شمانیوز
شما نیوز

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هفته ملی صنایع دستی با دستور وزیر میراث فرهنگی؛

بهره برداری از مجموعه شیشه گری فوتی با اشتغال زایی برای 200 نفر در آذربایجان شرقی

بهره برداری از مجموعه شیشه گری فوتی با اشتغال زایی برای 200 نفر در آذربایجان شرقی

همزمان با فرارسیدن روز جهانی و هفته صنایع‌دستی، پروژه‌های صنایع‌دستی چند استان از جمله کارگاه بزرگ شیشه گری فوتی با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید در آذربایجان شرقی به صورت برخط با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق کار آفرینی امید، در مراسم افتتاح این طرح که با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و دیگر مدیران استانی برگزار شد، حامد حدادی مدیر صندوق کارآفرینی امید این استان گفت: برای راه اندازی این مجموعه در تبریز، 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات نهضت احیاء واحدهای تولید راکد و نیمه فعال تسهیلات تخصیص داده شده است.

حدادی با اشاره به نگاه بلند دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید در احیای واحدهای نیمه فعال و راکد اظهار داشت: با شروع به کار دوباره این کارگاه 200 نفر از جوانان بومی مشغول به کار شدند و رونق تولید به این مجموعه شیشه گری بازگشت.

او افزود: صندوق کار آفرینی امید از دیر باز همکاری گسترده ای در حوزه پرداخت تسهیلات به کارگاه های صنایع دستی این استان داشته به طوری که نام بیشتر صنایع دستی با برند صندوق کار آفرینی امید در استان آذربایجان شرقی عجین شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: با توجه به ماهیت این مجموعه و بازار فروش بسیار عالی محصولات تولیدی، این کارگاه باعث ایجاد یک خوشه کسب و کار شده و علاوه بر ایجاد 200 فرصت شغلی مستقیم، چندین فرصت شغلی غیر مستقیم را هم در منطقه به بارآورده که سهم شایانی در توسعه اشتغال شهرستان تبریز داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی