شمانیوز
شما نیوز

مربا گوجه سبز

برای صبحانه یک مربا جدید و متفاوت درست کن | طرز تهیه مربا گوجه سبز با طعمی عالی

در خبر زیر به شما طرز تهیه مربا آلوچه یا گوجه سبز را آموزش می دهیم.

برای صبحانه یک مربا جدید و متفاوت درست کن | طرز تهیه مربا گوجه سبز با طعمی عالی

به گزارش شمانیوز :مربای گوجه سبز یک ترکیب خوشمزه و محبوب از گوجه‌های سبز و شیرین، قند و ادویه‌ها است که به صورت خمیری و لطیف تهیه می‌شود.گوجه‌های سبز در مربای گوجه سبز باقی می‌مانند و به دلیل شیرینی طبیعی خود، به طعم دلپذیر و ملایمی به مربا می‌بخشند.مربای گوجه سبز می‌تواند به عنوان یک تنقلات خوشمزه و سالم، به همراه نان، روغن و پنیر مصرف شود و به تنوع و طعم خوب و جذاب وعده‌های صبحانه و پس‌ناهار اضافه کند.مربای گوجه سبز به دلیل مزه خوب و خواص مغذی گوجه و محتوای غنی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها، به عنوان یکی از تنقلات سالم و مفید در رژیم غذایی مورد توجه قرارمی‌گیرد.برای طرز تهیه مربا گوجه سبز همراه ما باشید. 

موادلازم  

  • گوجه سبز: ۱/۵ کیلوگرم

  • شکر: ۱/۵ کیلوگرم

  • آب: ۲/۵ کیلوگرم

  • گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

  • عرق هل (اختیاری): ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای آلوچه خانگی باید شاخ و برگ‌های آلوچه یا گوجه سبز را جدا کنید و آن‌ها را با آب فراوان بشویید. سپس آن‌ها را داخل آبکش قرار دهید تا خشک شوند.

بعد از این که همه گوجه سبزها را شستید و خشک کردید، در این مرحله از طرز تهیه مربای گوجه سبز باید آن‌ها را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و با مقداری آب روی شعله متوسط قرار دهید. اجازه دهید گوجه سبزها به خوبی بپزند و نرم شوند.

در این مرحله از طرز تهیه مربای گوجه سبز خانگی بعد از این که گوجه سبزها برای ۱۵ دقیقه جوشیدند و رنگ آن‌ها تغییر کرد، می‌توانید شکر را به مربا اضافه کنید. توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن شکر نباید مربا را هم بزنید و شکر باید به آرامی در مربا حل شود.

در چهارمین مرحله از طرز تهیه مربای گوجه سبز خوشمزه خانگی کمی صبر کنید تا شکر در آب حل شود. زمانی که شکر حل شد شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربای شما غلیظ شود و به اصطلاح قوام بیاید.

تقریباً ۳۵ دقیقه طول می‌کشد تا مربای گوجه سبز به غلظت مورد نظر برسد. در این مرحله باید کف اضافی روی مربا را جمع کنید.

بعد از این که مربای آلوچه شما به غلظت مناسب رسید، عرق گلاب و عرق هل یا دانه هل را به مربا اضافه کنید. اجازه دهید مربا با شعله ملایم کمی بجوشد و سپس شعله گاز را خاموش کنید.

بعد از آماده شدن مربا آلوچه خانگی باید چند ساعت صبر کنید تا مربا به طور کامل خنک شود. سپس می‌توانید یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید و مربا را داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی