شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ویژگی بهترین شعار تبلیغاتی + 12 نمونه شعار تبلیغاتی جذاب و معروف

ویژگی بهترین شعار تبلیغاتی + 12 نمونه شعار تبلیغاتی جذاب و معروف

منحصربه‌فرد بودن؛ یکی از ویژگی‌های اسلوگان برتر

شعار تبلیغاتی چیست؟ شعار تبلیغات یا اسلوگان (Slogan) جمله یا عبارتی کوتاه بوده که برای معرفی برند، محصول یا خدمت از آن استفاده می‌شود. به‌علاوه، داشتن یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار و به‌یادماندنی باعث می‌شود نام برندتان در ذهن مخاطب تثبیت شود. کوتاه، مختصر و جذاب بودن اسلوگان فقط چند نمونه از ویژگی‌هایی است که بهترین شعار تبلیغاتی باید آن را داشته باشد. در ادامه مطلب به اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که باعث موفق شدن و ماندگار شدن یک شعار تبلیغاتی زیبا برای جذب مشتری می‌شود، پرداخته‌ایم. همچنین برای درک عمیق‌تر مطالب گفته شده ۱۲ نمونه شعار تبلیغاتی جذاب و موفق را برای شما آورده‌ایم.

 

ساده، کوتاه و جذاب؛ ویژگی بهترین شعار تبلیغاتی

یک شعار کمپین تبلیغاتی خوب باید ساده، کوتاه، جذاب و قابل‌فهم برای عموم مردم باشد؛ چرا‌که استفاده از عبارات طولانی و پیچیده، فهم پیام برندتان برای مخاطب سخت می‌کند؛ درنتیجه نه‌تنها شعاری به‌یادماندنی نخواهید داشت، بلکه مشتریان بالقوه‌تان را نیز از دست می‌دهید. یک شعار خوب باید با حداقل کلمه ممکن، به بهترین شکل پیام و هدف برند را به مخاطب برساند. یک شعار بازاریابی خوب نباید بیشتر از ۸ کلمه باشد؛ چراکه نه‌تنها در ذهن مخاطب نمی‌ماند بلکه ذهن او را نیز خسته می‌کند.

یک شعار خوب باید علاوه‌بر کوتاه و ساده بودن، ذهن مخاطب را درگیر نمونده و با ایجاد حس نیاز در او، مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات برند کند. یک روش جذاب برای موفق‌تر کردن کمپین تبلیغاتی و به‌یادماندنی کردن شعار برند، استفاده از بازاریابی پیامکی است؛ چراکه در این روش با ارسال کپی رایتینگ جذاب و کوتاه به مخاطبان و مشتریان بالقوه از طریق سامانه پیامک انبوه، می‌توان نام برند را در ذهن مخاطبان تثبیت کنید.

 

ساده، کوتاه و جذاب؛ ویژگی‌ شعار تبلیغاتی موفق

 

بیان کردن مزیت رقابتی محصول؛ خاصیت شعار کمپین تبلیغاتی موفق

برای اثرگذاری شعارهای تبلیغاتی کسب‌وکار، باید در کپی رایتینگ و شعارتان به مزیت‌هایی که استفاده از محصول یا خدمات شما نسبت به سایر رقبا دارد، اشاره کنید. برای داشتن شعار زیبا برای جذب مشتری، از ویژگی منحصربه‌فرد محصول یا خدمات خود در کپی رایتینگ استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر برند فرشی دارید که به‌صورت سفارشی فرش می‌بافد، می‌توان این مزیت را در شعار تبلیغاتی فرش به‌کار ببرید.

از آن‌جا که هدف اصلی slogan فروش بیشتر محصول و خدمت است، استفاده از روش‌های مختلف بازاریابی برای تاثیر شعار کمپین تبلیغاتی و اطلاع مخاطبان از مزیت‌های محصول یا خدمات شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌عنوان مثال ارسال متن آگهی از طریق ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی، یکی از روش‌های پربازده برای اطلاع مشتریان بالقوه از مزایا و کاربرد محصولات یا خدمات است. در بازاریابی پیامکی با خرید پنل اس ام اس به‌راحتی به بیان ویژگی‌ها و مزایا استفاده از محصول پرداخته و برای ارائه خدمات بهتر از طریق پیامک از آن‌ها نظرسنجی کنید.

 

به‌یاد‌ماندنی و منحصربه‌فرد بودن؛ خصوصیت برترین شعار تبلیغاتی

برای ماندگار شدن و جذب مشتری شعار تبلیغاتی باید کپی رایتینگی منحصربه‌فرد با کلمات جذاب و سرگرم‌کننده بنویسیم. با اضافه کردن چاشنی خلاقیت به شعارتان که همسو با اهداف برند است، شعار تبلیغی منحصربه‌فرد و ماندگار خلق کنید. همچنین برای اینکه شعار بیزینس‌تان در ذهن مخاطب تثبیت شده و با شنیدن آن یاد برند شما بیفتد، باید شعاری انتخاب کرده که حفظ کردن و یادآوری آن برای افراد راحت باشد.

 

همگام با نام برند و لوگو؛ ویژگی شعار بازاریابی موفق برای جذب مشتری

شعار کمپین تبلیغ یکی از اضلاع مثلث هویت برند (لوگو، نام تجاری و شعار) است. هرکدام از ضلع‎‌های این مثلث مانند تکه‌های پازلی می‌مانند که در کنار هم تصویری کامل ایجاد می‌کنند؛ در نتیجه با ایجاد تناسب بین شعار با لوگو و نام برند، تاثیرگذاری بالایی برای جذب مشتری و موفقیت کمپین تبلیغاتی‌ ایجاد کنید. همچنین بهتر است رنگ فونت شعار تبلیغاتی‌تان، هم‌رنگ با لوگو محصول باشد.

 

تناسب نام کسب‌وکار با شعار تبلیغاتی؛ خصوصیت یک شعار موفق

 

بررسی 12 نمونه شعارهای تبلیغاتی موفق

پیروی کردن از اصول نوشتن شعارهای بازاریابی به همراه چاشنی خلاقیت از ویژگی شعار برندهای معروف است. اگر برندی نوپا دارید یکی از بهترین روش‌ها برای خلق شعار کمپین تبلیغاتی، ایده گرفتن از شعارهای تبلیغی موفق خواهد بود. در ادامه چند شعار تبلیغاتی موفق از برندهای معروف را برای شما آورده‌ایم:

  1. «هیچ‌کس تنها نیست»؛ slogan همراه اول
  2. «وین تک، پنجره یک»؛ اسلوگان برند وین تک
  3. «متفاوت فکر کنید»؛ شعار تبلیغ برند اپل
  4. «به سبک خودت بسازش»؛ شعار بازاریابی برگر کینگ
  5. «آرمان ما، آرامش شما»؛ شعار بازاریابی بیمه آرمان
  6. «آن‌قدر خوشمزه که انگشت‌هایتان را هم بخورید!»؛ اسلوگان رستوران زنجیره‌ای کی اف سی
  7. «فقط انجامش بده»؛ شعار برند نایک
  8. «سریع حرکت کنید و همه چیز را عوض کنید»‌؛ slogan فیس‌بوک
  9. «هر خبری که به درد چاپ کردن می‌خورد»؛ شعار کمپین تبلیغاتی روزنامه نیویورک تایمز
  10. «انتخاب نسل جدید»؛ شعار کمپین بازاریابی برند ردبول
  11. «شادترین مکان روی زمین»؛ شعار کمپین تبلیغ دیزنی لند
  12. «بانک هزاره سوم»؛ شعار بانک پاسارگاد

وجه مشترک همه شعارهای کمپین‌های تبلیغاتی بالا ساده، کوتاه، جذاب، به‌یادماندنی و منحصربه‌فرد بودن آن‌ها است. همچنین همه شعارها تناسب صحیحی با نام برند و مدل کسب‌وکار دارد.

 

با ارسال انبوه پیامک برای مخاطبان، شعار تبلیغاتی برندتان را ماندگار کنید

ساده، مختصر و جذاب بودن، منحصربه‌فرد بودن، بیان کردن مزیت رقابتی محصول و انتخاب شعاری متناسب با نام کسب‌وکار از ویژگی‌های برترین شعار اسلوگان است. به‌علاوه، فقط نوشتن و انتخاب شعار مناسب کافی نیست؛ چراکه شما باید شعار کمپین تبلیغاتی منحصربه‌فردتان را به دست مخاطب برسانید تا با شنیدن مداوم آن، نام برندتان را به‌ خاطر بیاورند. یکی از بهترین راه‌ها برای اطلاع مخاطبان از شعارتان استفاده از بازاریابی پیامکی است. در این روش با خرید بسته‌های پنل‌های پیامکی متنوع، به‌صرفه و با امکان دریافت خط اختصاصی رایگان از سامانه‌های معتبری مانند مدیانا به افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریانی وفادار کمک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی