شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ایده کسب و کار در حوزه کودک

راه اندازی کسب و کار در حوزه کودک زودبازده بوده و نیاز به سرمایه چندان بالایی ندارد. در این مقاله چند ایده برای تاسیس کسب و کار در حوزه کودک معرفی میکنیم.

در میان تعداد زیادی از ایده‌های جذاب برای کارآفرینی، کسب‌ و کارهای مرتبط با کودکان، با وجود بازدهی مالی خوب، رقابت کمتر و نیاز به سرمایه اولیه کم، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌ و کار کوچک با سرمایه اندک هستید و علاقه‌مند به حوزه کودکان و نوجوانان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله، شما را با 5 ایده کسب‌ و کار مرتبط با کودکان آشنا می‌کنیم.

راه‌اندازی خانه بازی کودک:

خانه بازی کودک فضایی شاد و مفرح است که پر از وسایل بازی مانند تاب، سرسره، پیست ماشین، ترامپولین، جامپینگ، فوتبال دستی و غیره است. این فضا برای تفریح و سرگرمی کودکان 2 تا 10 سال طراحی شده و در محله‌های مسکونی و در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 50 الی 100 میلیون تومان

حداقل فضای مورد نیاز: 80 - 100 مترمربع

مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

با فضاهای کمتر از 80 متر مربع میشود فضای بازی برای کودکان راه اندازی کرد اما برای راه‌اندازی خانه بازی، ابتدا باید یک ملک مناسب با حداقل متراژ 100 مترمربع پیدا کنید. برای خرید تجهیزات خانه بازی می‌توانید به شرکت‌های معتبر این حوزه همانند بازی سازان مراجعه کنید. در حال حاضر، راه‌اندازی خانه بازی نیازی به نظارت یا مجوز خاصی ندارد. تعداد رقبا در این حوزه کم و هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین است. معمولاً در کمتر از 2 ماه به درآمدزایی می‌رسد، بنابراین می‌توانید با اطمینان وارد این حوزه شوید.

راه‌اندازی خانه علم و فناوری کودک:

خانه علم فضایی است که شباهت زیادی به آزمایشگاه‌های علمی دارد و از تجهیزات آزمایشگاهی پایه برخوردار است. این فضا فرصت تجربه عملی آزمایش‌های جذاب شیمی، زیست، فیزیک و حتی علوم فضایی را برای کودکان 5 تا 13 سال فراهم می‌کند.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 50 الی 100 میلیون تومان

حداقل فضای مورد نیاز: 100 مترمربع

مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: مجوز سازمان بهزیستی کشور

برای راه‌اندازی خانه علم، ابتدا باید شرایط اولیه برای اخذ مجوز را فراهم کنید. سپس باید یک ملک مناسب با حداقل متراژ 100 مترمربع پیدا کنید. برای تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، می‌توانید از شرکت‌های ایرانی خرید کنید که قیمت مناسبی دارند. با توجه به رقابت کم در این حوزه، با انتخاب موقعیت مکانی مناسب و تبلیغات مؤثر، می‌توانید طی 2 الی 3 ماه به درآمدزایی برسید.

راه‌اندازی رستوران کودک:

یکی دیگر از حوزه‌های جذاب، راه‌اندازی رستوران مخصوص کودکان و نوجوانان است. کافی است در یکی از مراکز خرید شلوغ یا در نزدیکی شهربازی و خانه بازی، یک رستوران کوچک با غذاهای سالم و ارگانیک مخصوص کودکان راه‌اندازی کنید و در کمتر از یک ماه به درآمدزایی برسید. در کل کشور کمتر از 25 رستوران مخصوص کودکان وجود دارد که نشان‌دهنده کمبود رقابت در این حوزه است.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 100 میلیون تومان

حداقل فضای مورد نیاز: 80 الی 100 مترمربع

مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: اتحادیه صنف رستوران و سلف‌سرویس

برای راه‌اندازی رستوران کودک، انتخاب مکان مناسب بسیار اهمیت دارد. همچنین باید آموزش‌های لازم را ببینید و از پرسنل مجرب و آموزش‌دیده استفاده کنید. به محض شناخته شدن در منطقه و جذب مشتریان، وارد فاز سوددهی خواهید شد. می‌توانید با خرید وسایل شهربازی، یک فضای بازی کوچک را نیز در کنار رستوران ایجاد کنید و دامنه درآمدزایی خود را گسترش دهید.

طراحی لباس کودک و نوجوان:

با راه‌اندازی یک مزون کوچک و طراحی لباس کودک و نوجوان، می‌توانید وارد بازار پوشاک شوید. اگر در این زمینه تخصص و ذوق و سلیقه کافی دارید، خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید، موفق خواهید شد. تعداد کمی از هنرمندان حوزه پوشاک به‌صورت تخصصی روی طراحی لباس کودک کار می‌کنند.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 10 الی 30 میلیون تومان

حداقل فضای مورد نیاز: 30 مترمربع

مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

برای ورود به این حوزه نیاز به کارگاه ندارید. می‌توانید از خانه شروع کنید. اما باید نمونه کارهای جذاب و تبلیغات قوی در شبکه‌های اجتماعی و سایت داشته باشید. تبلیغات، ارائه طرح‌های جذاب و تولید پوشاک با کیفیت، رمز موفقیت شما خواهد بود. مدت زمان رسیدن به بازدهی مالی ممکن است بین 2 الی 3 ماه طول بکشد.

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان:

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان هم می‌تواند حوزه کم رقابتی برای شروع یک کسب و کار باشد. نیاز به سرمایه اولیه کم، مجوز یا یک کارگاه ثابت ندارد. توانایی ایجاد زنجیره تأمین و تیم متخصص (طراح، مهندس ناظر، نجار، نقاش و غیره) کافی است.

حداقل سرمایه مورد نیاز: 10 میلیون تومان

حداقل فضای مورد نیاز: 30 الی 40 مترمربع (اختیاری)

مجوزهای مورد نیاز برای شروع به کار: نیاز به اخذ مجوز ندارد

برخلاف حوزه دکوراسیون داخلی مسکونی و اداری که پر از شرکت‌های مختلف است، کمتر شرکتی به‌صورت حرفه‌ای روی دکوراسیون اتاق کودک کار می‌کند. اگر با سبک منحصر به‌فرد خود وارد این حوزه شوید، قطعاً به درآمدزایی مناسبی خواهید رسید. اگر در این زمینه سابقه کاری دارید، موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی:

امیدواریم کسب و کارهایی که در این مطلب معرفی کردیم، برایتان جالب توجه بوده باشد. در پایان، اگر نظر ما را بخواهید، پیشنهاد می‌کنیم وارد حوزه راه‌اندازی خانه بازی کودکان شوید. زیرا با کمترین بودجه و در مدت زمان کوتاهی شما را به سود قطعی می‌رساند.

برای دریافت مشاوره رایگان راه‌اندازی خانه بازی و خرید انواع وسایل بازی با قیمت مناسب، می‌توانید با کارشناسان متخصص صحبت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی