران نیز به دلیل سازگاری زیستی بالای این فلز،تمامی ایمپلنت ها از همین فلز ساخته می شوندو تنها گرید تیتانیوم به کار رفته در هر کدام از برند ها متفاوت است. گرید تیتانیوم به معنی میزان خلوص تیتانیوم در آلیاژ آن است که برای ساخت ایمپلنت های دندانی به کار می روند.

انواع ایمپلنت ایرانی

در حال حاضر در ایران پنج شرکت سازنده ایمپلنت هستند.

ایمپلنت ایرانی کیمیا ساخت شرکت کیمیا کاشت اطبا

شرکت سازنده ایمپلنت کیمیا در کردستان با استفاده از بهترین تجهیزات ساخت ایمپلنت های دندانی از سال 1393 تا کنون یکی از بهترین ایمپلنت های ایرانی را تولید و برای مصرف عمومی به فروش گذاشته است.در حال حاضر بهترین ایمپلنت ایرانی کیمیا است که با ضمانت مادام العمر به متقاضیان ارائه می شود. ایمپلنت کیمیا را می توان بهترین ایمپلنت ایرانی دانست.

شرکت سازنده ایمپلنت کیمیا، محصولات خود را در سه سطح کیفیت با نام های کیمیا 1،کیمیا 2 و کیمیا سه به بازار عرضه می کند.

  1. ایمپلنت کیمیا1: با ایمپلنت های کره ای رقابت می کند و می تواند با هزینه کمتر جایگزین ایمپان کره ای باشد.
  2. ایمپلنت کیمیا2: مطابق با استاندارد های شرکت های سازنده برند های آلمانی، فرانسوی و سوئیسی ساخته شده است.
  3. ایمپلنت کیمیا 3: مشابه برند زیمر آمریکایی است.

به ادعای شرکت کیمیا کاشت اطبا و برخی از دندانپزشکان، کیفیت این برند ایرانی با برند های خارجی تقریباً مشابه است در حالی که قیمت ایمپلمت ایرانی کیمیا تقریباً نصف مشابه خارجی است و می تواند با هزینه کمتر جایگزین مناسبی برای دندان های شما باشد.

ایمپلنت کیمیا ساخت کردستان را می توان بهترین برند ارزان ایرانی در بازار دانست.

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت کیمیا داشتن سایز از 8 تا 14 میل متر است که برای افراد مختلف می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ایمپلنت ایرانی اویتا ساخت شرکت کوشا فن پارس kfp

شرکت مهندسی تولیدی کوشافن پارس به عنوان با سابقه ترین و معتبرترین طراح و

 تولیدکننده تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی در کشور رقیب شرکت های خارجی محسوب می شود . محصول ایمپلنت این شرکت با نام اویتا، مـطابق با اسـتاندارهـای جهانی تولید و عرضه تولید و عرضه می شود. ISO ،CE و نشان Guarantee Award استاندارد ملی

شرکت کوشا فن پارس ایمپلنت وسایر محصولات خود از جمله روکش های دندانی، پروتز های دندانی و لمینت را تحت لیسانس شرکت اشترومن سوئیس، یکی از معتبرترین برند های ایمپلنت و محصولات دندانپزشکی دنیا تولید و به بازار عرضه می کند.

  • ایمپلنت تولیدی این شرکت با نام اویتا عرضه می شود.
  • ایمپلنت ارزان ایرانی اویتا، در بهترین آزمایشگاه های سوئیس مراحل تحقیقاتی بالینی را اپشت سر گذاشته است.
  • ایمپلنت اویتا در سایز های مختلف 3/3،3.7،4،4.5 و 5 میلیمتر و در ارتفاع های متفاوت به بازار عرضه می شود .

شرکت نیک کاشت آسیا

بایونیک و سینا بایونیک نام ایمپلنت های تولیدی این شرکت است. این ایمپلنت های ایرانی تحت لیسانس شرکت ایمپلاز آلمان با کیفیت خوب تولید و به بازار ایران عرضه شد. این محصول نیز با داشتن کیفیت مشابه ایمپلنت های کیمیا و اویتا، از جمله ایمپلنت های ایرانی با کیفیت موجود در بازار است.

ایمپلنت سینا بایونیک با دارا بودن گواخی نامه بین المللی ایزو از موسسه IGC با برندهای اروپایی ایمپلنت رقابت می کند و میتواند جایگزین مناسب برای آنها باشد.

شرکت درین کاشت مانا

3a نام محصول این شرکت سازنده ایمپلنت، در ایران است. این نوع ایمپلنت به دلیل استفاده از تیتانیوم با خلوص بیشتر استحکام خوبی دارد و در چهر قطر 3/7، 4،4/5 و 5 به بازار عرضه می شود.

شرکت پارس سمن طب

شرکت پارس سمن طب تولید کننده انواع ایمپلنت و پروتز ها ی دندانی و لوازم جانبی با نام Dpi است. این شرکت سازنده پایه های ایمپلنت، فیکسچرو انوان پروتز های دندانی در ایران است.

برند های آیکون، گلدن، پویا و پارس نیز از دیگر ایمپلنت های ایرانی موجود و قابل استفاده هستند. به طور کلی شرکت های سازنده ایمپلنت های ایرانی را می توان ایمپلنت های نوپایی دانست که در دهه های اخیر شروع به فعالیت کرده اند. با وجود تحریم ها و قیمت های بالای ایمپلنت های خارجی، این ایمپلنت های ایرانی می توانند نیاز هم وطنان را تأمین کنند اما در کل کیفیت بالای برند های خارجی را ندارند و نیز در سطح بین المللی شناخته شده نیستند.

برخی از برند های ایمپلنت ایرانی حتی از پشتوانه تحقیقاتی و بالینی پایینی برخوردارند و نمی توان آنها را ایمپلنت های قابل اعتمادی برای استفاده طولانی مدت دانست. در کل نظرات در مورد ایمپلنت های ایرانی متفاوت است و می توانید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

در کل پیش از هر گونه انتخاب در مورد برند های ایرانی از پزشک خود راهنمایی بخواهید و نظرات درباره ایمپلنت های ایرانی را پرس و جو و یا مطالعه کنید و با توجه به توان مالی خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

یکی از عوامل مهم در دوام و عمر ایمپلنت های ایرانی علاوه بر کیفیت آنها، تخصص و مهارت پزشک در انجام کاشت دندان با ایمپلنت است.

به همین جهت توصیه می کنیم به مراکز درمانی معتبر و با تجربه برای این کار مراجعه کنید. بیشتر مراکز و کلینیک ها کاشت ایمپلنت ایرانی را نیز انجام می دهند. 

قیمت ایمپلنت ایرانی

قیمت هر واحد ایمپلنت ایرانی

قیمت ایمپلنت های ایرانی از 3500/000 شروع شده و تا 10/000/000 نیز می رسد. برای اطلاع از قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می توانید با با متخصص دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست بگیرید.

هزینه های مازاد بر هزینه ایمپلنت دندان

  • هزینه ای روکش را نیز که تقریباً برابر همین هزینه است باید به مبلغ فیکسچر یا همان پایه دندان ایمپلنت ایرانی اضافه کنید.
  • ممکن است یک بیمار نیاز به انجام درمان های جانبی مانند پیوند استخوان نیز داشته باشد که هزینه آن را نیز برای محاسبه هزینه نهایی ایمپلنت در نظر داشته باشید.
  • دستمزد پزشک شما ممکن است بر اساس تخصص و مهارت ایشان متغیر باشد

بهره مندی از بیمه های تأمین اجتماعی وتکمیلی با توجه به سقف تعهدات شرکت بیمه شما، می تواند هزینه های کاشت ایمپلنت را کاهش دهد.

ایمپلنت ایرانی یا خارجی؟ کدام را استفاده کنیم ؟

در نهایت باید بگوییم این خود شما هستید که با توجه به بودجه و توان مالی خود انتخاب می کنید که از ایمپلنت های آمریکایی،سوئیسی،آلمانی،فرانسوی و یا کره ای با ضمانت های مادام العمر و کیفیت بالا و تأیید شده استفاده کنید و یا از محصول داخلی تولید شده توسط محقیقان و پزشکان کشور را با کیفیت مشابه برخی برند های خارجی و هزینه مناسب تر استفاده کنید. حتی گران قیمت ترین ایمپلنت های ایرانی هم قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارند.

ایمپلنت های ایرانی اگر چه کیفیت و استحکام ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی را ندارند اما با ایمپلنت های کره ای در رقابت هستند و علاوه بر این می توانند هزینه های شما را پایین بیاورند.

همان طور که گفتیم برخی از برند های ایمپلنت ایرانی توانسته اند تاییدیه های بین المللی کسب کنند. همچنین به گفته برخی از پزشکان اخیراً کیفیت آنها ارتقا یافته و توانسته اند رضایت بیشتری را جلب کنند.

در کنار همه گفته ها با استفاده از ایمپلنت های ساخت ایران، از تولید ملی حمایت می کیند و به اشتغال و پیشرفت صنعت پزشکی در کشور کمک خواهید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی