شمانیوز
شما نیوز

شیرینی ارده و کنجد

سه سوته برای ماه رمضان این شیرینی جذاب رو درست کن | طرز تهیه شیرینی ارده و کنجد با طعمی عالی

سه سوته برای ماه رمضان این شیرینی جذاب رو درست کن | طرز تهیه شیرینی ارده و کنجد با طعمی عالی

در خبر زیر طرز تهیه شیرینی ارده و کنجد مناسب برای پذرایی ماه رمضان را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :شیرینی ارده و کنجد یک شیرینی سنتی و خوشمزه است. شیرینی ارده و کنجد بسیار مقوی است. شیرینی ارده و کنجد مناسب برای پذیرایی ماه رمضان است. شیرینی ارده و کنجد بسیار سریع و راحت آماده میشود. برای طرز تهیه شیرینی ارده و کنجد همراه ما باشید. 

مواد لازم  

آرد ۱ لیوان
ارده کنجد ½ لیوان
پودر قند ½ لیوان
روغن مایع ¼ لیوان
پودر دارچین یا هل نوک قاشق چایخوری
خرما به مقدار کافی

شیرینی ارده و کنجد

طرز تهیه

برای تهیه شیرینی ارده کنجد خوشمزه در ابتدای کار ارده را به همراه روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس پودر قند را اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه به دلخواه پودر دارچین را به همراه آرد درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه می افزاییم.

حالا مواد را با قاشق مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و منسجم حاصل شود، سپس از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و مقداری خرما میان آن می گذاریم، سپس خمیر را جمع می کنیم و درون مقداری کنجد می غلطانیم.

حالا خمیرها را قالب زده و درون سینی فر که کاغذ روغنی پوشانده ایم با فاصله از هم می چینیم. در ادامه سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه پخته شوند. نوش جان.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی