شمانیوز
شما نیوز

موس کاراملی

این دسر خاص رو برای مهمونی عیدت درست کن | طرز تهیه دسر موس کاراملی خوشمزه و بی نظیر

این دسر خاص رو برای مهمونی عیدت درست کن | طرز تهیه دسر موس کاراملی خوشمزه و بی نظیر

در خبر زیر به شما طرز تهیه دسر موس کاراملی مناسب برای عید نوروز را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :دسر موس کاراملی، با طعم خاص خود، انتخابی عالی برای لذت بردن در محیط گرمایی و دوست داشتنی است که با ترکیب کردن ظاهر دلنشین و طعم خوش‌مزه، دوستاران بسیاری را به خود جلب کرده است.دسر موس کاراملی  فوق‌العاده با شیر، قهوه، تخم‌مرغ و کارامل تهیه می‌شود و با ریختن کفی کارامل روی چنین دسری اضافه می‌شود که سبب شده است به گونه‌ای شگفت‌انگیز و عالی طعمی خوش برای مهمانی عید مناسب باشد.دسر موس کاراملی، یک انتخاب شیک و خوش ذوق برای دور هم جمع شدن های خلاقانه، مراسم عصرانه و تولدی است که با داشتن نوعی فضایی زیبا و شیک، به یاد ماندنی خواهد دسر موس کاراملی به عنوان دسر یکی از پرطرفدارترین دسرها معرفی میشود.برای طرز تهیه دسر موس کاراملی همراه ما باشید. 

موادلازم

تخم مرغ 3 عدد

شکرسفید یا قهوه ایی 110 گرم

خامه صبحانه 250 گرم(یاخامه قنادی 400 گرم و شکر نصف دستور استفاده شود)

سیروپ کارامل 3 قاشق غذاخوری

شیر یک فنجان سرپر

ژلاتین  3 قاشق مربا خوری

آب سرد 3 قاشق سوپخوری

طرز تهیه

ابتدا سفیده ها را با همزن برقی بزنید تا سفید و پوک شوند. سپس یک سوم شکر را به آن اضافه کنید تا مانند مرنگ براق و سفت شود. ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و بن ماری باز کنید. شیر را در حد جوش داغ کنید.

زرده ها را با مابقی شکر و وانیل با همزن برقی بزنید. سپس شیر داغ را کم کم در حالی همزن روشن هست اضافه و به مدت 4 دقیقه بزنید. سپس ژلاتین باز شد و سیروپ ( به جای سیروپ می توانید یک فنجان شکر را کارامل کنید 3 قاشق غذاخوری آب اضافه و اجازه دهید بجوشد و کمی غلیظ شود. ) را اضافه و مخلوط کنید. اجازه بدهید کف روی آن بشیند و خنک شود. در صورتی که با کف و گرم به مواد اضافه کنید، دسر دو فاز می شود.

خامه قنادی را با سفیده ها مخلوط کنید، سپس مخلوط شیر خنک شده را اضافه کنید، با همزن بزنید تا مواد یکدست شود. مواد را اگر داخل قالب فلزی یا پلاستیکی یا ظرف طلقی یا کریستال می ریزید به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید و پس از کاملا بست شدن داخل ظرف آب جوش چند ثانیه قرار دهید( برای ظروف طلقی یا کریستال لزومی به برگرداندن ندارد) و دور دسر را از دیواره های قالب جدا و داخل ظرف سرو برگردانید. در صورت استفاده از قالب سیلیکونی به مدت 12 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شود. سپس از قالب جدا کنید و داخل ظرف سرو قرار دهید و با میوه دیزاین کنید.

 

 

 

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی