شمانیوز
شما نیوز

کشمش پلو | طرز تهیه کشمش پلو

با این غذای جذاب یک پذیرایی شیک در ماه رمضان داشته باش | طرز تهیه کشمش پلو به روش مازندرانی ها

در خبر زیر به شما طرز تهیه یک غذای مجلسی و خوشمزه به نام کشمش پلو مازندارانی مناسب برای پذیرایی ماه رمضان را آموزش می دهیم.

با این غذای جذاب یک پذیرایی شیک در ماه رمضان داشته باش | طرز تهیه کشمش پلو به روش مازندرانی ها

به گزارش شمانیوز :کشمش پلو یک غذای خوشمزه مازندرانی است. کشمش پلو مناسب برای پذیرایی در ماه رمضان است. کشمش پلو طرفداران بسیار زیادی دارد. کشمش پلو یک غذای مجلسی محسوب می شود. برای طرز تهیه کشمش پلو مازندارانی همراه ما باشید. 

مواد لازم 

  • برنج: ۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی

  • مرغ: ۲ سینه کامل (یا ۶ عدد ران مرغ کامل)

  • پیاز: ۴ عدد متوسط

  • کشمش پلویی: ۱۰ قاشق غذاخوری (یا بیشتر)

  • پیاز داغ: ۶ قاشق غذاخوری (یا بیشتر)

  • رب نارنج یا آب نارنج: ۶ قاشق غذاخوری

  • زعفران دم کرده غلیظ: ۴ قاشق غذاخوری

  • زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: در صورت لازم

  • روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

  • آب جوش: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

کشمش پلو

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی، برنج را به مدت حداقل ۱ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید. مرغ را به خوبی بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید. ۲ عدد پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید و پیاز داغ مجلسی درست کنید. این پیاز داغ را کنار بگذارید. کشمش‌ها را در مقداری آب خیس کنید.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از داغ شدن روغن، ۲ عدد پیاز خلالی خرد شده را در آن سرخ کنید. اجازه دهید پیازها کاملا سبک و طلایی شوند. به پیاز، زردچوبه و فلفل بزنید و تفت دهید تا طعم خام ادویه‌ها گرفته شود. سپس مرغ‌های تکه شده را به پیاز داغ اضافه کنید.

مرغ‌ها را تفت دهید تا کمی سرخ شوند. سپس روی مرغ را به اندازه ۱ تا ۲ لیوان آب جوش بریزید. بعد از جوش آمدن آب، حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و درب ظرف را روی آن قرار دهید. صبر کنید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت مرغ، نمک را اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی، برنجی را که با آب و نمک خیس کرده بودید، آبکشی کنید. یک قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید و برنج را در آن بریزید. روی برنج را آب بریزید تا حدی که به اندازه یک بند انگشت روی سطح برنج را آب بپوشاند. کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید.

صبر کنید که آب داخل قابلمه بجوشد و بخار شود. قسمت داخلی برنج باید کمی سفت و بخش بیرونی آن، نرم شود. آب داخل قابلمه که بخار شد، درب ظرف را به همراه دم‌کنی روی آن بگذارید. بعد از این که داخل قابلمه بخار جمع شد، حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه برنج دم بکشد.

در این مرحله از طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی، کشمش‌ها را آبکش کنید و اجازه دهید آب خود را از دست بدهد. در یک تابه روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم و قبل از داغ شدن روغن، کشمش را به آن اضافه کنید. شروع به تفت دادن کشمش‌ها کنید. در این فاصله که روغن داغ می‌شود، کشمش‌ها را هم بزنید. وقتی روغن داغ شد و قبل از پف کردن کشمش‌ها، شعله گاز را خاموش کنید.

کشمش‌های تفت داده شده را از تابه خارج کنید. تکه‌های مرغ را از آب مرغ جدا کنید. بعد از این که روغن داغ شد، پیاز داغی که قبلا آماده کرده بودید را به همراه تکه‌های مرغ پخته، در تابه تفت دهید تا رنگ گوشت مرغ کمی طلایی شوند. سپس روی مرغ‌ها رب نارنج یا آب نارنج بریزید، ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید و شعله گاز را خاموش کنید.

وقتی برنج کاملا دم کشید، مقداری از آن را با زعفران مخلوط کنید. برنج سفید را در ظرف مناسب سرو کنید و روی آن را با برنج زعفرانی تزیین کنید. مرغ‌های سرخ کرده به همراه رب نارنج و کشمش، روی برنج یا کناره‌های آن بریزید و تزیین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied