شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

جراحی اسلیو معده و بای پس معده در تهران با دکتر فربد امامی یگانه

جراحی اسلیو معده و بای پس معده در تهران با دکتر فربد امامی یگانه را به عنوان راه آخر درمان چاقی مفرط در نظر داشته باشید

تصور کنید کاندید انجام جراحی اسلیو معده در تهران هستید. تنها با جست و جو در فضای مجازی می توانید به لیست بهترین جراحان اسلیو و بای پس معده در تهران، دست یابید. نام دکتر فربد امامی یگانه را می توانید در میان اسامی موجود در این لیست مشاهده کنید. دکتر فربد امامی اسلیو معده، بای پس کلاسیک، مینی امگا، ساسج بای پس، ساسی بای پس، باندینگ معده، بالن معده، پلیسه معده و بوتاکس معده را جهت درمان بیماران انجام می دهد. ایشان جراح عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی جراحی های چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران هستند.

جراحی چاقی دکتر امامی یگانه

جراحی چاقی

جراحی های چاقی از جمله بای پس و جراحی اسلیو معده در تهران توسط جراحان مطرح و ماهر بسیاری از جمله دکتر فربد امامی یگانه انجام می شوند. این جراحی ها با نام دیگر جراحی متابولیک نیز معرفی شده و در درمان سندرم متابولیک در افراد چاق به کار می روند. ترکیب بیماری های دیابت، فشار خون بالا و چاقی، سندرم متابولیک نامیده می شود. عدم تحرک، افزایش سن، ژنتیک و اضافه وزن، احتمال ابتلا به این سندرم را افزایش می دهند. افراد مبتلا به سندرم متابولیک در خطر بیماری های قلبی و سکته، دیابت و افزایش کلسترول خون و دیس لیپیدمی هستند. دکتر فربد امامی یگانه به عنوان عضو فعال انجمن جراحان درون بین (لاپاراسکوپی) ایران، خدماتی را مانند جراحی اسلیو و بای پس معده در تهران ارائه می دهد. بر اساس معیار های جدید IFSO و ASMBS، این جراحی ها در بیماران با BMI>35 انجام می شوند.

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده در تهران

از مهم ترین خدمات دکتر فربد امامی یگانه به عنوان عضو رسمی فدراسیون بین المللی جراحان چاقی (IFSO)، عمل اسلیو معده است. این جراحی یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین رویکردهای درمانی برای کاهش وزن در افراد پرخور و دارای اضافه وزن حداکثر 50 کیلوگرم است. در این جراحی، حجم معده به چیزی حدود 250 سی سی کاهش یافته و اشتهای بیمار با خارج کردن غدد ترشح کننده هورمون گرسنگی مهار می شود. در مقایسه با جراحی بای پس، این جراحی سرعت کاهش وزن پایین تری دارد. در نتیجه بیماران به ندرت دچار عوارضی چون افتادگی پوست، ضعف و بی حالی، ریزش مو و کمبود ویتامین می شوند.

در جراحی اسلیو معده در تهران، قسمت پیلور معده و مسیر روده حفظ می شود. در نتیجه اختلالی در عملکرد سیستم گوارش بیمار به وجود نخواهد آمد. تغییرات ایجاد شده تاثیری در روند جذب مواد مغذی بدن ندارند و تنها اشتها و وزن بیمار را کنترل می کنند. احتمال بروز سندروم دامپینگ با مصرف مایعات و مواد غذایی بعد از این جراحی بسیار کمتر از جراحی بای پس است. همچنین بیماران معمولا کمردردی را بعد از این جراحی حس نمی کنند. احتمال عفونت محل زخم ها نیز به دلیل کم بودن وسعت آن ها بسیار کم است.

انواع جراحی اسلیو معده در تهران

جراحی اسلیو معده در تهران توسط دکتر فربد امامی یگانه از نظر حجم معده باقیمانده به دو صورت گشاد و تنگ انجام می شود. در بیمارانی که 35<BMI<45 دارند، اسلیو معده تنگ با خارج کردن 80 درصد از حجم معده از بدن انجام می شود. در بیمارانی که 30<BMI<35 دارند، اسلیو معده گشاد با خارج کردن حداکثر 75 درصد از حجم معده از بدن انجام خواهد شد. این اختلاف 5 درصدی در حجم معده با نتایج شگفت انگیزی در میزان کاهش وزن همراه خواهد بود.

افراد کاندید برای انجام اسلیو معده در تهران

سن، سوابق پزشکی و شاخص توده بدنی (BMI) مهم ترین معیارها در شناسایی افراد کاندید برای انجام جراحی اسلیو معده در تهران هستند. افراد بین 18 تا 65 سال مبتلا به اختلال حجیم خواری کنترل نشده بهترین نتایج را از این جراحی دریافت می کنند. وزن مناسب برای انجام جراحی اسلیو معده با توجه به قد و شاخص توده بدنی بیمار تعیین می شود. هرچند به طور کلی این جراحی تنها در افرادی انجام می شود که بین 10 الی 50 کیلوگرم اضافه وزن دارند. گاها در افرادی که اضافه وزن آن ها بالاتر از 50 کیلوگرم است، جراحی اسلیو انجام شده و سپس بعد از دو سال با جراحی بای پس ترکیب می شود.

بای پس معده

بای پس معده در تهران

از مهم ترین خدمات دکتر فربد امامی یگانه به عنوان عضو رسمی جامعه جراحان چاقی متابولیک در آمریکا (ASMBS)، جراحی بای پس معده است. بای پس معده در تهران با هدف درمان بیماران چاق مبتلا به ریزه خواری و رفلاکس شدید با اضافه وزن بالاتر از 50 کیلوگرم انجام می شود. این جراحی شامل کاهش حجم معده و ایجاد میانبر با پیوند معده به بخش دورتری از روده است. کاهش اشتها، کاهش کالری ورودی به بدن و کاهش وزن از نتایج این تغییرات هستند. سرعت کاهش وزن بعد از این جراحی بسیار بالا است. بیماران تنها طی سه ماه بعد از بای پس معده، بیش از 60 درصد از اضافه وزن خود را از دست می دهند. سپس طی 18 الی 24 ماه بعد از جراحی به وزن هدف دست می یابند. بعد از جراحی بای پس، بیماری های همراه درمان شده و دوز داروهای مصرفی آن ها نیز کاهش خواهد یافت.

انواع بای پس در تهران

تکنیک های مختلفی برای انجام جراحی بای پس معده در تهران وجود دارد. تفاوت تکنیک های بای پس کلاسیک، مینی یا امگا، ساسی و ساسج بای پس در تعداد پیوندهای روده و ترکیب آن ها با روش اسلیو معده است. از مهم ترین مزایای این جراحی ها می توان به درمان اختلالات هورمونی، درمان و کنترل دیابت نوع دو، افزایش متابولیسم بدن و سرعت بالای کاهش وزن اشاره کرد. هرچند 8 درصد احتمال بروز عوارض جانبی چون خونریزی، آمبولی، فتق های داخلی و نشتی از معده بعد از این جراحی نیز وجود دارد. سندرم دامپینگ، انسداد روده، قند خون پایین و سوء تغذیه، از جمله مواردی هستند که ممکن است برخی از بیماران آن ها را تجربه کنند.

دریافت نوبت مشاوره جراحی چاقی با دکتر فربد امامی

جراحی بای پس و جراحی اسلیو معده در تهران توسط جراحان حاذق بسیاری از جمله دکتر فربد امامی یگانه انجام می شوند. جهت دریافت وقت مشاوره جراحی چاقی از دکتر امامی یگانه می توانید به سایت رسمی ایشان در فضای مجازی به نشانی https://dremami.org/ مراجعه کنید. تکمیل و ارسال فرم دریافت مشاوره در سایت برای افرادی در نظر گرفته شده است که امکان مراجعه حضوری به مطب را ندارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی