شمانیوز
شما نیوز

درمان اتباع خارجی‌ مبتلا به کرونا به صورت رایگان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از درمان رایگان همه شهروندان خارجی مبتلا به کرونا در ایران خبر داد.

درمان اتباع خارجی‌ مبتلا به کرونا به صورت رایگان

به گزارش  شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تشریح اقدامات و خدمات ایران به اتباع افغانستانی در زمینه مهار و کنترل شیوع بیماری کرونا، گفت: در همین راستا، همه شهروندان خارجی مبتلا به کرونا به‌شکل رایگان در بیمارستان‌های ایران درمان می‌شوند.

او با تأکید بر تداوم کمک‌ها به منظور حفظ و مراقبت از سلامت عمومی، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، پیشگیری از اعمال هر گونه تبعیض در ارائه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی میان اتباع ایرانی و خارجی مقیم ایران است و ارائه خدمات و درمان رایگان شهروندان خارجی بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورات موکد حسن روحانی رئیس جمهوری صورت می‌گیرد.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا در ابتدای اسفندماه تاکنون انواع لوازم بهداشتی و درمانی نظیر مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش میان اتباع افغانستانی مقیم ایران توزیع شده است.

محمودی اضافه کرد: در همین مدت، برای حدود ۶ هزار خانوار از ساکنان خارجی مهمان‌شهر‌های ایران انواع کیت‌های حفاظت شخصی شامل ماسک، عینک، دستکش و لباس ایزوله، تجهیزات بهداشتی نظیر صابون مایع، ژل ضدعفونی کننده و دارو و کمک‌های نقدی و معیشتی تامین و پرداخت شده است. همچنین به طور مداوم از مهمان‌شهر‌ها و اردوگاه‌های مراقبتی، سرکشی به عمل می‌آید و تست تب سنجی از آن‌ها انجام می‌شود.

او گفت: اقدامات بشردوستانه و موثر ایران در درمان اتباع خارجی مبتلا به کرونا موجب شده است وزارت خارجه افغانستان تاکنون در چند نوبت از جمهوری اسلامی ایران و استانداری‌های مجاور مرز‌های شرقی کشور قدردانی کند.

محمودی افزود: مراتب قدردانی حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان از جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اقدامات بشر دوستانه و همکاری‌های همه جانبه استانداران خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در زمینه ارائه تسهیلات لازم، رسیدگی‌های بهداشتی و غذایی و درمان پناهندگان و اتباع افغانستانی مقیم ایران مبتلا به بیماری کرونا در یادداشت‌های سرکنسولگری‌های افغانستان در استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه دریافت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied