شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین مدل بسته بندی بار برای واردات از چین چگونه است؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که بسته بندی فقط یک پوشش است و در تجارت بین المللی مهم نیست. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید حتما مقاله زیر را با دقت بخوانید. در این پست وبلاگ، رایج ترین انواع بسته بندی مناسب و کاربرد هر نوع را هنگام تصمیم گیری برای خرید از چین شرح خواهیم داد. پس از مطالعه در مورد بسته بندی مناسب، اهمیت بسته بندی را در ایمنی محموله، حمل و نقل کارآمد و انطباق با مقررات درک خواهید کرد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که بسته بندی فقط یک پوشش است و در تجارت بین المللی مهم نیست. اگر شما هم جزو این افراد هستید، باید حتما مقاله زیر را با دقت بخوانید. در این پست وبلاگ، رایج ترین انواع بسته بندی مناسب و کاربرد هر نوع را هنگام تصمیم گیری برای خرید از چین شرح خواهیم داد. پس از مطالعه در مورد بسته بندی مناسب، اهمیت بسته بندی را در ایمنی محموله، حمل و نقل کارآمد و انطباق با مقررات درک خواهید کرد.

 

بسته‌بندی مناسب برای حمل و نقل بین المللی چیست؟

بسته‌بندی مناسب به استفاده از هر نوع بسته‌بندی که به حمل و نقل آسان و بدون آسیب رسیدن به کالای ما کمک می‌کند، گفته می‌شود. بازده و قابلیت چیدمان روی هم بسته بندی استاندارد به بارگیری و تخلیه کارآمد کشتی های باری کمک می کند. برای مثال، زمانی که از پالت و کانتینر با ابعاد مشخص استفاده می کنیم، به راحتی در تمام انبارها قابل چیدمان هستند. در واقع، جعبه ها و صندوقچه های با اندازه یکنواخت به ما این امکان را می دهند که فرآیند خود را بهینه سازی کنیم.

ایمنی و پایداری بسته بندی استاندارد به ما کمک می کند تا از ایمنی و پایداری در طول فرآیند حمل و نقل اطمینان حاصل کنیم. هنگامی که جعبه های استاندارد دارید، خطر آسیب به محتوا وجود دارد زیرا اگر جا نشوند، ممکن است لیز بخورند و بیفتند. این موضوع زمانی که قصد دارید کالاهای الکترونیکی از چین به ایران وارد کنید، اهمیت زیادی دارد. بهره وری بهتر در جابجایی هنگامی از بسته بندی با اندازه و وزن استاندارد استفاده می کنید، جابجایی با ماشین آلات آسان تر خواهد بود. این امر جابجایی دستی را به حداقل می رساند و در نتیجه فرآیند جابجایی کارآمدتری خواهید داشت.

 

در اینجا عوامل کلیدی برای تشخیص مناسب بودن بسته‌بندی آورده شده است:

  • محافظت: بسته‌بندی شما باید کالای شما را در برابر ضربه، لرزش، فشار و حتی رطوبت محافظت کند. بنابراین، باید از مواد مناسب برای بسته‌بندی کالاهای خود استفاده کنید. البته این بستگی به ویژگی‌های محصولات شما دارد. به عنوان مثال هنگام خرید لوازم جانبی موبایل از چین، باید مراقب باشید که بسته بندی به گونه ای انجام شده باشد که بار در اثر ضربه، آسیبی وارد نشود.
  • دوام: فرض کنید محصولاتی را از کشور دیگری وارد می‌کنید، این به این معناست که بسته‌بندی توسط افراد زیادی جابجا خواهد شد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین عوامل بسته‌بندی شما، دوام آن برای تحمل یک سفر طولانی است.
  • قابلیت روی هم چیدن: نیاز به فضا در حمل و نقل بسیار ضروری است. شما باید از بسته‌بندی مناسبی استفاده کنید تا محصولات خود را به طور مؤثر روی هم بچینید.

 

انواع بسته بندی مناسب برای واردات کالا از چین

قطعا، هر نوع کالایی نیازمندی‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل، به بسته‌بندی متفاوتی نیاز دارد.

بسیاری از عوامل مانند شرایط محیطی و ملاحظات لجستیکی بر بسته‌بندی مناسب برای هر محموله تأثیر می‌گذارند.

 

جعبه‌های مقوایی و کارتن‌ها

جعبه‌های مقوایی و کارتن‌ها رایج‌ترین گزینه‌های بسته‌بندی برای حمل و نقل دریایی هستند. آن‌ها برای طیف گسترده‌ای از کالاها مناسب هستند.

با استفاده از جعبه‌های مقوایی و کارتن‌ها می‌توانید محصولات زیادی مانند کالاهای مصرفی، لوازم الکترونیکی و منسوجات را ارسال کنید. این نوع بسته‌بندی به راحتی در حین حمل و نقل قابل چیدن، جابجایی و حمل است.

 

پالت و تخته زیر پالتی

پالت و تخته زیر پالتی گاهی به جای هم به کار می‌روند، اما آن‌ها سکوهای متفاوتی هستند که برای چیدن و حمل کالا استفاده می‌شوند.

پالت دارای تخته‌های رویی و زیرین است، در حالی که تخته‌ زیر پالتی روی زمین و کف بر روی زهکش‌های خود قرار می‌گیرد.

پالت و تخته زیر پالتی حمل و نقل کارآمد و بهینه‌سازی فضا را فراهم می‌کنند. آن‌ها را می‌توان به راحتی در داخل کانتینرها و انبارها روی هم چید. همچنین، یکی دیگر از مزایای پالت و تخته زیر پالتی محافظت از کالا در برابر رطوبت کف است.

 

بشکه‌ها و درام‌ها

همانطور که از نامشان پیداست، بشکه‌ها و درام‌ها برای حمل مایعات در حمل و نقل دریایی استفاده می‌شوند.

بشکه‌ها و درام‌ها معمولاً بسته به خواص شیمیایی محموله از فولاد یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

 

کیسه‌های جامبو (FIBC)

کیسه‌های با ظرفیت متوسط انعطاف‌پذیر (FIBC) نوع رایجی از بسته‌بندی مناسب در حمل و نقل هستند.

گاهی اوقات به کیسه‌های FIBC، کیسه‌های جامبو یا سوپر ساک گفته می‌شود. آن‌ها معمولاً برای حمل مواد دانه‌ای یا پودری استفاده می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید غلات، کود و مواد معدنی را از چین وارد کنید، می‌توانید از کیسه‌های جامبو استفاده کنید.

کیسه‌های جامبو از پلی‌پروپیلن بافته شده ساخته شده‌اند و یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه و صرفه‌جویی در فضا برای کالاهای فله‌ای هستند.

 

قفس و سبدهای توری

اگر قصد واردات اقلام سنگین یا با اشکال نامنظم از چین را دارید، ممکن است به قفس و سبدهای توری نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، محصولاتی مانند ماشین آلات، قطعات خودرو و مصالح ساختمانی معمولاً با استفاده از قفس حمل می شوند. دوام قفس و سبدهای توری مهم ترین ویژگی آنهاست.

 

کانتینرهای یخچال دار (ریفر)

کالاهای فاسدشدنی مانند میوه، سبزیجات و داروها در طول حمل و نقل دریایی به سیستم های کنترل دما نیاز دارند. کانتینرهای یخچال دار مجهز به یخچال هستند تا دمای محصولات شما را در محدوده خاصی نگه دارند.

 

کیسه های وکیوم

کیسه های وکیوم هوا و رطوبت را از بسته بندی خارج کرده و خطر فساد و رشد کپک را کاهش می دهند.

همچنین، این کیسه ها از آسیب حشرات به مواد غذایی جلوگیری می کنند. بنابراین، از این کیسه ها برای بسته بندی مواد غذایی فاسدشدنی و حتی لباس هایی که به رطوبت حساس هستند استفاده می شود.

 

کانتینرهای ویژه

همچنین برای کالاهای غیرعادی، کانتینرهای ویژه‌ای نیز وجود دارد. به عنوان مثال، از فلت رک (Flat Rack)، تاپ باز (Open Top) و تانکر (Tank Container) برای محموله های غیر استاندارد یا بزرگ استفاده می شود.

 

بسته‌بندی اصولی چگونه باعث صرفه‌جویی در هزینه و محافظت از کالا می‌شود؟

بسته‌بندی استاندارد به شرکت‌های حمل‌ونقل این امکان را می‌دهد تا وزن و حجم دقیق بار شما را تخمین بزنند. در نتیجه، هزینه حمل‌ونقل را به راحتی می‌توان برآورد کرد. به خاطر داشته باشید که این امر برای بودجه‌بندی بسیار مهم است. علاوه بر این، هنگامی که همه طرف‌ها از بسته‌بندی و اندازه‌ی یکسانی استفاده می‌کنند، خطر آسیب به کالای شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

چه زمانی به بسته‌بندی اصولی بیشتر نیاز است؟

در اینجا برخی از موقعیت‌هایی که نیاز به بسته‌بندی اصولی دارند، آورده شده است:

  • مسافت‌های طولانی: هرچه مسافت حمل‌ونقل طولانی‌تر باشد، محموله شما با خطرات بیشتری روبرو می‌شود. بنابراین در این شرایط به بسته‌بندی مناسب نیاز دارید. اگر در خصوص مدت زمان حمل بار از چین به ایران سوالی دارید، بهتر است از افراد باتجربه مانند کارشناسان شرکت بازرگانی کاوان تامین کمک بگیرید.
  • کالاهای شکننده یا حساس: برای کالاهای ویژه‌ای که نسبت به هرگونه لرزش یا تأثیر محیطی حساس هستند، باید از بسته‌بندی مخصوص استفاده کنید. در غیر این صورت، باید خطر آسیب‌دیدگی را بپذیرید.
  • چندین محل جابجایی: هنگامی که محموله شما باید بین چندین نقطه حمل شود، خطر آسیب افزایش می‌یابد. بنابراین بسته‌بندی مناسب برای اطمینان از ایمنی کالای شما در این شرایط ضروری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی