شمانیوز
شما نیوز

کارت اعتباری «سهام عدالت»؛ جلوه تازه‌ای از تحول دیجیتال در بانک ملّی ایران

دکتر محمدرضا حسین‌زاده در یادداشتی با اشاره به این موضوع که «نشان بانک» به معنای واقعی یک شعبه تمام دیجیتال بانک ملی ایران است، کارت اعتباری «سهام عدالت» را جلوه تازه‌ای از تحول دیجیتال در این بانک برشمرد.

کارت اعتباری «سهام عدالت»؛ جلوه تازه‌ای از تحول دیجیتال در بانک ملّی ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، متن یادداشت دکتر محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران که در نشریه سفیر به چاپ رسیده است، را در زیر می‌خوانید:

«سال‌ها بود که درباره نحوه دریافت مدارک شناسایی، تکمیل فرم‌های درخواست تسهیلات و وثیقه‌گذاری در بانک‌ها مباحثی صورت می‌گرفت و همه به اتفاق بر این باور بودند که باید سازوکارهای محدود کننده اداری در این مسیر اصلاح شود، اما هرگز کسی در این راه پیش قدم نمی‌شد.

نزدیک شدن به زمان اجرای پروژه پرداخت تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت، این سؤال را به شکل جدی در نظام بانکی ایجاد کرد که چگونه می‌توان بیش از 40 میلیون دارنده این سهام را برای پرداخت تسهیلات خرد، ساماندهی کرد؟

دریافت انبوهی از مدارک کاغذی، مراجعات گسترده به شعب و مغایرت‌های احتمالی می‌توانست بانک‌ها را با یک پدیده بسیار پیچیده و در عین حال طاقت‌فرسا مواجه کند. همزمان این پروژه با شیوع بیماری کرونا نیز قطعاً می‌توانست ناکامی بزرگی را به جا بگذارد، اما با هوشیاری، دقت نظر و توانایی بانک ملّی ایران، تخصیص تسهیلات در قبال توثیق سهام عدالت به یکی از ماندگارترین پروژه‌های نظام بانکی کشور تبدیل شد.

بانک ملّی ایران این بار نیز به عنوان نخستین بانک کشور، با «نشان بانک» سدها را شکست و با ایجاد ظرفیت‌های قانونی جدید، نه تنها احراز هویت غیرحضوری در نظام بانکی را کلید زد، بلکه آن را در پروژه بزرگ کارت اعتباری سهام عدالت به کار گرفت تا بار دیگر ثابت کند که کارهای بزرگ از نهادهای بزرگ ساخته است.

«نشان بانک» که به معنای واقعی کلمه یک شعبه تمام دیجیتال است، چنان ظرفیت بزرگی ایجاد کرد که بر پایه آن می‌توان تحولی عظیم در خدمات بانکی را متصور بود؛ تحولی که بر اساس آن، مشتری جز در موارد بسیار ضروری، دلیلی برای مراجعه به شعبه نخواهد داشت و از این طریق نه تنها صرفه‌جویی عظیمی در هزینه‌ها ایجاد می‌شود، بلکه شکل تازه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم پایه‌گذاری خواهد شد.

اکنون حجم قابل توجهی از مشتریان توانسته‌اند درخواست خود برای دریافت کارت اعتباری را ثبت کرده و آن را به‌صورت تماماً غیرحضوری دریافت کنند. شبکه بزرگ فروشگاهی طرف قرارداد نیز که عموماً محصولات تولید داخل را عرضه می‌کنند، اعتبار دریافتی از محل کارت را با کالا معاوضه کرده و از این طریق نیازهای روزمره مشتریان مرتفع و چرخ تولید نیز می‌چرخد.

بانک ملّی ایران این افتخار را دارد که مفاهیم بانکداری دیجیتال را طی سال‌های گذشته به خوبی درک و پیاده‌سازی کرده، به طوری که بارها در مجامع عمومی و خصوصی مورد تقدیر قرار گرفته است و تازه‌ترین نمونه آن، انتخاب آن از سوی وزارت امور اقتصادی و دارائی به عنوان بانک برتر کشور در حوزه بانکداری دیجیتال بود.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied