شمانیوز
شما نیوز

عدس پلو گلستانی

طرز تهیه عدس پلو گلستانی با طعمی عالی

طرز تهیه عدس پلو گلستانی با طعمی عالی

در خبر زیر طرز تهیه عدس پلو گلستانی با طعمی خاص و متفاوت را آموزش خواهیم داد.

به گزارش شمانیوز؛عدس پلو یکی از غذا‌های اصیل و محبوب ایرانی است که از گذشته تا به امروز در سفره غذای ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. عدس پلو را همراه با گوشت قلقلی، گوشت تکه‌ای، مرغ، کشمش و خرما تهیه می‌کنند که هرکدام به اندازه خودش خوشمزه و خاص است. عدس پلوی گلستانی یکی از انواع عدس پلو‌های محلی است که طعم بی‌نظیری دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتما یکبار آن را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید. اگر دوست دارید عدس پلوی گلستانی را در منزل تهیه کنید. 

مواد لازم

عدس پخته: ۱ پیمانه

برنج: ۳ پیمانه

سینه مرغ: ۱ عدد

پیاز: ۱ عدد

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه، زیره و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید. داخل یک ماهی تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. پیاز را پوست و به صورت خلالی برش بزنید و داخل روغن داغ بریزید. اجازه بدهید پیاز کمی نرم و سبک شود و وقتی شروع به طلایی شدن کرد، تکه‌های مرغ را به پیاز اضافه کنید. در این مرحله زردچوبه، فلفل سیاه، نمک و زیره را روی مرغ و پیاز بریزید و هم بزنید. بعد از اینکه مرغ با پیاز و ادویه‌ها کمی تفت خورد، رب انار را اضافه کنید و بعد عدس پخته و آبکش شده را داخل ماهی تابه بریزید. مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس اجاق گاز را خاموش کنید.

در مرحله بعد برنج را که از ۳ ساعت قبل با آب ولرم و نمک خیس داده‌اید، آبکش کنید. ته قابلمه ته دیگ موردنظرتان را قرار بدهید. حالا نیمی از برنج را داخل قابلمه بریزید و مایه مرغ و عدس را روی برنج بریزید، سپس بقیه برنج را روی مواد بریزید. روی سطح برنج مقداری زعفران دم کرده غلیظ بریزید و دمکنی بگذارید و برنج را دم کنید. ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا برنج دم بکشد. حالا عدس پلوی خوشمزه و متفاوت شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با سالاد شیرازی یا سبزی خوردن میل کنید، نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی