شمانیوز
شما نیوز

طومار ۳۰۰۰ نفری برای دعوت از قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

۳۰۰۰ هزار نفر از بانوان، جوانان، مدیران و فعالان سمن ها و خانواده های شهدا و ایثارگران در بیانیه‌ای، از محمدباقر قالیباف دعوت کردند وارد عرصه انتخابات ۱۴۰۰ شود.

طومار ۳۰۰۰ نفری برای دعوت از قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش شمانیوز: متن بیانیه دعوت از رئیس مجلس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری که در شش بند تنظیم شده، به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

در آخرین روزهای تعیین سرنوشت ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰، ما جمعی سه هزار نفره از بانوان، جوانان، مدیران و فعالان سمن ها و خانواده های شهدا و ایثارگران برای ثبت در تاریخ و تذکر به اثرگذاران و تصمیم‌سازان و همینطور برای آگاهی‌بخشی و ایجاد وفاق عمومی اعلام می نماییم:

۱- شرایط حساس و وضعیت خطیر کشور و انقلاب را مردم با همه وجود خویش در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی احساس می‌کنند؛ احساسی که شاید و متأسفانه در برخی مسئولان تنها از منظر سیاسی وجود دارد. انباشته شدن مسائل گوناگون در طول زمان و حل نشدن آنها، تلاش‌های صورت گرفته برای پاک کردن صورت مسأله یا ناکامی در فهم یا حل آنها، منجر به پیچیدگی بیش از حد مشکلات شده است. حل مشکلاتی این‌چنین، *«عزم درست»* برای رودررو شدن با ساختارها و شبکه‌های ناکارآمد، ناقص و فاسد را می‌طلبد. حال امروز کشور، حال مریضی است که ناگزیر از عمل *جراحی* است و مشکلش با دارو و پرهیز برطرف نمی‌شود. 

۲- مردم عزیز، دوست‌داشتنی، صبور و مهربان ایران، خسته‌اند. با همه توش و توان پای انتخاب، انقلاب، فرهنگ و عزت‌شان ایستاده‌اند و برایش در طول سالها هزینه پرداخت کرده‌اند‌ و حالا در برابر وضعیتی عجیب و انتخاب و انتخاباتی غریب قرار دارند. *بوق‌های وعده* و *توپ‌های تخریب* از هر سو غرش می‌کنند. در هیاهوی اصولگرا و اصلاح‌طلب و برانداز، تشخیص درست و نادرست، لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود. مردم دیده‌اند که کوه وعده‌ها می‌تواند در شکم مدعیان آماس کند و در نهایت موش بزاید‌. مردم فهمیده‌اند که بین آنکس که کلید را نشان می‌دهد و کسی که کلید را در قفل می‌چرخاند و دری باز می‌کند، فرق هست. *فرق هست بین جانبازی برای مردم و بازی با جان مردم*. اما این را هم می‌دانیم که شعبده‌بازان، مسیر القای نظر را یاد گرفته‌اند و با لطایف‌الحیل در تلاش برای قبولاندن گزینه‌ موردنظر خود به مردم هستند. 

۳- در این میانه، هستند کسانی که تلاش بر آگاهی‌بخشی می‌کنند و آزادگی به خرج می‌دهند؛ کسانی که دمنده به بوق وعده نیستند و همه را به *خواندن کارنامه‌ها* دعوت می‌کنند. کسانی که باور دارند لَنگ نشان دادن رقیب، دلیل بهتر راه رفتن آن‌ها نیست و مهمترین کار پیش از انتخاب توسط مردم، پیشِ رو گذاشتن گزینه‌های واقعی و مناسب از سوی عاقلان و دلسوزان برای عبور از شرایط موجود است. 

۴- شکی نیست که رئیس‌جمهور سیزدهم، هر که باشد، با شرایطی بسیار دشوار روبروست و *ناگزیر به جراحی اقتصاد و نظام اداری* است. تبعات این اقدام ناگزیر، درد و جراحت‌هایی است که دیگر از آنها چاره‌ای نیست و این جراحات، رئیس‌جمهور را به صورت جدی در معرض نقد و هجمه قرار می‌دهد. چنین فردی باید دارای چند ویژگی جدی و مهم باشد: 

الف) باید *سابقه و کارنامه* جراحی و مداخله و ایجاد تحول داشته باشد. بدون چنین رزومه‌ای، سپردن بیمار بدحال به تیغ جراحی چنین طبیبی، نه برای بیمار و نه برای طبیب عاقلانه نیست. 

ب) باید *جرأت و جسارت* جراحی و تبعات آن را داشته باشد و این را در سابقه خود نشان داده باشد. پزشک ترسو و محافظه‌کار، دوباره کار بیمار را به قرص و شربتی می‌کشاند که درمان نیست و تسکین است؛ مسیری که برای بیمار فعلی، منجر به صدمات غیرقابل جبران می‌شود.

ج) باید *سعه صدر و تحمل فشار و هجمه* در شدیدترین شکل خودش را (از داخل و خارج) داشته باشد. 

د) باید *اهل دانش و مشورت و خبرگی* باشد و به نظر سایر اهل فن، گوش بسپارد و در سابقه‌اش این را نشان داده باشد. 

ه) باید *اهل تصمیم‌گیری، استوار و قوی در اجرای تصمیم* باشد و وقت‌کشی و گفتار درمانی نکند. 

و) باید به توان جسمی و قوت بدنی بیمار واقف و به آن مؤمن باشد. باید بداند که این سرزمین و این انقلاب، داشته‌های فراوان و دستاوردهای چشمگیر داشته است و این حال نزار، گذرا و ماحصل تصمیمات نادرست و سازوکارهای نادرست است و اگر تصمیمات درست و شجاعانه گرفته شود، و تصمیم‌گیران آماده پرداخت هزینه تصمیم درست باشند، این انقلاب و این کشور، *اثرگذاری عمیق خود بر روندهای جهانی را با شکل دادن به تمدنی درخشان* نشان خواهد داد.

ز) از همه مهمتر، باید بیمار را عمیقاً دوست داشته باشد و حاضر باشد برایش جان بدهد و این *ایثار* را در گذشته ثابت کرده باشد. 

۵- روشن است که تعداد گزینه‌های واقعی برای دست به عمل زدن، زیاد نیست. بیمار، باسابقه‌ترین، شجاع‌ترین، صبورترین، مشورت‌پذیرترین، مقتدرترین، مؤمن‌ترین، مجاهدترین، مصمم‌ترین و جانبازترین جراح را نیاز دارد. اینجا نه جای تعارف است، نه جای سیاست‌بازی. دود و بویی که دیده می‌شود و به مشام می‌رسد، از کباب نیست؛ بوی *فرصت‌های سوخته و آه دل‌های شکسته* است. 

حتما هستند جراحانی که در رزومه‌شان هیچ جراحت بعد از عملی ثبت نشده است، اما اینها حتما گزینه‌ مطلوب برای جراحی بیمار عزیز ما نیستند، چرا که دلیل این نبودن جراحت پس از عمل در بیمار، تعداد اندک عمل‌های جراحی، یا محدودیت موضع عمل بوده است. 

حتما هستند جراحانی که تیم مشورتی پر تعداد و دانشمندی دارند، اما برای تصمیم‌گیری نیازمند چنان فرآیند زمان‌بری هستند که بیمار تحملش را ندارد.

حتما هستند جراحان چیره‌دستی که سابقه عمل خوبی هم دارند،‌ اما متخصص جراحی عضو دیگری هستند.

و احتمالا جراحانی هم هستند که مسأله‌شان نه سلامت بیمار، که تکه تکه کردن بدن او و اهدای اعضای ارزشمندش به دیگران است.

۶- ما فکر می‌کنیم *محمدباقر قالیباف* در شرایط فعلی و بین گزینه‌های موجود و با شرحی که ذکر شد، موجه‌ترین انتخاب برای این جراحی بزرگ است. او را به میدان فرا می‌خوانیم و برای موفقیتش در این میدان دست به دعا برمی‌داریم و هرآنچه در توان داریم انجام خواهیم داد.

گفتنی است، ۳۰۰۰ هزار نفر از بانوان، جوانان، مدیران و فعالان سمن ها و خانواده های شهدا و ایثارگران این بیانیه را امضا کرده‌اند.

 

منبع: خبر فوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی