شمانیوز
شما نیوز

کیک گیلاس

این کیک خوشمزه رو برای عصرانه درست کن / طرز تهیه کیک گیلاس به روش قنادی

این کیک خوشمزه رو برای عصرانه درست کن / طرز تهیه کیک گیلاس به روش قنادی

اگر شماهم دوستدارید برای عصرانه یک کیک بهاری و خاص درست کنید تا پایان این خبر همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز :کیک گیلاس ،یکی از انواع کیک های خوشمزه است.کیک گیلاس مناسب برای فصل بهار است. کیک گیلاس میتواند گزینه مناسبی برای عصرانه باشد. کیک گیلاس را به روش های متفاوتی درست میکنند. در ادامه برای طرز تهیه کیک گیلاس همراه ما باشید. 

مواد لازم 

گیلاس ۱٫۵ پیمانه
آرد سفید ۲ و ½ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ و ½ پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
ماست یک سوم پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه کیک خوشمزه با گیلاس ابتدا هسته های گیلاس را به وسیله دستگاه هسته گیر یا یک خلال دندان خارج می کنیم و به صورت عرض گیلاس ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

حالا وانیل و شکر را نیز به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ مخلوط سفید و کشدار شود. در ادامه شیر را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با دیگر مواد ماست را به کاسه اضافه می کنیم.

پس از اینکه ماست را هم با مواد ترکیب کردیم، روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم، سپس نصف آرد را اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

در ادامه باقیمانده آرد را هم اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود. فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را یا با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا با روغن چرب می کنیم.

کمی از مایه کیک را کف قالب می ریزیم و یک لایه از گیلاس ها روی ان می چینیم، مجددا به ترتیب از مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. در لایه اخر باید از مایه کیک بریزیم وو قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود

حالا قالب را به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون فر قرار می دهیم تا کیک آماده شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه مراقب کیک باشید و پس از اینکه به طور کامل پف کرد با خلال دندان در مرکز کیک فرو کنید اگر از خمیر کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است.

پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود سپس برش می زنیم و سرو می کنیم. اگز می خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید حتما زیر میوه ها را به طور کامل آردی کنید تا روی کیک بمانند و داخل کیک فرو نروند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی