شمانیوز
شما نیوز

موس توت فرنگی

برای عصرانه این دسر خاص رو درست کن / طرز تهیه موس توت فرنگی خوشمزه

برای عصرانه این دسر خاص رو درست کن / طرز تهیه موس توت فرنگی خوشمزه

در خبر زیر به شما طرز تهیه دسر موس توت فرنگی مناسب برای عصرانه را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :دسر موس توت فرنگی یک دسر خوشمزه و محبوب است که از توت فرنگی تازه یا یخ زده، شکر، آب لیمو و ژلاتین تهیه می‌شود.این دسر به دلیل طعم شیرین و ملایم توت فرنگی و ظاهر رنگارنگ و جذابی که دارد، در میان کودکان و بزرگسالان محبوبیت دارد.دسر موس توت فرنگی معمولاً به صورت لایه‌ای در لیوان‌های شیشه‌ای یا کاسه‌های تزئینی سرو می‌شود و می‌تواند به عنوان یک دسر خوشمزه در میزهای مهمانی یا جشن‌ها قرار بگیرد.این دسرموس توت فرنگی  به دلیل خواص تغذیه‌ای توت فرنگی و طعم لذیذش، گزینه عالی برای تنوع در منوی دسرهای خانگی یا رستورانی است.

مواد لازم

توت فرنگی: ۲۵۰ گرم

خامه صبحانه: ۱۲۰ گرم

پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری

پودر ژله توت فرنگی: ½ بسته

آب جوش: ½ لیوان

پودر ژلاتین: ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

دسر موس توت فرنگی یک دسر خامه‌ای خوشمزه و شیک با میوه توت فرنگی است که درست کردن آن به تبحر خاصی نیاز ندارد. ابتدا قالبی که می‌خواهید موس را در آن درست کنید را خیلی کم چرب کنید. پودر ژله، پودر ژلاتین و آب جوش را روی بخار کتری یا سماور به روش بن‌ماری با هم ترکیب کنید.

این ترکیب را مرتب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط و یکدست شوند و ذرات ژله و ژلاتین کاملا حل شوند. دمای این ترکیب باید ولرم شود پس کمی صبر کنید.

در این فاصله توت فرنگی‌ها را بشورید، شاخ و برگ آن‌ها را بگیرید و اجازه دهید خشک شوند. 

حالا توت فرنگی، خامه و ژله را با هم در غذاساز یا میکسر بریزید و میکس کنید. موس کرمی توت فرنگی را در قالب موس بریزید و به مدت ۸ الی ۱۰ ساعت در یخچال بگذارید تا خوب خودش را بگیرد و آماده شود.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید در پیاله یا لیوان و جام برای هر نفر مواد موس توت فرنگی را بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

در صورت تمایل لایه زیرین را ژله توت فرنگی یا توت فرنگی پوره شده بریزید و موس توت فرنگی را روی این لایه بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی