شمانیوز
شما نیوز

آیا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل است

جزئیات تعطیلی شنبه 30 مرداد

بنابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور به مدت 5 روز از دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مرداد تعطیل است.

جزئیات تعطیلی شنبه 30 مرداد

بنابر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور به مدت 5 روز از دوشنبه 25 مرداد تا شنبه 30 مرداد تعطیل است.ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور را برای 6 روز تعطیل اعلام کرد.

تعطیلات سراسری در کشور از دوشنبه 25 مرداد 1400

بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از دوشنبه 25 مرداد الی شنبه 30 مرداد تعطیلی سراسری در کشور اعمال می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که از تاریخ 25 تا 30 مرداد تعطیل سراسری است.

این در حالی است که تاریخ‌های 27 و 28 مرداد به دلیل تاسوعا و عاشورا تعطیل رسمی است.

این تصمیم گیری توسط ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور نمایندگانی از اتاق‌های اصناف ایران و تهران گرفته شده است، که بر اساس آن تنها مشاغل ضروری مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، داروخانه ها، تعمیرگاه‌های خودرو و غیره مجاز به فعالیت هستند.

دکتر علیرضا رییسی - سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه گفت: امروز در جلسه ستاد بر رعایت و تشدید نظارت بر پروتکل‌ها تاکید شد. همچنین از فردا ساعت ۱۲ منع تردد یا به عبارتی دیگر ممنوعیت تردد اعمال خواهد شد و نباید ترددی صورت گیرد؛ به جز موارد استثنا مانند آمبولانس‌ها و کامیون حمل غذا و غیره؛ بنابراین منع تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و بین استانی خواهد بود.

وی گفت: بنابراین تمام مجوز‌هایی که برای تردد صادر شده بود، لغو خواهد شد. علاوه بر این افرادی که بنا به هر دلیلی تخلف و جریمه شدند بعد از یک ماه این جریمه دو برابر می‌شود و حتما هم اخذ می‌شود.

رییسی ادامه داد: تعطیلی همه ادارات را نیز داریم؛ بنابراین از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و ... تعطیل خواهند بود.

وی افزود: تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و... است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود.

سخنگوی ستاد ملی مقباله با کرونا در ارتباط با ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مقرر شد در فضا‌های بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: منع تردد در تمام جاده‌های کشور و بین استانی برقرار است.

گفتنی است؛ پیش از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان وکارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که "اگر قرار باشد تعطیلی مانند دفعه قبلی باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند، اما همه جا باز بود و نظارتی نبود، فایده‌ای ندارد. "

در هر حال کارشناسان سلامت تاکید دارند که تعطیلی که همه جا را تعطیل کند، در کنترل تاخت و تاز پیک فعلی بیماری در کشور موثر خواهد بود؛ تعطیلی که بتواند بار انتقال ویروس را در جامعه کم کند؛ به طوری که علاوه بر کارمندان و کارکنان دولتی، راه‌ها و رستوران‌ها و پاساژ‌ها و... نیز بسته شوند. نه مانند دو سه روزی که اخیرا و در تعطیلات منتهی به عید قربان اعمال شد، اما همه جا باز بود و جاده‌های شمالی کشور شاهد بار عظیمی از مسافران بود؛ بی‌تردید در این صورت تعطیلی موثر نخواهد بود؛ بنابراین لازم است نظارت ویژه و سختگیرانه‌ای بر اعمال پروتکل‌ها و رعایت محدودیت‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف برقرار شود.

بانک ها و موسسات مالی سراسر کشور تعطیل شدند

علیرضا قیطاسی، دبیر کل کانون بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، با اشاره به تعطیلی ۶ روزه کشور گفت: بانک هاو موسسات مالی و اعتباری نیز طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا از دوشنبه ۲۶ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ تعطیل خواهند بود.

وی در ادامه بیان کرد: بنابر تصمیم مدیران عامل بانک‌ها امکان برقراری شعب کشیک فراهم خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ن

    عالی بود خبر

  • ناشناس

    خوبه

  • ناشناس

    به به

  • سمانه

    مفید بودش

  • ابوالفضل قوچی رنانی

    خوب است چرا درباره باشگاه های ورزشی خبری نیست آنه باید باز باشند یابسته الان نزیک یک سال است باشگاه ی فوتبال تواصفهان تعطیل کی باز می شود خدا می داند