شمانیوز
شما نیوز

پاناکوتای توت فرنگی

سه سوت برای ماه رمضان یک دسر خوشمزه درست کن | طرز تهیه دسر پاناکوتای توت فرنگی

در خبر زیر طرز تهیه دسر پاناکوتای توت فرنگی مناسب برای روزه های ماه مبارک رمضان را آموزش میدهیم.

سه سوت برای ماه رمضان یک دسر خوشمزه درست کن | طرز تهیه دسر پاناکوتای توت فرنگی

به گزارش شمانیوز :پاناکوتای توت فرنگی یکی از انواع دسرهای خوشمزه است.پاناکوتای توت فرنگی مناسب برای ماه مبارک رمضان است. پاناکوتای توت فرنگی را میتونید به راحتی در خانه تهیه کنید. پاناکوتای توت فرنگی طرفداران زیادی دارد. برای طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر ژلاتین۵ گرم

توت فرنگی۴۵۰ گرم

شیر۳/۴ پیمانه

خامه صبحانه۱ پیمانه

شکر۱۲۰ گرم

طرز تهیه

ابتدا قالب مورد نظر را آماده می کنید و آن را کمی چرب کنید شما می توانید از لیوان های یک بار مصرف یا شیشه ای نیز استفاده کنید. داخل یک قابلمه یا کاسه ۳ ق غذا خوری آب سرد بریزید و ژلاتین را روی آب سرد ریخته و یکم صبر کنید تا اسفنجی شود سپس بن ماری کنید بدین صورت که بر روی کتری در حال جوش قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود.

برگ سبز توت فرنگی را جدا کنید و خوب بشورید سپس از وسط به دو نیم کنید و به آن ۷۰ گرم از شکر دستور را اضافه کنید و ظرف را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا کم کم توت فرنگی آب انداخته و پخته و نرم شود سپس با گوشتکوب برقی یا مخلوط کن مواد را خوب میکس و پوره کنید.

در ادامه شیر و خامه صبحانه و مابقی شکر را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید به طوری که مواد اصلا نجوشد در حدی که گرم شود کافی می باشد.

حالا داخل یک کاسه پوره توت فرنگی را ریخته و مخلوط شیر و خامه را اضافه کنید و هم بزنید سپس در انتها ژلاتین خنک شده را نیز بریزید و مواد را داخل قالب مورد نظر ریخته و ظرف را برای ۵ الی ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید برای خارج کردن از قالب بهتر است قالب را ۱۰ دقیقه در دمای محیط قرار دهید و دور آن را آزاد کنید سپس به راحتی خارج و با تکه های توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied