شمانیوز
شما نیوز

شربت توت فرنگی

به این روشی که میگم شربت توت فرنگی درست کنید | طرز تهیه شربت توت فرنگی مخصوص ماه رمضان

در خبر زیر به شما طرز تهیه شربت توت فرنگی به روشی متفاوت را آموزش می دهیم.

به این روشی که میگم شربت توت فرنگی درست کنید | طرز تهیه شربت توت فرنگی مخصوص ماه رمضان

به گزارش شمانیوز :شربت توت فرنگی یک نوشیدنی خوشمزه و معروف است که از توت فرنگی، آب، قند و مواد طبیعی دیگر تهیه می‌شود.شربت توت فرنگی به دلیل طعم تازه و متعادل توت فرنگی، خنک‌کننده بودن و قابلیت مخلوط شدن با آب یا سایر نوشیدنی‌ها معروف است. شربت توت فرنگی می‌تواند به عنوان یک ماده افزودنی در موکتل‌ها، کوکتل‌ها، نوشیدنی‌های گازدار یا صنایع آشامیدنی مختلف استفاده شود. شربت توت فرنگی علاوه بر رفع تشنگی، حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها است که به سلامتی بدن کمک می‌کند.

 مواد لازم

  • توت فرنگی: ۱ کیلو
  • آب: ۴ پیمانه
  • شکر: ۲ پیمانه

شربت توت فرنگی

طرز تهیه

توت فرنگی‌ها را تمیز شسته، سپس قسمت بالای آنها را با یک چاقوی باریک با چرخاندن چاقو دور ساقه، جدا کرده و ساقه را دور بریزید.

توت فرنگی‌ها را به تکه‌های کوچکتر خرد کنید.

تکه‌های توت فرنگی را داخل قابلمه‌ای متوسط بریزید.

۴ پیمانه آب را روی آن بریزید و بگذارید روی گاز تا به جوش اید. حرارت را کاهش دهید تا به حالت قل آرام دربیاید و بگذارید توت فرنگی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. کف روی ان را بگیرید و دور بریزید.

بعد از ۲۰ دقیقه، توت فرنگی‌ها بیشتر رنگشان را از دست می‌دهند و آب باید به رنگ صورتی مایل به قرمز دربیاید. قابلمه را از روی حرارت بردارید.

با استفاده از یک الک ریز، تکه‌های توت فرنگی را از شربت جدا کنید و شربت را داخل ظرف دیگری خالی کنید. قطعات جامد توت فرنگی را به منظور جدا کردن آب بیشتر، فشار ندهید انجام دادن ای کار باعث کدر شدن رنگ شربت می‌شود.

وقتی مایع توت فرنگی جدا شد، تکه‌های توت فرنگی را دور ریخته یا داخل شیرینی بریزید. ۲ پیمانه شکر به مایع توت فرنگی اضافه کنید. آن را روی گاز گذاشته و بگذارید بجوشد، مرتب به هم بزنید تا شکر داخل شربت حل شود. بگذارید شربت توت فرنگی به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم باشد تا شکر به طور کامل حل شود. هر گونه کفی که روی آن ظاهر می‌شود، با کفگیر بردارید و دور بریزید.

آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا کاملا خنک شود. شربت توت فرنگی به دست آمده را داخل ظرف شیشه‌ای دردار بریزید و کاملا درب آن را ببندید. این شربت را می‌توان به مدت چند هفته در یخچال نگهداری کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی