شمانیوز
شما نیوز

هلدینگ صدرتامین

کار تیمی تمام ایرانی که به نتیجه رسید

کار تیمی تمام ایرانی که به نتیجه رسید

همزمان با اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جشن موفقیت تست طلاگیری کارخانه استحصال طلای صدر تفتان با حضور اعضای خانواده بزرگ صدرتامین، توسعه معادن پارس تامین و اکتشاف و حفاری صدرتامین در سالن جلسات هلدینگ برگزار شد.

این جلسه که با سخنرانی حجت‌الاسلام علی کریمی کارشناس معارف دینی درخصوص فضیلت‌های ماه ذی‌الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و دخت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آغاز شد و در ادامه امیرحسین نادری ضمن تبریک ایام مبارک و پرفیض ماه ذی الحجه به سعید عبودی بابت پیوستن مجدد به جمع هیات مدیره صدرتامین را خوش‌آمد گفت.

در ادامه امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین با نام بردن از هر یک از مجموعه‌هایی که از ابتدای پروژه در احداث، راه اندازی، نظارت، پذیرش در بورس، جذب نیروی انسانی بومی با برگزاری آزمون استخدامی با محوریت شایسته‌گزینی و پس از آن آموزش تخصصی و عملی نیروهای بومی، ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و مسئولیت های اجتماعی و کلیه پیوست های مرتبط با ورود صنعت به منطقه، دخیل، موثر و فعال بودند تشکر کرد و افزود: تمام مجموعه  هم قسم شدیم تا برای هموطنان‌مان در منطقه سیستان و بلوچستان زندگی بهتری رقم بزنیم و امانت خود را به جای آوردیم.

وی افزود: خدا را برای عزیزانی که از زمان حضور من در صدرتامین سر راهمان قرار گرفتند شاکرم، شما عزیزان همه با هم در شرایط و روزهای سخت پای کار ایستادید و من قدرشناس زحماتتان هستم که ماحصل این همدلی و کار موفق تیمی، به محصول رسیدن اولین کارخانه مقیاس بزرگ در شرق کشور است که کمتر از دوسال و با مهندسی تمام ایرانی و با کیفیت خوبی ساخته شد، این اتفاق تا به امروز در ایران کمتر اتفاق افتاده است.

نادری با اشاره به سطح بالای آموزش نیروهای انسانی کارخانه استحصال طلای تفتان اظهار داشت: دلیل این سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی بومی این بود که با توجه به تجریبات قبلی در گذشته، تخصصِ لایه اولِ نیروی انسانی در سایت حداقل برای 50 سال کیفیت صنعت در آن منطقه را رقم می زند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین تقویت فرهنگِ کار در منطقه را امری ضروری دانست و این مهم را مستلزم سرمایه‌گذاری برروی صنعت منطقه، قرار دادن نیروی انسانی در محیط صنعتی و تکرار الگوی آموزش مستمر نیروهای متخصص بومی عنوان کرد.

امیرحسین نادری صنعتی شدن هر منطقه را مستلزم گذراندن دوره‌هایی دانست و اظهار داشت: برای صنعتی شدن این منطقه خداوند این رسالت را بر عهده ما گذاشته است تا بتوانیم برای هموطنان‌مان در این منطقه رزق و روزی حلال را رقم بزنیم و در این راستا توانستیم اولین زنجیره از مجموعه معادن کشور در منطقه سیستان و بلوچستان را ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است فرمول اشتغال‌زایی در صنعت طلا ایجاد “یک شغل به ازای هر کیلوگرم طلایی است که تولید می‌شود” لذا با ایجاد و به تولید رسیدن یک کارخانه 5 تنی طلا که مرحله بعدی توسعه کارخانه 1000کیلوگرمی است ، اشتغال قابل توجهی در منطقه بواسطه سرمایه‌گذاری های هلدینگ صدرتامین با اجرای شرکت توسعه معادن پارس تامین ایجاد خواهد شد.

در ادامه جلسه امام‌قلی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس از مدیرعامل و مجموعه صدرتامین بعنوان گروهی خستگی‌ناپذیر یاد کرد که با کاری خدایی در استان سیستان و بلوچستان، بحران‌خیز و دور از مرکز؛ با برقراری تعاملی ویژه‌ با مردم، امنیتی پایدار و عمیق در منطقه ایجاد نموده است.

محمدنبی نوری مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس تامین در این جلسه به شرح تکمیل مراحل تولید کارخانه پرداخت و در پایان با معرفی اعضای هیات مدیره، و کارکنان این شرکت از چالش‌هایی که طی ده سال گذشته با آن مواجه بوده‌اند گفت و از حمایت‌های مدیرعامل صدرتامین در قدم به قدم پروژه تشکر کرد.

خالد کهرازه عضو هیات مدیره شرکت توسعه معادن پارس تامین، که سالها از نزدیک در جریان مسائل و چالش‌های مربوط به فقدان سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در منطقه بوده است از مدیران عامل قبلی صدرتامین یاد کرد و گفت: این پروژه از سال‌ها قبل مطرح بوده است و نتایج امروز حاصلِ ریسک حیثیتی و مادی آقای نادری است که به لطف خداوند به نتیجه دلخواه رسید و امیدواریم این کارخانه ارتقاء جوامع محلی از جمع کوچک شهرستان به جمع مناطق صنعتی و به امید خداوند پس از آن ملی را بدنبال داشته باشد.

در پایان سعید عبودی عضو هیات مدیره صدرتامین با اشاره به نتایج حاصل از عملکرد مجموعه افزود: اگر تمام مسئولین همت و تلاشی از این جنس را سرلوحه خود قرار دهند با امکانات موجود در کشور نباید مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشیم لذا سرمایه‌گذاری‌ در مناطقی همچون سیستان و بلوچستان می‌تواند پیوند میان هموطنان‌مان را قوی‌تر کند، امیدوارم شاهد روزهای خوب و افتتاح پروژه‌های بیشتری باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی